جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

انتقال آب بهشت آباد به کرمان قطعی شد

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 392862
استاندار کرمان از قطعی شدن انتقال حوزه به حوزه آب از بهشت آباد به کرمان طی سال آینده خبر داد.
به گزارش جهان؛ علیرضا رزم حسینی در گفتگو با مهر اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که استان کرمان با آن مواجه است خشکسالی و کمبود شدید آب است که در این راستا جلسات متعددی با مسئولان در سطوح مختلف انجام شده است و تمام سعی ما حل این مشکل در آینده است.

وی افزود: طرحهای مانند انتقال آب از بهشت آباد و خلیج فارس به کرمان در دستور کار است که آب بهشت آباد بین استانهای اصفهان و یزد و کرمان تقسیم می شود که سهم استان کرمان از این مورد ۱۸۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

رزم حسینی ادامه داد: اجرای این طرح از سال آینده کلید می خورد و حتی شرکت پیمانکار نیز انتخاب شده و امیدواریم با انتقال این حجم از آب مشکل تامین آب در کرمان کاهش یابد از سوی دیگر بخش خصوصی نیز در زمینه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان سرمایه گذاری کرده و انتظار می رسود این طرح طی سه تا چهار سال آینده به اتمام برسد که این بخش از آب صرف صنعت خواهد شد.

وی افزود: با وجود این تمهیدات اما صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت بسیار بالایی در کرمان برخوردار است و از مردم انتظار داریم در این خصوص همکاری ویژه داشته باشند.

استاندار کرمان ادامه داد: از سوی دیگر ۱۷ مصوبه در خصوص مقابله با خشکسالی به تصویب نهایی رسیده که شامل تغییر الگوی کشت، مقابله با چاههای غیر مجاز، بهبوبد سیستم آبیاری، افزایش بهره وری از آبهای موجود و خاموشی چاههای کشاورزی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
با عوض کردن اسم و نامی از کارون نبردن نمی توان از ظلمی که به استان خوزستان و مردم آنجا می شود گذر کرد. در کنار ظلم آشکار به مردم ظلم به طبیعت را هم فراموش نکنید. انتقال آب برای اینکه پسته و برنج کاشته شود. عجب؟!!!
سید
United States
دوست عزیز ما هم نمی خواهیم به کسی ظلم شود اما در میان این تغییر نام ها هکتار هکتار باغات پسته ایس که به خاطر کمبود اب به دست اره ها سپرده می شود تا تبدیل به ذغال شود باغاتی که اکثرا بالای 40 تا 50 سال عمر دارند و سال ها کشاورزان منطقه به پای انها زحمت کشیده اند
در جدید ترین اعلام جهاد کشاورزی بیان کرده اس که امسال کشاورزان فقط حق استفاده از 70 درصد ساعات ابی خود را دارند و این یعنی درختانی که هر 60 روز ابیاری می شدند باید تا 90 روز منتظر اب بمانند و این یعنی نابودی درخت.
روستای من دیگر روستایی سر سبز نیست که با باغات پسته احاطه شده بلکه روستای سیاهی است که با کوره های ذغالی سوزی احاطه شده است
دوستی مهر
Iran, Islamic Republic of
شواهد نشان می دهد حداقل از 400 سال پیش که سی و سه پل اصفهان ساخته شده است عرض و بستر رودخانه زاینده رود در مقطع شهر اصفهان بی تغییر باقی مانده است حتی اگر رودخانه به هر دلیلی کاملا خشک شود. اما در اهواز خلاف این روال را شاهد هستیم و برخی کارشناسی و یا غیرکارشناسی شده، عمدا یا سهوا باعث می شوند از کارون یک جوی آب باقی بماند. دوست عزیز آیا شما این را می خواهید؟ آیا میخواهید مردم فراوان حاشیه یک رودخانه، آب آشامیدنی سالم و بی بو برای خوردن نداشته باشند؟! قطعا انسانی که به وجدان خود مراجعه کند این امر را نمی پسندد. حال شوری یا شیرینی آب و تبدیل جلگه بزرگ خوزستان به شوره زار بماند. جلگه ای که به تنهایی می تواند نیاز کشاورزی کشور را تامین کند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد روستای شما به جای اینکه در کشور ایران باشد در کشور دور افتاده و فقیر آمریکا باشد؟!