سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

صادرات گاز از سرزمین اشغالی به مصر

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 405065
هیأتی از رژیم صهیونیستی روز یکشنبه وارد قاهره شد تا با سرمایه‌گذاران مصری پرونده صادرات گاز سرزمین‌ اشغالی فلسطین به مصر را بررسی کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز یکشنبه (امروز) هیأتی اسرائیلی برای بررسی پرونده صادرات گاز از سرزمین‌های اشغالی به مصر وارد قاهره شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مصر با مشکلات متعددی در زمینه تأمین گاز مورد نیاز خود دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل این کشور در تابستان و زمستان با قطعی مکرر برق مواجه شده است.

یک منبع اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که هیأت اسرائیلی در مصر مسأله امکان انتقال گاز به مصر از طریق لوله‌های گازی که پیشتر گاز مصر را به سرزمین‌های اشغالی صادر می‌کردند بررسی خواهند کرد.

پیشتر شرکایی در شرکت میدان دریایی گاز اسرائیل «تمار» گفته بودند که در حال مذاکره با سرمایه گذاران خصوصی مصری برای صادرات دست کم ۶۵ میلیارد متر مکعب گاز در طول سه سال به مصر هستند.

مصر در طول ۲۰ سال گذشته به اسرائیل گاز صادر می‌کرد که در سال ۲۰۱۲ و در پی حملات متعدد به خطوط انتقال گاز میان این کشور و سرزمین‌های شغالی در صحرای سینا، قرارداد صادرات گاز مصر به اسرائیل لغو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *