سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

توصیه‎هایی درباره خوردن فست‌فود

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 336387
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انواع فست فودها دارای چربی اشباع شده بوده و منجر به تنگی و انسداد عروق و بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.
به گزارش جهان، حسین فلاح در گفت وگو با ایرنا به مناسبت هفته ملی بسیج آموزش همگانی تغذیه (۱۴ تا ۲۰ دی ماه) افزود: اگر چه چربی ها در برنامه غذایی به علت تولید انرژی بالا و خاصیت سیرکنندگی و طعم دهندگی حائز اهمیت هستند و چربی های مفید مانند امگا۳ را که برای سلامتی بسیار ضروری است تامین می کنند اما برخی از مواد غذایی حاوی چربی های نامطلوب هستند و به همین دلیل نباید زیاد استفاده شوند.

وی خاطرنشان کرد: فست فودها و بسیاری از مواد غذایی موجود در بازار به خصوص مواد غذایی فرآوری شده (آماده یا نیمه آماده) حاوی مقادیر زیادی روغن و چربی های مضر هستند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد مصرف فست فودها را محدود کرده و در صورت خوردن این نوع غذاها، در کنار آنها، انواع سبزی یا سالاد مصرف شود.

فلاح اضافه کرد: درصورت خوردن فست فودها بهتر است بجای خیار شور از گوجه فرنگی، خیار، کاهو و سایر سبزی ها استفاده شود؛ همچنین بجای نوشابه های گازدار از نوشیدنی های سالم تر مانند دوغ بدون گاز استفاده شود.

وی به مردم در صورت خوردن فست فودها همچنین توصیه کرد: بجای سیب زمینی سرخ شده از سیب زمینی تنوری استفاده شود و هنگام مصرف غذا از نمکدان استفاده نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *