چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۷
۶۱
عضو هیأت رئیسه مجلس:

اقلیت با سفارش كروبی به رحیمی رأی داد/ كسانی كه از رحیمی پول گرفتند باید پاسخگو باشند

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 404985
رحیمی زمان ریاست جمهوری هاشمی طرفدار، معتقد و دستبوس او بود اما بعد از انتخابات سال ۸۴ احمدی نژاد را پیغمبر کرد و از اردوگاه هاشمی به اردوگاه احمدی نژاد رفت تا در قدرت بماند.
اقلیت با سفارش كروبی به رحیمی رأی داد/ كسانی كه از رحیمی پول گرفتند باید پاسخگو باشند
گروه سیاست جهان نيوز: دکتر محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس در گفت و گو با مثلث آنلاین جزییاتی از ماجرای محمد رضا رحیمی را بازگو کرده است.

حکم قطعی پرونده قضایی آقای رحیمی اعلام شد، آقای رحیمی مدعی است که به ۱۷۰ نماینده مجلس هفتم برای انتخابات مجلس هشتم مبالغی را پرداخت کرده است آیا هیأت رئیسه مجلس پیگیری می کند تا اسامی کسانی که از رحیمی پول گرفتند مشخص شود؟

کاری که آن روز رحیمی کرد پرداخت ۳ تا ۵ میلیون تومان به کاندیداهایی بود که نزدیک به او یا آقای احمدی نژاد بودند در واقع آقای رحیمی تشخیصش این بود که این افراد کسانی هستند که می تواند آنها را به عنوان باند خودش تلقی کند. ابتدای مجلس هشتم این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و گزارش پرونده برای مرجع قضایی ارسال شد بنابراین امروز که آقای رحیمی امروز محکوم شده یک بخشش ناشی از همان اطلاعاتی بود که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم برای دستگاه قضا ارسال کرد.

در همان ایام که موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری و اسناد جمع آوری می شد یک نفری داخل کمیسیون در دفاع از آقای رحیمی به این کار معترض شد اما مرحوم فاکر با او برخورد کرد.

یکی از کسانی که معترض به این کار بود خود من بودم، من به آقای رحیمی گفتم "شما که رئیس دیوان محاسبات بودی و باید مو را از ماست بیرون می کشیدی چرا این کار را کردی؟" او جواب من را سربالا داد و گفت "آقای کردان آمد و به کمیسیون اصل ۹۰ توضیح داد." البته من نمی دانم چه ارتباطی این پرونده با مرحوم کردان داشت که او به کمیسیون اصل ۹۰ رفت و توضیح داد.

امروز توصیه من به مرجع قضایی این است که اسامی پول گیرندگان از رحیمی اعلام شود و براساس قانون اگر آنها جرمی مرتکب شدند حتما به جرائم شان رسیدگی شود تا دیگر از این گونه رفتارهای فسادآلود به ویژه در مرجع قانونگذاری و مرکز دموکراسی کشور از این گونه توطئه ها صورت نگیرد.

 

آقای رحیمی می گوید آخر مجلس هفتم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان بین کاندیداهای انتخابات مجلس هشتم توزیع کرد کمیسیون اصل نود رقم دقیق این پول ها را در آن زمان درآورد؟

می دانم مرحوم فاکر موضوع را پیگیری کرد و گزارش آن را به مرجع قضایی داد ولی معتقدم کسانی که از رحیمی پول گرفتند و در انتخابات مجلس هشتم رأی آورده باشند حتما باید نسبت به آن رفتاری که داشتند و وجوهی که دریافت کردند باد پاسخگو باشند حتی اگر آن رفتار نزد مرجع قضایی جرم تلقی نشود. به نظر من اصل دریافت پول از آدم نا مطمئنی همچون رحیمی اشتباه بود. همان زمان آنهایی که بصیرت کافی داشتند می دانستند آقای رحیمی آدم باندی است و می خواهد در هر زمانی خودش را به قدرت متصل کند.

رحیمی زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی شدیداً طرفدار، معتقد و دستبوس او بود اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ احمدی نژاد را پیغمبر کرد و با این صحبت صحبت از اردوگاه آقای هاشمی به اردوگاه احمدی نژاد رفت تا در قدرت بماند بنابراین از انسان های فرصت طلبی بود که از این کارها انجام می داد طبیعتا این گونه افراد انسان های نامطمئنی هستند و افرادی که می خواهند در مرجع قانونگذاری کشور حضور یابند باید اینقدر بصیرت و فهم داشته باشند که از شخص آقای رحیمی به هر عنوان و توجیهی پول دریافت نکنند. فارغ از این مباحث جریان چپ نباید امروز پرونده رحیمی را به عنوان ابزاری برای تخریب جریان اصولگرا به کار گیرد چون کسانی که پول از رحیمی گرفتند باند او بودند. جریان های اصولگرا، معتقد و پاکیزه هیچ گاه از دست کسانی چون رحیمی پول نمی گیرند.

همان زمان بعضی افراد که آقای رحیمی پاکتی برای شان فرستاده بود پاک را تحویل کمیسیون اصل ۹۰ دادند و از او شکایت کردند. اگر منصفانه بخواهد قضاوت شود همه کسانی که به هر نحوی در این گونه موارد خطا می کنند، باید هزینه خطای خود را بپردازند. پول گرفتن از دست آقای رحیمی اگر جرم نباشد (که البته به نظر من جرم هم می تواند تلقی شود) حداقلش یک خطای فاحش سیاسی و مالی است که باید با آن برخورد شود.

چه طور آقای رحیمی در اوایل مجلس هفتم رئیس دیوان محاسبات مجلس شد؟

آقای رحیمی در اوایل مجلس هفتم با یک جریانی از اصولگرایان رفاقت داشت و آنها باندی از او حمایت کردند حال آنکه گروهی از دوستان انقلابی با روحیه حزب الهی همچون توکلی، فدایی و زاکانی که خود را درون گروه ها و باندها محصور نکرده بودند، دنبال پاکی و صافی بودند و ناسلامتی رحیمی را بیشتر می شناختند می دانستند که نمی شود روی او سرمایه گذاری کرد بنابراین شدیدا تلاش کردند تا آقای رحیمی رئیس دیوان محاسبات نشود و آقای فرهاد رهبر در این جایگاه قرار گیرد. منتها آقای رحیمی پشتیبانی آقای کروبی را هم داشت، یادم است که در اویل مجلس هفتم گفتند آقای کروبی به جریان اقلیت مجلس سفارش کرده به آقای رحیمی رأی دهند بنابراین جریان چپ و اصلاح طلب به رحیمی رأی دادند، یک باندی از جریان نیروهای سنتی هم به آقای رحیمی رأی دادند و با تجمیع این دو رأی رحیمی رئیس دیوان محاسبات شد و تلاش نیروهای حزب الهی و انقلابی در آغاز مجلس هفتم برای رأی آوردن آقای فرهاد رهبر ناکام ماندند.

در واقع آقای رحیمی در جایگاهی که حقش نبود و لیاقتش را نداشت قرار گرفت و از آنجا هم خود را به احمدی نژاد نزدیک کرد و برخی رفتارهای عجیب و غریب از او سر زد که نخست معاون پارلمانی رئیس جمهور و سپس به معاون اولی دولت دهم منصوب شد. البته آقای رحیمی اول می خواست وزیر کشور شود معمولا برای معرفی وزیر کشور یک مشورتی با رهبر معظم انقلاب می شود، من یادم است آن زمان اخباری به دست ما رسید که دفتر مقام معظم رهبری با وزیر کشور شدن آقای رحیمی مخالفت کرد. وقتی هم که موضوع معاون اولی مشایی در دولت دهم رد شد آقایی احمدی نژاد بدون هماهنگی آقای رحیمی را به عنوان معاون اول خود منصوب و نظام را با یک کار انجام شده مواجه کرد. در کل ماجرای آقای رحیمی نشان می دهد که بار کج به منزل نمی رسد و این مسئله باید برای همه عبرت آموز باشد.

