جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ظریف با بشار اسد دیدار کرد

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 438384
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل در دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌‌وگو پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در رأس هیأتی و در دومین دور سفرش به منطقه پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به دمشق سفر کرده دقایقی قبل با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دفتر کارش دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف همچنین قرار است با ولید المعلم همتای سوری خود نیز دیدار و به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بپردازد.

وزیر خارجه ایران همچنین پیش از دمشق به بیروت سفر کرد با مقامات این کشور از جمله نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس و دبیرکل حزب‌الله لبنان به گفت‌وگو پرداخت.

ظریف قرار است بعد از دمشق به اسلام‌آباد و از آنجا به دهلی نو سفر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اولین دور از سفر منطقه‌ایش پس از توافق وین به قطر، کویت و عراق سفر کرده بود.

قرار است ظریف به ترکیه و روسیه نیز سفر کند. سفر ظریف به ترکیه که قرار بود دوشنبه شب انجام شود به دلیل عدم انطباق برنامه‌ها در آن محدوده زمانی تعویق و قرار است در اولین زمانبندی بعدی انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *