چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱
گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا از چهار ماه نخست ۲۰۱۴؛

افزایش ۱۳۱۰۰ بشکه‌ای تولید نفت ایران علیرغم تحریم

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 372783
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، تولید نفت ایران در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، از افزایش ۱۳۱ هزار بشکه‌ای برخوردار شده و این کشور در این بازه زمانی روزانه ۳.۲۴۷ میلیون بشکه نفت تولید کرده است.
افزایش ۱۳۱۰۰ بشکه‌ای تولید نفت ایران علیرغم تحریم
به گزارش جهان به نقل از فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش خود موسوم به «مرور ماهانه انرژی»، متوسط تولید نفت ایران در ۴ ماه نخست سال ۲۰۱۴ را ۳.۲۴۷ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بر این اساس، تولید نفت ایران در چهار ماه نخست ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش روزانه ۱۳۱ هزار بشکه‌ای و نسبت به متوسط کل واردات نفت ایران در سال ۲۰۱۳، از افزایش ۱۳۴ هزار بشکه‌ای برخوردار شده است.

بر اساس برآوردهای این گزارش، میزان تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط روزانه ۳.۱۱۳ میلیون بشکه بوده است، از این رو ایران توانسته جایگاه دومی خود در اوپک را حفظ کند و همچنان به عنوان دومین تولیدکننده نفت اوپک در سال ۲۰۱۳ باقی بماند، اما این کشور در ۴ ماه نخست ۲۰۱۴ پس از عراق در جایگاه سوم تولید نفت اوپک قرار گرفته است.

همچنین ایران در ماه آوریل ۲۰۱۴ بالغ بر ۳.۲۳۰ میلیون بشکه نفت تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ هزار بشکه افزایش داشته است. تولید نفت ایران در آوریل سال گذشته میلادی ۳.۱۲۴ میلیون بشکه در روز عنوان شده است.

در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی، عربستان با تولید روزانه ۹.۸۰۱ میلیون بشکه نفت بزرگترین تولید کننده اوپک شناخته شده و عراق با تولید روزانه ۳.۲۹۰ میلیون بشکه نفت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

کل تولید نفت اوپک در این مدت نیز بالغ بر ۳۲.۰۵۵ میلیون بشکه در روز اعلام شده که این رقم نسبت مدت مشابه به سال قبل از آن ۲۹۸ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

در بخش دیگری از این گزارش، میزان تولید نفت ۲۰ کشور تولیدکننده نفت در ماه آوریل ۲۰۱۴ برآورد شده است، و رتبه ایران همانند ماه گذشته تغییری نکرده و این کشور همچنان هفتمین کشور بزرگ تولیدکننده نفت در میان ۲۰ کشور بزرگ تولیدکننده نفت جهان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، در این ماه، روسیه با تولید ۱۰.۰۸ میلیون بشکه نفت در رتبه نخست و عربستان با تولید ۹.۶ میلیون بشکه نفت در جایگاه دوم و آمریکا با تولید ۸.۳ میلیون بشکه نفت در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

چین با تولید روزانه ۴.۱، کانادا با ۳.۴، عراق با ۳.۳ و ایران با ۳.۲ میلیون بشکه نفت در رتبه‌های سوم تا هفتم قرار گرفته‌اند، تولید نفت این کشورها نسبت به ماه گذشته یا تغییر اندکی داشته یا بدون تغییر بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ادامه گزارش ماهانه خود اعلام کرد، کشورهای حاشیه خلیج فارس در چهار ماه نخست ۲۰۱۴ روزانه ۲۳.۴ میلیون بشکه نفت تولید کرده‌اند که ۳۰.۵۲ درصد کل نفت تولید شده در جهان را تشکیل می‌دهد. میزان نفت تولید شده در جهان در این مدت ۷۶.۷ میلیون بشکه در روز برآورد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


... افزایش چند درصدری تورم علی رغم افزایش تولید و فروش نفت ...