پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چراسامسونگ‌مدیرموبایل‌های خودراتغییرداد؟

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 458986
شرکت سامسونگ در حالی که با توقف شدید رشد بخش گوشی های موبایل خود طی ماه های اخیر مواجه شده است، دست به تغییرات بزرگ و اساسی در راس هرم اجرایی این بخش زده و این در حالی است که این بخش موفق شده بود طی سال جاری میلادی تعدادی از بهترین هوشمند های ساخته شده در بازار را به مشتریان عرضه کند. این موضوع سوالی را در ذهن مخاطبان مبنی بر چرایی این اقدام سامسونگ بر می انگیزد.
به گزارش جهان، شرکت سامسونگ در حالی که با توقف شدید رشد بخش گوشی های موبایل خود طی ماه های اخیر مواجه شده است، دست به تغییرات بزرگ و اساسی در راس هرم اجرایی این بخش زده و این در حالی است که این بخش موفق شده بود طی سال جاری میلادی تعدادی از بهترین هوشمند های ساخته شده در بازار را به مشتریان عرضه کند. این موضوع سوالی را در ذهن مخاطبان مبنی بر چرایی این اقدام سامسونگ بر می انگیزد.

به گزارش «تابناک» اخیرا سامسونگ اعلام کرده است «شین جانگ کیون» مدیر عامل بخش گوشی های هوشمند این شرکت مسئولیت خود را به «دی جی کو» که پیش از این مسئولیت بخش تحقیقات موبایل و توسعه سیستم عامل Tizen را بر عهده داشت، واگذار کرده است.

شین که پیش از این شش سال مسئولیت بخش موبایل را بر عهده داشت، البته هنوز در سامسونگ باقی خواهد ماند و به عنوان معاون اجرایی سامسونگ فعالیت خواهد کرد. اما دی جی کو که از سال ۱۹۸۴ به سامسونگ آمده است و قبل از این در بسیاری از بخش های این شرکت فعالیت داشته، نقشی فعال در رهبری و هدایت توعه و طراحی هوشمند های اخیر سامسونگ یعنی Galaxy S۶ و Galaxy Note ۵ داشته است. همچنین وی مسئولیت طراحی و توسعه سیستم پرداخت سامسونگ یا Samsung Pay را نیز عهده دار بوده است.

اما بسیاری از تحلیلگران بر آن هستند که این تغییرات وسیع تلاشی از سوی شرکت سامسونگ و نایب رئیس آن «لی جا یونگ» برای تمرکز مجدد بر نرم افزار به عنوان مشخصه متمایز کننده سامسونگ از رقبای چینی این شرکت از یک سو و رقابت با اپل و فروشگاه iOS است.
چرا سامسونگ مدیر بخش گوشی های هوشمند خود را تغییر داد؟

همچنین یکی از انتقاد اساسی به شین پیش از این مربوط به عدم موفقیت در بازار یابی Galaxy S۶ Edge علیرغم طراحی منحنی و جذاب آن، در برابر Galaxy S۶ بوده است.

این در حالی است که تا حدود یک سال قبل هنوز سامسونگ به عنوان برترین شرکت فعال در بازار گوشی های هوشمند شناخته میشد و به تنهایی سهم بزرگی از این بازار را در دست داشت. اما در ماه جولای سال جاری با یک افت شدید ۳۸ درصدی در این بخش مواجه شد تا شوک بزرگی به این شرکت وارد شود.

در همین حال پیش بینی های سامسونگ حاکی از آن است که چنانچه روند بازار به همین شکل باشد در فصل چهارم سال جاری نیز این شرکت با افت شدید درآمد در بخش موبایل مواجه خواهد شد و قافیه را به سختی به رقبای خود یعنی هوآوی و اپل خواهد باخت. از همین روی پیش بینی میشود که Galaxy S۷ به عنوان یکی از خلاقانه ترین مدل های هوشمند سامسونگ در ژانویه ۲۰۱۶ رونمایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *