يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

هشدار نسبت به تامین امنیت جام جهانی فوتبال+عکس

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 330365
پس از درگیری وحشیانه در لیگ فوتبال برزیل تامین امنیت جام جهانی فوتبال که در کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار خواهد شد مورد بحث رسانه‌ها قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، در لیگ فوتبال برزیل و در دیدار تیم های فوتبال پاراننسه و واسکودوگاما درگیری وحشیانه ای میان هواداران دو تیم رخ داد که به سرعت تیتر اول اکثر رسانه های جهان شد.

شدت این درگیری به حدی بود که بر اساس اعلام برخی رسانه ها یک نفر کشته شد، سه نفر از تماشاگران با آسیب دیدگی جدی روبرو شدند و با هلی‌کوپتر راهی بیمارستان شدند و حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.


این نزاع و درگیری در سرزمین سامبا که مسبوق به سابقه هم هست، این سوال را در ذهن کارشناسان و علاقه مندان به فوتبال ایجاد کرده است که آیا کشور برزیل می تواند امنیت بزرگترین فستیوال فوتبال جهان را که در کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار خواهد شد، تامین کند؟


نکته ای که همواره و از زمانی که سرزمین قهوه رسماً میزبانی را برعهده گرفت مورد توجه قرار گرفته است.

نکته دیگری که در این درگیری وجود داشت غیبت پلیس و نیروهای امنیتی در ورزشگاه است که پس از این که تماشاگران حسابی از خجالت هم درآمدند، تازه وارد معرکه شدند، تا به نوعی ناتوانی خود را در برقراری مناسب امنیت نشان دهند.





این بار این توجه و حساسیت بیش از پیش شده است و سران فوتبال برزیل برای پاسخ به افکار عمومی و فشار رسانه ها قطعاً باید پاسخگو باشند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *