پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

شکست تلخ استقلال برابر الهلال در آزادی

آبی‌ها صدرنشین ماندند
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 280569
تیم فوتبال استقلال در چهارمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برابر الهلال عربستان تن به شکست داد که بازی رفت در زمین حریف را با پیروزی پشت سرگذاشته بود و این امیدواری را داشت که با سه امتیاز بازی برگشت در ورزشگاه آزادی صعودش به مرحله بعد را قطعی کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روز نخست از هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا شامگاه امروز سه شنبه با دیدار تیم های استقلال و الهلال در ورزشگاه آزادی و با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر آغاز شد که در پایان شاگردان امیر قلعه نویی برابر مهمان عربستانی خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند.

در این دیدار استقلال با ترکیب مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، جواد نکونام (46 هاشم بیک زاده) ساموئل، آرش برهانی( 46 امین موسوی)، خسرو حیدری، علی حمودی، فرزاد حاتمی(72 سیاوش اکبرپور) و مجتبی جباری بازی را آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی حملات پردامنه ای را روی دروازه حریف عربستانی پی ریزی کرد اما این حملات آنقدر زهردار نبود که بتواند خطر جدی را روی دروازه مهمان ایجاد کند. با این حال الهلالی ها دقایق میانی نیمه اول از لاک دفاعی خارج شدند و بیشتر از قبل کنترل بازی را در اختیار گرفتند.

در دقیقه 35 این دیدار الهلالی ها از اشتباه بازیکنان استقلال نهایت استفاده را بردند و به گل رسیدند. در این صحنه جواد نکونام قصد داشت توپ را از درون محوطه جریمه استقلال دفع کند که توپ به بدن حنیف عمران زاده برخورد کرد و روی گوشه شش قدم مقابل نواف الشاکر افتاد و او هم با ضربه ای محکم توپ را به سقف دروازه استقلال چسباند تا عربستانی ها در ورزشگاه آزادی یک بر صفر از میزبان خود پیش بیفتند.

با شروع نیمه دوم امیر قلعه نویی دست به دو تعویض زد و امین موسوی و هاشم بیک زاده ره به میدان فرستاد تا فشار حملاتش استقلال را بیشتر کند. تعویض جواد نکونام که روی گل الهلال مقصر بود نیز در بین دو نیمه رخ داد. شاگردان قلعه نویی در نیمه دوم بازی را به طور کامل در اختیار داشتند و برای رسیدن به گل تلاش زیادی را از خود نشان دادند اما این الهلال بود که در ضد حملات خطرناک نشان داد و دو بار می توانست به گل دوم دست پیدا کند اما مهاجمان این تیم نتوانستند از این موقعیت ها استفاده کنند.

در دقیقه 75 این دیدار به خاطر فضایی که تماشاگران ایجاد کرده بودند و شعارهایی که سردادند تا حدودی جو بازی تحت تاثیر قرار گرفت و درگیری بین بازیکنان باعث شد بازی چند دقیقه ای متوقف شود. در این میان پرتاب مواد محترقه از سوی تماشاگران استقلال نیز بر متشنج شدن بازی افزود تا خطر محرومیت و جریمه استقلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا افزایش پیدا کند.

در 10 دقیقه پایانی استقلال فشار حملاتش را چند برابر کرد اما وقت کشی عربستانی ها عملا این فرصت را به شاگردان قلعه نویی نداد که حملات مداومی را روی دروازه مهمان عربستانی داشته باشند. وقفه هایی که در بازی رخ می داد عملا فرصت را از استقلال می گرفت تا حملاتش را خطرناک تر کند. در دقیقه 90 این دیدار ضربه سر ساموئل با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت تا بهترین فرصت برای به تساوی کشاندن بازی از دست برود و استقلال نتیجه را واگذار کند.

استقلال با وجود این شکست با 7 امتیاز همچنان در صدر جدول رده بندی گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. تیم های العین امارات و الهلال عربستان نیز با 6 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند تا دو هفته پایانی سرنوشت تیم های صعود کننده را مشخص کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *