ابراهیم مؤذن، از کشور نیجریه که طی سالهای اخیر به مذهب تشیع درآمده است، علت شیعه شدن خود را در آشنایی با مظلومیت امام حسین(ع) و مطالعه ادعیه امامان بیان کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در نشست فرهنگی «به شیعه شدنم افتخار میکنم» که در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، ابراهیم مؤذن، از کشور نیجریه که طی سالهای اخیر به مذهب تشیع درآمده است در بیان چگونگی تشرف خود به مذهب تشیع گفت: سالها پیش یکی از دوستانم که شیعه شده بود وقتی در خصوص چرایی و چگونگی شیعه شدنش از وی سؤال کردیم کتابهایی را به ما داد که مطالعه کنیم و از بین کتابهایی که در اختیار ما قرار داد کتاب امام حسین(ع) و روز عاشورا که به همت مؤسسه البلاد تهران گردآوری شده بود نصیب من شد و من با مطالعه این کتاب با زندگی امام حسین(ع) که قبل از آن هیچ شناختی از آن نداشتم آشنا شدم.
وی ادامه داد: در این کتاب برای من روشن شد که فرزند پیامبر اکرم(ص) بعد از گذشت 50 سال از رحلت پیامبر به شکل بسیار وحشتناکی و در اوج مظلومیت به دست ظالمترین افراد به شهادت رسیدند.
مؤذن از طلاب جامعةالمصطفی ادامه داد: با خواندن این کتاب من با مظلومیت امام حسین(ع) و اصحاب وی و ظلم گروه مقابلش آشنا شدم و متوجه شدم دین تعلیماتی دارد که در سایر مذاهب دیگر وجود ندارد.
وی افزود: در مذهب شیعه ما میبینیم که امام صادق(ع) وقتی به شاگردانش تعلیم میدهد چرایی هر علم را نیز برای شاگردانش بیان میکند و تعلیمات این امام همام به شاگردانش فراتر از همه علوم است.
مؤذن در ادامه با بیان اینکه «در مذهب تشیع ائمه معصوم دعاهای بابرکتی را برای مردم به یادگار گذاشتهاند که هر یک از آنها خود درس زندگی است» گفت: من وقتی دعای کمیل، زیارت عاشورا یا دعای عرفه را میخوانم بهصورت مطالعاتی به این دعاها نگاه میکنم و به شما هم توصیه میکنم که این دعاها را بهخوبی مطالعه کنید چراکه تعلیماتی که ائمه اطهار(ع) در این دعاها به ما میدهند همه چیز را در خود دارد، چگونگی حرف زدن با خدا در دعاهای اهل بیت(ع) نهفته است.
وی ادامه داد: از زمانیکه به مذهب شیعه درآمدهام خیلی در زندگی راحت هستم، قبلاً دین من به من میگفت که بهشتی و جهنمی شدن در اختیار انسان نیست انسان موجودی قائل به قضا و قدر است از 40 روزگی در رحم مادر سرنوشت او شامل فقر یا ثروتمندی و بهشتی و جهنمی بودن برایش مقدر شده است، اما امروز متوجه شدهام که خدا انسان را مختار آفریده و انسان میتواند در سرنوشت خود نقشآفرین باشد.
این طلبه نیجریهای با بیان اینکه «قبل از شیعه شدنم هیچ کس در محل زندگیام حقیقت در مورد پیامبر و ائمهاطهار(ع) را به ما نمیگفت و اگر هم چیزی میگفتند وارونه بود و معتقد بودند باید در مورد وقایعی که بین پیامبر و ائمهاطهار(ع) اتفاق افتاده سکوت کرد» گفت: در حال حاضر من در زمینه تفسیر و علوم قرآنی رساله مینویسم و به شیعه شدن خود نیز افتخار میکنم.
شیعه باید جهان شمول شود و همه مردم دنیا از نعمت شیعه شدن برخوردار گردند اما سئوالی از متولیان مذهبی و فرهنگی کشور دارم.آیا در کشور خودمان ایران برنامه مدون و منسجمی در جهت انسجام فرق مختلف شیعی و زیرشاخه های آن انجام شده است؟؟؟یا با تفرقه افکنی و کشیدن حصار دور خودمان باعث دوری اینها از تشیع شده ایم!باید طوری رفتار کنیم که جذب کنیم و نه دفع.در بسیاری از نقاط ایران مشاهده میشود چه به سهو و چه به عمد به این فرق توهین میشود و به نظر بنده این توهین ها باعث تعصب گرایی و پافشاری آنها بر ادامه روش و سیاق گذشتگانشان شده است لذا با جو برادری و دوستی و تعامل میتوانیم نسل آینده را به مسیر اصلی اسلام و تشیع رهنمون سازیم شایان ذکر است بسیاری از این فرق و طرفدارانشان تمایل دارند شیعه کامل شوند و از برداشت های ناقص خود که از گذشتگان به ارث برده اند نسبت به تشیع دست بردارند .اما بنده خود بارها و بارها شاهد توهین و بی احترامی به این بندگان خدا بوده ام و دفع آنها از دایره شیعه! بطوری که عملا در جامعه شیعه کامل شده آنها پذیرفته نمیشوند!!! سئوال اینجاست که آیا این با فلسفه و رسالت تشیع مغایرت ندارد؟ آیا دایره تشیع بسته است و وراثتی؟ لذا با تحولات جهان و مرز بندیهای مذهبی اخیر دشمنان بین مسلمانان برای ضربه زدن به شیعیان و راه انداختن جنگ های مذهبی در سوریه، پاکستان، بحرین و ... می طلبد با سیاستگذاری مناسب و برنامه فرهنگی در تقریب مذاهب شیعی بکوشیم.