پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شورای عالی انقلاب فرهنگی به روسای پیشنهادی ۱۵ دانشگاه رای اعتماد داد

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 378381
تعدادی از روسای پیشنهادی دانشگاه‌های وزارت علوم موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جلسه ۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن شروع سال تحصیلی به ویژه در دانشگاه‌ها ضرورت داشت تا در زمینه انتخاب روسای دانشگاه‌ها تصمیم گیری لازم به عمل آید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در همین زمینه تعدادی از روسای پیشنهادی دانشگاه‌های وزارت علوم موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

تائید انتخاب ۱۳ تن از روسای دانشگاه های وزارت علوم

مخبر دزفولی گفت: بر این اساس حسین غفوری به عنوان رئیس دانشگاه اردکان، محمد قاسم سحاب به عنوان رئیس دانشگاه تفرش، فرهاد یغمایی به عنوان رئیس دانشگاه گلستان، محمدعلی نجفی نژاد به عنولان رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان، محمدعلی بهمنیار به عنوان رئیس دانشگاه منابع طبیعی ساری، محمدمهدی فاتح به عنوان رئیس دانشگاه شاهرود، عطاءالله سیادت به عنوان رئیس دانشگاه رامین خوزستان، خلیل خلیلی به عنوان رئیس دانشگاه بیرجند، جواد حدادنیا به عنوان رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، محمدرضا عصاری به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور، مسعود شفیعی به عنوان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، عباس زراعت به عنوان رئیس دانشگاه کاشان و جلیل مقدسی به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی شیراز موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

تائید انتخاب ۲ تن از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: همچنین در این جلسه حسین لطفی زاده به عنوان رئیس واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی و یوسف قیصری به عنوان رئیس واحد بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

اصلاح اساسنامه بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری

در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع اصلاح اساسنامه بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری در دستور جلسه قرار گرفت که لاریجانی به عنوان مسئول این بنیاد به ارائه گزارشی در این زمیه پرداخت.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: فعالیت های گوناگون صورت گرفته در زمینه ترجمه آثار استاد شهید مطهری و همچنین موضوعات هنری در خصوص زندگی شهید مطهری و آثار علمی و اخلاقی ایشان از اهم موارد این گزارش بود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه پیشنهاد اصلاح اساسنامه این بنیاد برای سرعت بخشی و همچنین پوشاندن جامه عمل به ماموریت های بنیاد مطرح شد، گفت: در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که اعضای هیئت امنای این بنیاد تغییر یابند.

وی افزود: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاون تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، و رییس جامعه المصطفی العالمیه به عنوان اعضای حقوقی این بنیاد انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین محمد مطهری، علی مطهری و علی لاریجانی نیز به عنوان اعضای حقیقی این بنیاد انتخاب شدند.

مخبر دزفولی در ادامه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر ترجمه آثار شهید مطهری زبان های گوناگون به ویژه زبان های رایج دنیا اشاره کرد.

بررسی سیاست های حمایت از نمادها و نشان های ایرانی اسلامی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از بررسی سیاست های حمایت از نمادها و نشان های ایرانی اسلامی در جلسه به ویژه استانداردهای فرهنگی در زمینه واردات کالاها که باید مورد توجه قرار گیرد، خبر داد.

مخبر دزفولی گفت: بخش هایی از این موضوع در جلسه به تصویب رسید و امیدواریم که ادامه بحث در جلسات آینده به تصویب نهایی برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *