پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۳
۹
لیگ جهانی والیبال؛

تغییر مهم لیگ جهانی/ ایران حتی اگر جمعه نیز ببرد بازهم سوم است+جدول

چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 429762
یکی از تغییرات مهم لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ نسبت به سال گذشته، اهمیت تعداد پیروزی‌ها در رتبه‌بندی جدول است.
تغییر مهم لیگ جهانی/ ایران حتی اگر جمعه نیز ببرد بازهم سوم است+جدول
به گزارش جهان به نقل از سایت فدراسیون والیبال، لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ تیم در سه سطح برگزار می‌شود که در سطح یک این رقابت‌ها هشت تیم برتر جهان در دو گروه به مصاف یکدیگر می‌روند.

اهمیت تعداد پیروزی‌ها در رتبه‌بندی جدول لیگ جهانی امسال یکی از تغییرات مهم این رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته است. با توجه به این قانون، تعداد پیروزی‌ها اولویت نخست برای رتبه‌بندی تیم‌ها محسوب می‌شود و امتیاز در اولویت دوم قرار دارد.

به عنوان مثال در حال حاضر در گروه A سطح یک لیگ جهانی، تیم ملی والیبال برزیل هشت مسابقه داده است و با ۱۸ امتیاز از شش پیروزی در صدر جدول قرار دارد. تیم ملی والیبال ایتالیا با پنج پیروزی و ۱۳ امتیاز در رتبه دوم است، اما صربستان به رغم داشتن ۱۴ امتیاز به دلیل تعداد پیروزی کمتر (چهار برد) نسبت به ایتالیا، در رتبه سوم قرار دارد. استرالیا نیز با سه امتیاز و یک برد در جایگاه چهارم است.

این موضوع در رده‌بندی گروه C سطح دو لیگ جهانی که هر تیم ۱۰ مسابقه داده است، مشاهده می‌شود. در این گروه تیم ملی والیبال کانادا با شش برد و ۲۲ امتیاز در صدر جدول است. تیم ملی والیبال بلغارستان با پنج برد و ۱۲ امتیاز در جایگاه دوم است و تیم ملی والیبال آرژانتین به رغم داشتن ۱۳ امتیاز اما به دلیل چهار پیروزی در رتبه سوم قرار دارد. کوبا هم با سه برد و هفت امتیاز چهارم است.

هفته هفتم لیگ جهانی والیبال با دیدار دو تیم فرانسه و ژاپن از سطح دو در روز پنج شنبه چهارم تیرماه آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. در این هفته تیم ملی والیبال ایران نیز در دو مسابقه به دیدار لهستان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ می رود که در حال حاضر با شش پیروزی و ۱۶ امتیاز در رتبه دوم گروه B قرار دارد. تیم ایران نیز با چهار پیروزی و ۱۳ امتیاز در جایگاه سوم است.

تیم ملی والیبال ایران در صورت پیروزی در بازی نخست و کسب سه امتیاز باز هم به دلیل تعداد برد کمتر نسبت به لهستان در رتبه سوم باقی خواهند ماند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000429/nf00429762-1.png
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه طرح احمقانه ای!!! خوب دیگه امتیاز پس برای چیه؟
هر دو تا بازی رو میبرمشون مساوی میشیم با لهستان. همه رو باید ببریم.
بازی بعدی لهستان بعد از ایران با آمریکاست. میشه امیدوار بود
ناحق نیست. هرکی بیشتر برده خوب باید بالاتر باشه
علی
United States
این در صورت تساوی امتیازهاست که کار به ست شماری میکشد
Iran, Islamic Republic of
به جای این تراوشات ذهنی بهتر نیست یک سر به سایت فدراسیون جهانی بزنید تا ببنید همین الان اعمال شده و ایتالیا 13 امتیازی بالاتر از صربستان 14 امتیازی است. هر چند قانون مسخره ای است اما هست
این قانون ک به نفع ایران هست. اگر هر دو بازی رو سه بر دو هم لهستان شکست بدهد میتونه به مرحله بعد صعود کنه
حبیب الله
Romania
قانون برا فصل ه بعده عزیزم
نه این فصل
اونم وسط بازیها
Iran, Islamic Republic of
این قانون داره الان اجرا می شه.میگید نه به سایت ورزش3 و جدول دو گروههای آ و سی یه نگاه بندازین
رضا
Germany
جدول حال والیبال