جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آغاز پیشروی ارتش سوریه از محورغربی

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 431561
ارتش سوریه و مقاومت حزب الله از ۱۵۰ نقطه حمله به گروه‌های مسلح الزبدانی را آغاز کردند و هم اکنون درحال پیشروی داخل شهرک از محور غربی الزبدانی هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عملیات گسترده‌ای که یگان‌های ارتش سوریه و مقاومت حزب الله از اولین ساعات بامداد روز گذشته (جمعه) با هدف آزادسازی شهرک «الزبدانی» در ریف غربی دمشق آغاز کرده بودند، امروز (شنبه) نیز با موفقیت چشمگیر این نیروها ادامه یافت.

جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از منطقه الزبدانی تاکید می‌کند که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله پس از آنکه موفق شدند، راه اصلی منتهی به شهرک الزبدانی را که در شمال آن قرار دارد، مسدود و تردد در این بزرگراه را کنترل کنند.

در دست گرفتن کنترل راه اصلی شمال الزبدانی به این معناست که شهرک الزبدانی زیر پوشش کامل آتش ارتش سوریه و مقاومت حزب الله قرار گرفته است.

پس از این موفقیت این نیروها الزبدانی را از دو شهرک همجوار آن «سرغایا» و «عین حور» جدا و مرحله دوم حمله به الزبدانی که به گفته منابع آگاه میدانی از ۱۵۰ نقطه علیه مواضع گروه‌های مسلح تروریستی مستقر داخل این شهرک صورت می‌گرفت، را آغاز کردند.

در این مرحله یگان‌های ارتش سوریه و مقاومت حزب الله قلعه «التل» معروف به قلعه «الکوکو» واقع در غرب الزبدانی را آزاد کردند و درحالی که بخشی از این نیروها ماموریت یافتند، مواضع خود را در این قلعه مستحکم کنند، مابقی نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله حمله به منطقه «الجمعیات» را ِآغاز کردند که بنابر تاکید منابع آگاه میدانی سوری هم اکنون این منطقه نیز در کنترل ارتش سوریه است.

با تسلط ارتش سوریه و مقاومت حزب الله بر سه نقطه مهم و راهبردی الزبدانی یعنی بزرگراه شمال الزبدانی، قلعه التل و منطقه الجمعیات، این نیروها پیشروی زمینی خود را با حمایت و پوشش آتش گسترده یگان توپخانه و نیروی هوایی سوریه آغاز کردند.

منابع محلی درباره وضعیت گروه‌های مسلح مستقر داخل الزبدانی تاکید اظهار داشتند که حالتی از بیم و وحشت گروه‌های مسلح و عناصر تروریستی آنها را فرا گرفته و بسیاری از آنها از رویارویی با ارتش سوریه و مقاومت حزب الله سرباز زده و از این شهرک فرار کرده و یا درحال فرار هستند.

منابع نظامی سوری اعلام کرده‌اند که با آغاز پیشروی زمینی ارتش سوریه و مقاومت حزب الله به سمت شهرک الزبدانی درحال حاضر درگیری‌های شدیدی در مانع ایست و باززسی الشلاح تا منطقه الجمعیات و همچنین دو محور غربی و شرقی این شهرک جریان دارد.

به گفته این منابع ارتش سوریه و مقاومت حزب الله درحال پیشروی به سمت «الجبل الغربی» از محور غربی داخل الزبدانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *