جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۷
سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرد:

عدم رضایت کارگردان «رستاخیز» به نورانی شدن چهره حضرت عباس

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 435468
حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: کارگردان رستاخیز تا به حال به حذف ( احتمالا نورانی شدن چهره) حضرت ابوالفضل (ع) راضی نشده و بنده نیز این موضع را شنیدم و امیدواریم زودتر در این زمینه همکاری کنند تا این کار ارزشمند اکران شود.
عدم رضایت کارگردان «رستاخیز» به نورانی شدن چهره حضرت عباس
به گزارش جهان به نقل از سینماپرس، حسین نوش آبادی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: جشنواره امام رضا از ٢٥ مرداد در سراسر کشور و در ٢٢٠ نقطه از جهان در دهه کرامت برگزار می‌شود. افتتاحیه ٢٥ مرداد در قم و اختتامیه در مشهد است.

وی ادامه داد: این جشنواره در ٧٨ کشور جهان در بخش‌های مختلف سینمایی، مطبوعاتی، کودک و نوجوان پژوهشی و بین المللی برگزار می‌شود.

نوش آبادی در خصوص نتیجه اکران رستاخیز گفت: قبلا هم صحبت شده و مواضع ارشاد در این خصوص بیان شده است، تولید این فیلم جز فیلم های فاخر و ارزشمند است و سرمایه گذاری خوبی برای آن صورت گرفت.‬‎

‫سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: از زمانی که رستاخیز در جشنواره اکران شد، مواضع مخالفان و موافقان این فیلم مطرح شد، همچنین اشکالات و شبهاتی مطرح شد و ما تصمیم داشتیم بعد از اصلاحات این فیلم را اکران کنیم اما به دلیل برخی نگرانی ها این فیلم تعلیق شد تا اشکالات باقی مانده رفع شود. در حقیقت به احترام مراجع معظم که نسبت نسبت به برخی تصاویر اشکال داشتند، فیلم تعلیق شد و امیدواریم با رفع اشکال آخر که یک تصویر است با افکت نور این مشکل مرتفع شود.
‬‎
‫وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم رستاخیز اکران خواهد شد و با کمک دست اندرکاران فیلم این مشکل حل شود، ما نباید کاری کنیم که جرات فیلمسازان ما برای ورود به عرصه فیلمسازی دینی کم شود و باید فرصت دهیم تا کارگردان های ما این تجربه را داشته باشند.
‬‎
‫سخنگوی وزارت ارشاد افزود: اگر مشکلی نیز وجود دارد باید با سعه صدر از آن عبور کرد و فیلمسازان نیز برای ساخت این فیلم ها باید از کارشناسان معتبر استفاده کنند که اکران فیلم به مشکل برنخورد؛ چرا که این باعث می شود تا بهانه ها از بین برود.

‫‫نوش آبادی در پاسخ به این سوال که عوامل رستاخیز راضی به حذف چهره حضرت ابوالفضل نبودند و اگر راضی نشوند وضعیت اکران این فیلم چگونه خواهد شد، گفت: کارگردان تا به حال به این موضوع راضی نشده و بنده نیز این موضع را شنیدم و امیدواریم زودتر در این زمینه همکاری کنند تا این کار ارزشمند اکران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم
Iran, Islamic Republic of
درصلاحیت ایشان نیست که رضایت داشته باشد یا نداشته باشد!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهل مرکب
منظورتون رو واضح تر بگین
Iran, Islamic Republic of
به درک که راضی نیست!
همین که مردم از خود خویشتن داری می کنند و چیزی نمی گویند باید کلاهش را بیندازد بالا!
این مردم همان مردم 9 دی 88 هستند که کوچکترین اساعه ادب به امام حسین و اهل بیت از کوچکترین آنها حضرات علی اصغر و محسن علیهم السلام گرفته تا والاترین شان را بر نمی تابند و در این قضیه با کسی شوخی وتعارف ندارند.... اگر لامز باشد باز هم 9 دی های دیگری را خلق خواهد کرد!
چه ربطی به 9 دی داره که تا یه چیزی می شه فوری می گید 9دی؟ طرف کارگردان فیلمه می گه من این طور نمایش نمی دم.
ضمنا اون مردم 9 دی در برابر این همه فیلمی که دیانت و غیرت و حمیت جامعه رو نشانه گرفته، چرا حماسه خلق نمی کنن؟
و در پایان یک سوال که هنوز کسی به آن پاسخ نداده. چرا نشان دادن چهره پیامبران الهی که معصومند اشکال ندارد ولی نشان دادن چهره فرزندان امامان ممنوع است؟
طبق نظر مراجع فقط نشان دادن چهره معصومین منع شده است و حضرت عباس (ع) نیز طبق همین فتاوا از این قاعده مستثنا هستند.
شما هم به تهدیدات ادامه بده!
محمد
حتما با حضرت عباس ع مشکلی داره وگرنه چه اصراری هست
اکبر
Iran, Islamic Republic of
لطفا دلیل فقهی شرعی عقلی که چرا چهره حضرت ابولفضل نباید نشان داده شود را بیان فرمایید تا مردم اگاه شوند
هر جور راحته ما هم اصراری نداریم که اکران بشه
همون بهتر که رضایت نده و این فیلم مشکلدار اکران نشه
ما هم رضایت نمیدیم که حضرت عباسمون رو به تصویر بکشند زور که نیست ! بره فیلمشو واسه خودش بذاره تو خونه خودش نگاه کنه ما لازم نداریم. والا
ایشون زیادی اصرار داره و بهترین کار اینه که اصلا مجوز اکرانش را باطل کنند. باعث تأسفه که افرادی با این حال و روز به این سوژه های عظیم، با فکر حقیرانه خودشون وارد میشن.
30 ساله مردم اینطوری (به صورت نوری) به شخصیت های مذهبی عادت کردن حالا این کارگردان چی میگه احتمالا بازارگرمی برا فروش بیشتر
و بیش از سی سال است که مردم در تعزیه ها به دیدن اصغر آقا نجار در نقش حضرت عباس عادت کرده اند. هیچ وقت هم کسی نگفته این هتک حرمت حضرت عباسه. گفته؟
قاسم
بايد از شخصيت قمر بني هاشم شرم كنه شايد غرض سياسي داشته باشه
عکسی که منتشر کردین تصویر حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم رستاخیزه ؟ اگه هست صد برابر اشتباهی که اونا کردن شما مرتکب شدین
علیرضا
سلام مشکل اینه اگه چهره حضرت عباس(ع) نورانی نشه فردا همون بازیگر اعمالی دور از شان انجام میده و دیگه نمیشه جمعش کرد پس بهتره نورانی بشه