جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خانه بخریم یا نخریم؟

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب: 377166
ارزانترین ملک معامله شده تهران در هفته سوم مرداد ماه مربوط به خانه ای در شهر ری بود که به قیمت متری ۱.۲ میلیون تومان، فروخته شد.
به گزارش جهان به نقل از خبر آنلاین، آخرین ماه تابستان هم شروع شد و به عقیده خیلی از کارشناسان مسکن ، در این فصل هم، بازار مسکن تغییری نخواهد کرد. به این ترتیب باید تا سال آینده منتظر ماند تا دولت برنامه هایش را برای این بخش مشخص کند و تکاپویی در بازار ایجاد شود تا بخش خصوصی دوباره به ساخت و ساز بپردازد. چرا که در شرایط فعلی، خبری از برنامه ریزی یا سیاست گذاری تحول کننده ای در این بخش وجود ندارد.

به گفته ایرج رهبر، رئیس کانون سراسری انبوه سازان تهران فعلا تغییر و تحولی در بازار مسکن نخواهیم داشت، مگر اینکه در شهریور ماه که ماه اوج خریدو فروش ها است، مردم و نیازمندان مسکن دست از صبر یکساله بکشند و وارد بازار شوند.

با این حال، رهبر معتقد است که به نظر نمی رسد بازار مسکن تا پایان سال از حالت رکود خارج شود و این بازار تحت تاثیر موضوعی جدید با تغییر قیمتی همراه کند. چرا که در حال حاضر برنامه ای در انتظار بازار مسکن نیست و تمهیداتی برای خروج از رکود در نظر گرفته نشده است. حتی براساس صحبت های رئیس کانون سراسری انبوه سازان تهران، در سال جاری صدور پروانه های ساختمانی نسبت به سال گذشته کمتر شده و این روند، سازندگان کمتری را به سمت بازار مسکن فرا می خواند، بنابراین ممکن است اندکی ساخت و ساز در تهران کمتر شود و بازار همچنان در رکود باقی بماند.

محمد مهدی مافی، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران هم دراین باره گفته است: اگر از نظر اقتصادی اتفاق خاصی در جامعه نیفتد روند فعلی بازار تا پایان سال ادامه خواهد داشت. اگر بازارهای بالادستی و سیاست گذاری های پولی تغییر بزرگی داشته باشد ممکن است روند بازار مسکن تغییر کند.

به این ترتیب، خیلی معتقدند که تا پایان سال، وضعیت بازار مسکن به همین شکل است و قیمت ها به ثبات رسیده. بنابراین افرادی که قصد خرید دارند و البته مصرف کننده این بخش هستند، می توانند به سمت بازار بیایند. پس با این حساب، بهترین زمان خرید خانه، الان است که بازار راکد باقی مانده و افزایش قیمتی ندارد.

با وجود رکود در بازار مسکن، هنوز هم خانه هایی با قیمت متری ۱۹ میلیون تومان به فروش می رسند. مثل خانه ای در چیذر که با این قیمت به فروش رسید و گرانترین ملک شمال شهر تهران در هفته سوم مرداد ماه شد. ارزانترین ملک در این ناحیه متعلق به خانه ای در تهرانپارس با قیمت متری ۳.۶ میلیون تومان رسید.

ارزانترین ملک معامله شده تهران در هفته سوم مرداد ماه مربوط به خانه ای در شهر ری بود که به قیمت متری ۱.۲ میلیون تومان، فروخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *