جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۲
۸۱

صالحی: با هماهنگی مجلس اجازه بازرسی از مراکز غیرهسته‌ای را می‌دهیم

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 419664
علی اکبر صالحی به تلویزیون چین گفت: در صورت تصویب مجلس ایران بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی می توانند از برخی مراکز غیرهسته ای ایران در چارچوب شرایط مشخص بازدید کنند.
صالحی: با هماهنگی مجلس اجازه بازرسی از مراکز غیرهسته‌ای را می‌دهیم
به گزارش جهان به نقل از صداوسیما، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی سی تی وی گفت در صورت تصویب مجلس ایران بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی می توانند از برخی مراکز غیرهسته ای ایران در چارچوب شرایط مشخص بازدید کنند. صالحی تاکید کرد ایران از منافع ملی خود محافظت خواهد کرد و در ادامه گفتگوها بر خطوط قرمز خود تاکید خواهد کرد.

علی اکبر صالحی گفت قدرت های جهانی موافقت کرده اند در چارچوب توافق هسته ای با ایران همه تحریم ها را بسرعت رفع کنند.

صالحی در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه سی سی تی وی منبی بر این که آیا ایران در چارچوب تدابیر اضافی اجازه خواهد داد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات غیرهسته ای آن دیدار کنند؟ گفت این موضوع میان دو طرف مطرح و بررسی شده است. اگر همه مسائل به خوبی پیش برود ما این حقیقت را پذیرفته ایم که پروتکل الحاقی را خواهیم پذیرفت. این موضوع در ژنو سه مطرح شد. اما همانگونه که گفتم شرط تحقق این موضوع توافق درباره همه مسائل است و تا زمانی که درباره همه مسائل توافق نشده است این بدان معنا خواهد بود که توافقی حاصل نشده است. ما نمی توانیم یک بخش را مورد توجه قرار دهیم و از بخش و حوزه دیگری غفلت کنیم. در پروتکل الحاقی این فرصت و امکان وجود دارد که از برخی سایت ها بازدید انجام شود اما این به تفاهم و توافق دوجانبه وابسته است. برای مثال فرض کنید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهند از یک مرکز یا تاسیسات غیرهسته ای بازدید کنند ما مخالف این موضوع هستیم. مراکز و تاسیسات هسته ای در چارچوب توافق تامین امنیت تحت نظر قرار دارند. ما درباره مراکز غیرهسته ای صحبت می کنیم. بازرسان بر اساس پروتکل الحاقی می توانند از مناطق اطراف مراکز غیرهسته ای نمونه برداری کنند.

خبرنگار شبکه سی سی تی وی در ادامه از علی اکبر صالحی پرسید موضع ایران در قبال «آر ان دی» (توسعه و تحقیق ) چیست؟ زیرا کاخ سفید اخیرا فکت شیتی منتشر و اعلام کرد تا ده سال تحقیقات در بخش غنی سازی و توسعه این بخش در ایران محدود خواهد بود تا این اطمینان حاصل شود که زمان دستیابی ایران به نقطه فرار هسته ای به یک سال افزایش یافته است. آیا توافقی در این خصوص وجود دارد؟ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت همانگونه که قبلا هم گفته ام توافقی در این خصوص وجود ندارد اما درکی در این خصوص وجود دارد که باید زمان دستیابی حدود یک سال باشد و ما هم معتقدیم این موضوع معقول است و به هیچ وجه هم غیرمنطقی نیست. ما برای نمایش اراده و آمادگی ایران که خواهان حل این مسائل است جواب مثبت داده ایم و بطور داوطلبانه معیار یک سال زمان برای دستیابی به نقطه فرار هسته ای را پذیرفته ایم. بنابراین در چارچوب ایده یک سال زمان برای دستیابی به نقطه عطف هسته ای ما فعالیت های خود را در بخش غنی سازی اورانیوم محدود کرده ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ار اند دی R&D
واقعآ به فکر مردمن؟ همین ها دوره های قبل زمان اصلاحاتچی ها دیدیم تعلیق کردن و دستمزدشونم فقط یک تو دهنی از آمریکا بود که محور شرارت نامیدنمون آدم از این زورش میگیره کشورو دو دستی تقدیم میکنن بخاطر هیچی
دولت تعلیق و نا امیدی
آقای صالحی واقعا از شما بعیده.
شما در دولت احمدی نژاد خیلی سرسخت بودید و مقاوم .اما برای پست 4 روزه این دولت حاضرید چشم و گوش خود را در مقابل پکنار گذاشتن و وادادن تمام یشرفتهایی که خودتان در دولت قبل به دست آوردید ببنددید!!؟؟
این درست نیست ک انگ پست دوستی و ... و تهمت بزنیم، ما مسلمانیم، ولی از طرفی هم به اقای صالحی عرض می کنیم این همه خوش خیالی و اعتماد بیهوده به گرگ درنده ای چون امریکا از شما که به قول خودتان فرزندتان شهید شهریاری رو جلوی چشمتون پرپر شده دیدید واقعا بعیده
آقای روحانی مذاکره با ناکسانی که دانشمندان هسته ایمون رو جلوی کودکان خردسالشان به خاک و خون کشیدند و امام خمینی (ره) بخاطر دورویی دروغگویی و جنایات بی شمارشان در حق بشریت به حق آنان را شیطان بزرگ نامید و نابود کردن بخش اصلی میراث با ارزش دانشمندان شهید هسته ایمون بخاطر ما مردم است یا بخاطر یک مشت دلار؟ نابود کردن مرغ تخم طلا به امید چند تخم مرغ طلای خیالی که حتی اگه واقعی هم باشه زود خرج میشه و از بین میره؟ چطوری میتونید تو چشم فرزندان معصومی که پدرانشان توسط آنانی که شما با ادب نامیدینشان به شهادت رسیدند، نگاه کنید و بگوئید یادگار های با ارزش پداران شهیدتان را بخاطر یک مشت دلار نابود کردیم؟ دلار ها مثل چرک کف دست تمام خواهند شد و اگر کمی ارزانی در کشور هم شود بسیار کوتاه و گذرا خواهد بود چه کسی این وسط در دوره های کوتاه 4 ساله سود میبرد؟! فأين تذهبون؟
پذیرش پروتکل الحاقی و PMD به معنای بار کردن تعهدات اضافی بر کشور است و مورد پذیرش مردم نخواهد بود .
Romania
نمیدونم پس خط قرمز نظام چیه ؟میخوهید یک جزیره هم کادو بدیم که دارن با ما توافق میکنند
اصلا خط قرمزی مونده آقای صالحی؟؟!
Romania
آقای صالحی چه مسؤولیتی دارند که گفتند اجازه مراکز غیرهسته ای رو هم می دیم؟
ایشون از کجا فهمیدند مجلس بهشون اجازه می ده؟
چرا از قول دیگر و در حوزه فراتر از مسؤولیت خودش اظهار نظر می کنه؟؟؟
از اونجاییکه این مجلس همه جوره با دولت روحانی راه اومد اون از رای اعتمادها اون از اجازه برای افزایش قبوض به خواست دولت اون از تنها یک مورد استیضاح
مجتبی
با اجازه مجلس؟!
اقایان فکر مجلس اینده هستند
از امریکا تشکر میکنم که سرویس های بهداشتی را ذکر نکرد
خدا بخیر کنه پروتکل الحاقی رو امضا کنن ایران عراق زمان صدام میشه دولت بنفش ماجرای صدام و تحریم عراق رو بخاطر داره یانه مراکز غیر هسته ای و مراکز نظامیمون و میخواید بشناسونید بهشون که هر وقت خواستن از گزینه روی میزشون استفاده کنن همه رو بزنن خدایا سال 96 و زودتر برسون
mostafa
France
چه جالب فکر می کردم تنها خدم از قضیه خبر دارم ولی نگو که بعضی های دیگه هم می دونن خدایا شکرت
الهم عجل لولیک الفرج
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم وقتی حضرت آقا در خصوص مسایل جاری کشور ایراداتی را فرمایش می کنند، آیا مسئولین خوابند؟! یا در شبکه های ماهواره ای مشغول تماشای ... که از پیش خود اظهار فضل کرده و فتوا صادر می کنند؟!
جهان نیوز لطفا یک فایل از سخنرانی پیشین حضرت آقا در مورد مذاکرات تهیه و برای جناب آقای دانشمند فاضل صاحب فتوا به نشانی سازمان انرژی اتمی بفرستید.
محمدعلی
....
آخه منظور از مراکز عیر هسته‌ای کجاست؟
وزارت کشاورزی، دامداری‌ها، مراتع و جنگلها، آموزش و پرورش، بازار تهران؟؟؟؟
چرا این لاطائلات را توی مصاحبه هاتون تحویل اجنبی میدید؟
جی بهتون میرسه که اینجوری دارید سرمایه‌های مملکت که با خون شهدا به دست اومده با اجانب معامله می‌کنید؟
منظور کارخانه پشمک حاج عبدالله است مراکز غیر هسته ای
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا یکی جلوی اینا رو بگیـــــــــــــــــــــره
Romania
بوی خیانت میاد .... پس فکت شیت آمریکایی درست بود ... فکت شیت ایرانی وجود نداره و ما به مردم توضیح میدیم این بود ... مردم را چی فرض کردید....
United Kingdom
ملت باید خود را اماده قیام کند. 9 دی هسته ای نزدیک است
مجید
غم مخور ما رهبری فرزانه داریم که ملتی لبیک گوی ایشانند.بای این اتفاقات پیش بیاد عده ای رسوا بشن.
سعید
هیچی اینجور که بوش می اید اینا می خواهند کشور رو از بیخ و بن به خاطر یک توافق زپزتی دو دستی تقدیم آمریکا کنند.
مجید
واقعا این دولت داره چکار میکنه؟....
مجید
داره میگه موسوی کروبی راهت ادامه دارد!!!!
رضا
Romania
مگر اینکه مجلس خائن باشه که اجازه بده
Romania
نه در حوزه اختیارات مجلس است نه دولت مراکز تظامی زیر نظر رهبر است پس یکی به این آقا تفهیم بکنه حد و حدودش را
با هماهنگی مجلس اشتباه میکنید خبط میکنید .....
خو یعنی با مجلس همراه با دولت اجازه بازرسی ها را می دهید؟؟
حقایق پنهان
خوب مرد باش بگو میخوایم به طرف غربی اجازه بازدید از مراکز نظامی رو بدیم ، چرا اینقدر لقمه رو دور سرت میچرخونی
میگم در همه خونه های ایرانی ها رو هم باز بذاریم تا حسن نیتتون تمام و کمال باشه! والا قباحت داره این موضع دشمن پسند!
خود باختگی تا این حد؟!؟! چقدر تحقیرآمیز
United States
اين چه حرفي است در فرمايشات آقا درمورد بازديد از مراكز غير هسته اي موافقتي ذكر نگرديد . چه برسد به اينكه موضوع به مجلس ارجاع داد ه شود !
مصطفی
آن وقت ظریف می گوید فکت شیت آمریکا درست نیست.
هسته ای الفاتحه.
رفع تحریمها الفاتحه
اراک الفاتحه
نطنز شده طنز
فردو الفاتحه
عزت و غیرت و اقتدار ملی الفاتحه مع الصلوات
Romania
بوی خیانت و عدم فرمانبرداری از رهبری می اید
حاجی
از بو گدشته عدم التزام به ولایت بوضوح مشاهده شده خیال نکنند که مردم نمیفهمند به احترام و پیروی از ولایت سکوت کردیم به موقع پاسخ لازم را خواهند شنید
مجید
بوی فتنه ای دیگر اینبار .ازنوع هسته ای می آید.رسوا شدن عده ای و به زباله دان تاریخ ای کشور رفتن عده ای دیگر.....
احمدخاني
جناب آقاى دکتر صالحى! بزرگترين اشتباه شما اين است كه منطق فرار هسته اي را پذيرفته ايد، و به صورت راهبردي عملا اقرار به جنبه نظامي داشتن برنامه هسته اي ايران نموده ايد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
غیر هسته ای منظور مراکز نظامی....
Iran, Islamic Republic of
خدایا کی انتخابات ریاست جمهوری میرسد کی میشود اشتباهمان رو جبران کنیم
معنای بصیرت هم همینه، عمل باید بجا و به اندازه باشد،مثل شما مثل سلیمان بن صرد خزاعی است
ناصر الدین شاه طی قرار دادی که با روسیه امضاء کرده بود متعهد شد که به مدت بیش از ۳۵ سال حق ساختن راه آهن را نداشته باشد و کشورهای دیگر هم در ایران این کار را انجام ندهند . با این قرار داد درست در زمان پیشرفت کشورهای اروپایی و آمریکا از آنها عقب ماندیم . و روسیه لطف کرد و در عوض ده ها سال عقب ماندن و در آینده محتاج شدنمان ۲۲ ملیون منات به ایران وام داد .

اکنون بر فرض اینکه توافق هسته ای صورت بگیرد و تمام تحریم ها رفع شود (حقوق مارا بگیرند تا یکی از حق های ما را بدهند ، که اگر بدهند) و ایران گلستان شود ، عقب ماندن ده ها ساله و بلکه صد ها ساله از دنیا در زمینه هسته ای را چه کسی جبران می کند ؟ زمانی که نفت به اتمام رسید چه کنیم؟

مردم سرنوشت خود را رقم خواهند زند …

عزت و سربلندی؟؟؟

یا خیانت و ذلت؟؟؟
جالبه داوطلبانه برگشتیم زمان قاجار! داوطلبانه همه چیزو تعطیل وتعلیق کردیم وبعدش داوطلبانه وادادیم!

ایشون دزد وباج گیر رو هم همینطور داوطلبانه وارد زندگیشون میکنند یا اینجا مال مردم رو اینطور داوطلبانه ،هبه میکنند.
لااقل از مونیز بعد از این همه به اسم کوچیک صدا زدن ،یاد میگرفتین که برای منافع کشورش خودش رو به اب واتیش میزنه وعربده هرجا وهر مکان وهر زمان که خواستیم بازدید نامحدود انجام میشه وبه قول خودتان در لوزان بعد از به توافق رسیدن با همدیگه چندین بار دیگه می اومد واز اول همه چیزو شروع میکرد وامتیاز میگرفت.
دوستان کسی میدونه که تا حال خود صالحی که تخصص هسته ای داره وسی ساله تو مسائل هسته ای بوده ،یه پیچ برای تاسیسات هسته ای ساخته یا نه؟غیر از مدیریت ،نقش مستقیم داشته؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
بابا یکی اینو بگیره!
قبول پروتکل الحاقی یعنی نقض حاکمیت ملی
سیاح
Iran, Islamic Republic of
هرچه در حوزه اختیار خودشان بود در اختیار دشمن قرار دادند نوبت به حوزه نظامی و غیره رسیده مردم مواظب باشید مجلس دست این جماعت بیفتد کار مملکت تمام است
شرم آوره از اول راستشو بگین
مجید
اگر مثل پذیرفتن پروتکل الحاقی داوطلبانه بود چی ؟و یا مجلس را دور زدند ویا مثل خبرنگار رژیم صهیونیستی چی ؟
France
خیلی بیجا کرده هرکی بخواد اجازه بازرسی از مراکز نظامی رو بده...
غلط کرده اند !!! بقول سردار جوابشان را با سرب داغ می دهیم...
صدها هزار جوان رعنای دسته گل زیر خاک رفته اند که اجنبی بیاید تو خاک ما بهمون نمره بده؟؟؟؟
کوتری
....با خشم مردم روبه رو می شود.
خط قرمز ظاهرا مثل چراغ راهنمایی است که کم رنگ که می شود از آن رد می شویم
وادادگی این ...
Iran, Islamic Republic of
عزت و غیرت و اقتدار ملی الفاتحه مع الصلواتدولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی
یاشار
Iran, Islamic Republic of
طرح قراردادن مجلس رو به روی مردم و شکست مذاکرات رو گردن مجلس انداختن کلید خورده !‌
نزدیکه انتخاباته دیگه !‌
Romania
مجلسی که در راس اموره طبیعیه که در این موارد هم در راس اموره
سرور
رییس اش به امید نمایندگی دوباره دنباله روی دولت تدبیرو امید! است.
مرگ بر غربزدگان آمریکا پرست
محمد
نداشتن ایمان به خداوند نداشتن ایمان به ظهور امام زمان ونداشتن جرمت خون شهدا و جانبازان وایثارگران وگوش نکردن به فرمایشات رهبری همین نتیجه را از این طور افراد بوجود میاورد.اماده شهادت هستیم تا فرمان امام حسین در زمین نماند .هیات من ظله
خجالت نکشید!
خونه ما هم می تونند بیایند !!!
برای بازرسی درب منزل ما هم باز است!!!!
خج[...] بکشید اقایون وا[...]!!
ایرانی
خوب دوستان عزیز،منظور از مراکز غیر هسته ای لابد مغازه های فلافل فروشی است!!!!!!! اینها از اینکه اجازه بازرسی از خانه های مردم را در قبال یک توافق ضعیف هم بدهند هیچ ابایی ندارند.
France
عامل بدبختي ما اعتماد به انهاست
جلیلی اگر پیشرفت نداشت حداقل باج نداد...

شاید هم احتمال پیشرفت مسئولان فعلی مذاکرات همین باج دادن ها باشهه...

خدا اخرش رو به خیر کنه که مثل لیبی نشه
با هماهنگی مجلس ایران یا آمریکا؟!
کاظم
Romania
اجازه بازديد از سونا وجکوزى رياست جمهورى را هم بدهيد خجالت نکشيد!!
مجید
خوشمان آمد درودبرشما آقا کاظم.
ایا زورگویی هاو بهانه جویی های امریکا تمام شدنی است ؟ مگر امریکا چکاره دنیاست که حق دارد در امور دیگر کشورها دخالت کند ؟ امریکا دائم قدرت نظامی خود را به رخ ما می کشد نمی داند اگر با این ملت روبرو شود این ملت ابهت ابر قدرتی امریکا را در هم خواهد شکست .و ان را به یک کشور جهان سومی تقلیل خواهد داد .
عده ای راحت طلب و خودباخته و منفعت طلب و ترسوهر روز مانند بوقلمون رنگ عوض می کنند اینها ابزار دست دشمنان هستند و ذلت در برابر دشمنان را تدبیر و حکمت می دانند .اینها حاضر هستند برای بدست اوردن امتیاز های کوچک به دشمن امتیازهای بزرگ بدهند .
Iran, Islamic Republic of
هم مجلس ب[...] می کند و هم تو كه چنين اجازه‌ای بدهيد
Iran, Islamic Republic of
مجلس اجازه نمیده!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!
شهرزاد
France
اقای صالحی از کیسه خلیفه می بخشید یا از جیب خودتان مگر مجلس فرمایشی است که حق ملت را به خواست دولت غرب گرا به امریکا بدهد
یار رهبر
پس حرف آقا مهم نیست؟
لابد به امریکا هماهنگ هم کردند که مجلس اینده هم که مال خودشونه! بوی خی[...] شدید میاد.یواش یواش فکت شیت رو دارن اینحوری زیر پوست ملت و نظام تزریق میکنند. باید فکری کرد باید این حرفها رو جدی تلقی کرد و کاملا بهوش بود تا کشور زیر بار قرارداهای استعماری و تحقیر کننده نرود.من نمیدانم کدام ایرانی حاضر است هر وقت اجنبی ها خواستند در خانه و کشور ما سرک بکشند و جاسوسی و خرابکاری کنند؟
اگر دیدید بازرسان اژانس امدند در خانه ها را زدند گفتند می خواهیم بازرسی کنیم تعجب نکنید چون دولت مجورداده
مجید
به صالحی نا[...] میگم شما بی[...] میکنید به دوستانتون!! اجازه بدید از مراکز غیر هسته ای بازدید(جاسوسی)کنند.
پس فکر می کنید برای چی دنبال مجلسی هستن که خودشون میخوان ، بقول یارو : اگر مجلسی رو که دولت میخواد تشکیل نشه ، کار دولت ناتمام خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
دشمن میخواد توان نظامی ایران را محک بزنه تا در صورت امکان حمله کنه.
خیلی دور از عقله که در مورد بازدید از مراکز نظامی توافق بشه.
انشالله که هیچوقت دست دشمن به مراکز نظامی نرسه.
Romania
غ[...] کردند وکردین
اون موقع که [...] اسامی دانشمندان را به آژانس داد
چند تا شون هم به خاطر همین [...] شهید شدند
[...]
مردم اجازه چنین کاری را به مسئولین نمیدهند
مجلس چکاره است؟
اگر به مراکز غیر هسته ای نزدیک شوند پاسخشان سرب داغ خواهد بود.......