ممکن است فردی به دلیل باندبازی ها و رفتارهای عجیب و غریب فساد آلود و سیاست بازانه خود را به مقامات بالای کشور برساند ولی مسئله رحیمی نشان داد این گونه افراد وقتی به بالا برسند با هزینه سنگین تری به زمین می خورند و صدای بلند تری از زمین خوردن آنها شنیده می شود. مسئله مرحوم کردان و مرتضوی هم چنین است آنها لیاقت چنین جایگاهی را نداشتند اما به این جایگاه رسیدند.

آقای رحیمی چه زمانی برای وزارت کشور پیشنهاد شد؟

بعد از آقای پور محمدی و قبل از آنکه مرحوم کردان وزیر کشور شود آقای احمدی نژاد، آقای رحیمی را برای این مسئولیت در نظر گرفت اما وقتی مخالفت شد احمدی نژاد کردان را معرفی کرد. این تاریخ تلخی است که اتفاق افتاد و باید برای همه مایه عبرت باشد که بار کج به منزل نمی رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
...
آقای مردمی نژاد .... خدا می داند همه یک روز دردادگاه عدل الهی باید پاسخ گوی اعمال ورفتار مان باشیم....
علي طهماسب پور
Iran, Islamic Republic of
آها الان اين 170 نفر شدن نزديكان آقاي احمدي نژاد....
فرشاد
جدیدا کاندیدای اقلیت رای میارن؟ هر کس اکثریت باشه رای نمیاره؟این دیگه کیه...
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد خودسری و لجاجت نمی کرد....
مردمی یا........
Iran, Islamic Republic of
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید...
خب اعلام کنید چه افرادی هستند؟
احمدی نژاد چی شد کاراش؟
آشنا
همانطوری شد که کارهای هاشمی و خاتمی شد !!!جمع کنید کاسه و کوزتون رو ....
سید حسن
خوب توانستند احمدی نژاد را خراب کنند . اون موقع گفتند از همه جناحها استفاده کنید . حالا خرابکاری شون در میاد. رحیمی کارگزارانی نبود ؟؟
....
اماما سرت را بلند كن و ... ببين انقلاب مستضعفان چگونه شد....
...جان انقلاب فردی نبوده که با فرد از بین برود مایه تاسف هست ...
مجید مجد
و باز هم احمدی نژاد...
چون قافیه تنگ آید
هرچه بدبختی و مصیبت در این مملکت داریم....
یادتون که هست 210 نماینده از آقای احمدی نژاد به خاطر انتخاب رحیمی تشکر کردند؟/!!!!!!!!!!!!!!!
بله 210 نماینده اصولگرا!!!!!!!!!!!!!!!!!
اشتباه فرمودید 215 نماینده بودند
هر چی آتیش از گور عدم ایستادگی....
....
United Kingdom
جدا خجالت داره...محمود الان کجاست؟
ستاره
Iran, Islamic Republic of
....ولی حداقل یه چیز نگید که مرغ پخته هم از خنده دل درد بگیره! ...
Iran, Islamic Republic of
فرار به جلو ممنوع .اقای دهقان داداش رحیمی به مخالفین هاشمی .. پول داده ؟!!
..حالا بندازید گردن کروبی بدبخت!...
این هایی که میگن اصولگرایان این فسادها را افشا کردن:
اگه راس میگین در زمان دولت پنجم و ششم و نهم که محو دولت ها بودین این کارو انجام میدادین وگرنه حالا که احمدی نژاد و رفقاش و هاشمی قدرت ندارن بر علیه رحیمی و مهدی هاشمی گفتن هنر نیست
lمحمد
Iran, Islamic Republic of
جالبه سرتاسر این حرفها همش اسم از مرحوم فلان و مرحوم بهمان هست!!!....
Iran, Islamic Republic of
7 میلیون نه 3 میلیون. چون 1200 بین 170 نفر تقسیم شده
Iran, Islamic Republic of
اف به اين سياست بي پدر ومادر...
United States
سلام
کی بشه که قوه قضاییه به پرونده ....رسیدگی کنه
عین سین
Iran, Islamic Republic of
اینکه میگن چوب خدا صدا نداره...
Germany
آقا این 170 نفر کی بودن چرا اسمشون اعلام نمیشه اگه از رحیمی پول گرفتن لابد از ادمای دیگه هم گرفتن .اون ادمای دیگه چرا پول دادن ?
یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس و نائب ریس یکی از کمیسیونهای امنیتی نیز در بین 170 نفر هستند.
كامي
Iran, Islamic Republic of
به نظر من احمدينژاد هم با فشار اصلاحطلبان راي آورد!....
Romania
....
شما ها ازش طرفداری کردید...
مم
پس بین مجلسیان نیروی غیر انقلابی هم هست
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کروبی که هر فسادی هست توش دست داره
شهرام جزایری رو یادتونه؟
Iran, Islamic Republic of
یه وقت کله تو از توی برف در نیاریا !
.... شده رییس دیوان محاسبات باز هم خیلی راحت باور میکنی
بیشششششششششششش بااااااار
Germany
يكي ديگه رشوه گرفته پاي كروبي بدبخت رو ميكشن وسط!! چرا ليست نماينده ها رو نميگين !!
.... كسي كه مي گفت دولت ما پاكدست ترين دولت تاريخ است
فیضیه
اگه بدونید ...
ع
...انها که فریاد میزنند 170نفر را معرفی کنید میشه ایقدر فرار به جلو نکنید؟
Canada
کسانی که بخوان از توی حلقه قدرت مافیایی بیان بیرون و اطلاعتشون رو بخوان در اختیار دولت دکتر احمدی نژاد بذان ...
کروبی و داستاناش تمامی نداره
خدا ازش نگذره
اقای مردمی نژاد همه اهل حق میدانند ...
United States
راست میگه تقصیر ننه کروبی هم هست .
دوستان ننجون مهدی را فراموش نکنید .
علی
به همین زودی ها اقای احمدی نژاد میشود کاندای اصلاح طلبان در سال ۸۴
United States
همه يادمون رفته اون خبر نگار زن در مجلس رأ كه انها را لو داد و بعد إز مجلس بيرونش كردند.
الهام
سایت دکتر عزیزمون راه اندازی شد
...
مهدی
ahmadinejad.ir
....کی به کردان رای داد ...
Iran, Islamic Republic of
باید دستگاه عدالت و قضاء نسبت به انتشار و صدور حکم برای 170 نماینده ای اقدام کند
بعد شما اصول گرایان هم بی گناهید ...
France
اينكه خودش هم مطمئن نيست كروبي چيزي گفته باشه كه شما تيتر زدين رحيمي با حمايت كروبي رئيس ديوان محاسبات شد
Iran, Islamic Republic of
پشت سرآقای کروبی غیبت نکنید ...
احمد
حالادیگه 210 نفر شدند اقلیت مجلس ...
م
United Kingdom
همه این توضیبحات را باید اگر لازم است ...
طلبکار
تا آنجا که مامیدانیم از سال 84به بعد اصلاح طلبان در اقلیت کامل بودندونمی توانستند تاثیرگذار باشند اصول گرایایان شهامت به خرج داده ومسولیت رحیمی را بپذیرند.
Iran, Islamic Republic of
والبته تمامي كانديداهاي نزديك احمدي نزاد اصولگرايان بودند
باباتودیگه کی هستی.
حسن
اگر رحیمی دست بوس هاشمی بود و بعد از او برید و احمدی نژاد را پیغمبر کرد احمدی نژاد هم استاندار و دست بوس او بود بعد از او برید و بنام ولایت بر علیه ولایت حرکت کرد . شما را بخدا دیگر بس است دفاع از باند احمدی نژاد جفا به ولایت و انقلاب و اسلام است . ملت را از خودتان نرنجانید .
دزدگیر84 بود این شد ...بای بای