سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

تاجران اسپانیا از داعش حمایت می کنند

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 405281
درحالی که کشورهای اروپایی از ائتلاف ضد داعش و اقدام برای نابودی گروهک تروریستی داعش سخن می گویند، تازه ترین خبرها حکایت از آن دارد که باندی از تاجران اسپانیایی از داعش در عراق و سوریه حمایت می کند.
به گزارش جهان به نقل از  العالم، روزنامه "یوم السابع"با انتشار گزارشی فاش کرد که پلیس اسپانیا در حال تحقیق درباره باندی از تاجران اسپانیایی است که به حمایت مالی از گروه های تروریستی چون داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق می پردازند.

این گزارش می افزاید: بر اساس گزارش پلیس اسپانیا در این خصوص، یک شبکه متشکل از حدود ۲۵۰ شرکت کوچک، مشکوک به حمایت از جوانانی است که برای پیوستن به گروه های تروریستی داعش و النصره به سوریه و عراق می روند.

بر اساس این گزارش اکثر این شرکت های تجاری مختص فروش گوشت حلال و کالاهای مصرفی به مسلمانان افراطی اسپانیایی هستند و از سوی اسپانیایی های مغربی الاصل اداره می شوند.

این گزارش با بیان این که بعد از حوادث یازدهم سبتامبر سال۲۰۱۱، این شرکت ها در مادرید، بارسلون و دیگر شهر های اسپانیا به شدت گسترش یافت، خاطرنشان می کند که این شبکه اموال فراوانی از میان افراطی های ساکن اسپانیا جمع آوری کرده و بخشی از آن را عنوان کمک برای النصره و داعش می فرستد.

این گزارش به نقل از پلیس اسپانیا تصریح می کند که، جوانان اسپانیایی که برای جنگ به سوریه و عراق می روند، ماهانه ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو دریافت می کنند و در صورتی که کشته شوند، خانواده آنها مبالغ کلانی دریافت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *