شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

afc: علی کریمی ستاره واقعی آسیاست

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 392664
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از عملکرد علی کریمی پرداخته و وی را ستاره واقعی فوتبال قاره خوانده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در مطلبی که تحت عنوان "علی کریمی نماد واقعی فوتبال آسیا" بر روی خروجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته، آمده است:

علی کریمی پرجاذبه، بی شک یکی از بزرگ‎ترین بازیکنان فوتبال قاره است. بازیکنی که در روزهای بازیگری با پاس‎های دقیق، خلاقیت باورنکردنی و پاهای سبکبال در مقام یک رهبر ارکستر در خط حمله باشگاه و کشورش، هواداران فوتبال در ایران و آسیا را خیره می‎کرد.

وی که با افتخار در کنار دیگر بازیکنان اسطوره‎ای فوتبال ایران نظیر علی دایی، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری ایستاده، با به ثمر رساندن ۳۸ گل در ۱۲۷ بازی ملی، در رده سوم برترین گلزن تاریخ فوتبال ایران قرار دارد که البته بدون تنش حاصل نشده است کمااینکه در فوتبال ایران در سال‎های اخیر ، اختلاف بین شخصیت‎های بزرگ فوتبالی غیرمعمول نبوده است.

کریمی در جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۰۴ با عنوان آقای گلی به کار خود پایان داد و همچنین به تیم ملی کمک کرد تا در سال ۱۹۹۸ به عنوان قهرمانی بازی‎های آسیایی دست پیدا کند. دو قهرمانی با ایران در در غرب آسیا و به ثمر رساندن دو گل از سه گل ایران در بازی با نیوزلند که منجر به قهرمانی ایران در بازی‎های آسیا - اقیانوسیه شد ضمن اینکه خودش هم به عنوان برترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

هافبک متولد کرج در رده باشگاهی به همراه پرسپولیس و الاهلی موفق تر بود. وی دو بار با پرسپولیس قهرمان ایران شد و همین طور با الاهلی به دو جام قهرمانی دست یافت. کریمی پس از آن قدم در راه باقری، دایی و مهدوی کیا گذاشت و راهی بوندس لیگا شد.

کریمی عنوان "مارادونای آسیا" را از آن خود کرد و در فصل ۰۶-۲۰۰۵ با بایرن مونیخ به عنوان قهرمانی بوندس لیگا و جام حذفی آلمان دست پیدا کرد و پس از آن در سال ۲۰۱۱ با شالکه قهرمان جام حذفی شد. این بازیکن سابقه بازی در تیم های قطر اسپورتس کلاب و السیلیه و استیل آذین را هم در کارنامه دارد.

کریمی پس از دومین حضور خود در آلمان برای سومین بار به پرسپولیس بازگشت و پس از دو دهه درخشان در عرصه فوتبال، در تراکتور سازی به فوتبال خود پایان داد جایی که وی در رقابتهای جام باشگاه‎های آسیا هم با این تیم به میدان رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *