سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

شهیدی‌که از برادرش‌خواست ترکش کند+فیلم

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 393267
برادر بزرگش شهید شده و اینک برادر کوچک‌تر از خودش هم به جبهه آمده است. با هم در یک گردان قرار گرفته‌اند اما به جای اینکه این مسئله خیالش را از بابت سلامت برادر راحت کند به او می‌گوید: لشکرت را عوض کن و از پیش من برو.
شهیدی‌که از برادرش‌خواست ترکش کند+فیلم
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ شهید حسن شاکری سال ۱۳۴۳ در تهران چشم به جهان گشود و پدرش به دلیل ارادت به کریم اهل‌بیت(ع) او را حسن نام نهاد.

وی اهل محله پیروزی تهران بود و در مسجد جامع نبی اکرم(ص) با قرآن کریم آشنا و حافظ قرآن کریم شد. وی با تسلط به زبان عربی علوم قرآنی را بهتر فرا گرفت و در مسجد تدریس کتاب آسمانی می‌کرد.

همزمان با تحصیل در دبیرستان در مدرسه آیت‌الله مجتهدی نزد این عالم ربانی کسب فیض کرد و به همین دلیل به‌عنوان یکی از شهدای شاخص منطقه معرفی شد.


وقتی با برادر کوچک‌ترش در یک گردان قرار گرفت برای اینکه برادرش نفهمد که او فرمانده است و توقعی در آن ایجاد شود از او خواست تا اصلا لشکرش را عوض کند.


این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۵ و در جریان عملیات والفجر ۵ بر اثر اصابت گلوله دوشگا به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه باقی ماند. چندی بعد که رزمندگان برای بازگرداندن پیکر مطهر شهدا به منطقه رفته بودند اما دشمن بعثی منطقه را کاملاً زیر و رو کرده بود و پیکر هیچ یک از شهدا پیدا نشد.


در ادامه فیلم مستند شهید شاکری که توسط سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تهیه شده تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *