شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۴

آقازاده‌ای که به پدر ش رسید+تصاویر

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 424587
از«شیخ یحیی» ۴ فرزند به یادگار مانده است که یکی از آنان «علی» نام دارد. وی در نوجوانی پای در جای پای پدر نهاد و به صفوف مقاومت اسلامی لبنان پیوست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «علی احمد یحیی»
 
یکی از مدافعان حرم «بانوی مقاومت» و فرزند یکی از سرشناس ترین شهدای حزب الله لبنان، در «القلمون» به شهادت رسید.

حجت الاسلام «أحمد حمد یحیى» معروف به «شیخ یحیی اباذر» با اسم جهادی «ابوذر» به تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۳۶ شمسی، در روستای «رشاف» واقع در جنوب لبنان متولد شد. وی در سال ۱۳۶۱ شمسی به ایران آمد و در حوزه ی علمیه ی «قم»، به تحصیلات حوزوی مشغول شد. «احمد» به سال ۱۳۶۴ شمسی به لبنان بازگشت و به یگان های «مقاومت اسلامی» ملحق شد و پس از شرکت در چندین عملیات ضدصهیونیستی، سرانجام، چند روز پیش از آزادسازی جنوب لبنان از اشغال متجاوزان صهیونیست، با اصابت ترکش خمپاره به سختی مجروح شد و درست در روزِ فرار بزرگ صهیونیست ها (۴ خرداد ۱۳۷۹ شمسی) بر اثر جراحات وارده، خلعت شهادت پوشید و به این ترتیب، نامش یه عنوان آخرین شهید در مرحله «آزاد سازی جنوب» ثبت شد.


از«شیخ یحیی» ۴ فرزند به یادگار مانده است که یکی از آنان «علی» نام دارد. وی در نوجوانی پای در جای پای پدر نهاد و به صفوف مقاومت اسلامی لبنان پیوست. با آغاز جنگ علیه «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه)» در «سوریه» و تهدید حریمِ «بانوی مقاومت» حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، «علی احمد یحیی» به یگان های «مدافع حرم» پیوست و تقدیر الهی چنین بود که روز گذشته، در پانزدهمین سال‌گشت آزادی جنوب لبنان و شهادت «پدرش»، در عملیات آزاد سازی منطقه‌ی «قلمون»، بال در بال ملائک گشود.
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلند پرواز این پدر و پسر، صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم













نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
رحمت الله عليه
جواد
خوشا به سعادتشان
به حال این عزیزان از دست رفته غبطه می خورم
United Kingdom
واقعاٌ این جمله که از فضل پدر تو را چه حاصل به نظرم زیاد درست نباشد .
جد اندر جد این افراد آقازاده و والا مقام و شهیدند .
ان شا الله آن دنیا سرافکنده این بزرگواران نباشیم .
سید
خدا رحمتشان کند