دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۳
۱۱

عرضه مستقیم پسته 30 هزار تومانی از فردا

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 272766
رییس انجمن پسته اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان صادرکنندگان و مسئولان برای کاهش قیمت پسته، از فردا – یکم اسفندماه - پسته مرغوب صادراتی کیلویی 30 هزار تومان در نمایشگاه‌های بهاره و مراکز فروش، عرضه می‌شود.
به گزارش جهان، محسن جلال‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازار در حال برگشت به شرایط عادی بوده و به طرف‌های خارجی اعلام شده که صادرات متوقف نشده است.
 
وی با بیان این‌که صادرات پسته در روزهای اخیر همواره ادامه داشته است، افزود: در اسفند ماه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم پسته مرغوب حدود 20 هزار تومان بود که امسال با توجه به افزایش 2.5 برابری نرخ ارز، قیمت این محصول نیز به همین میزان افزایش یافت و به حدود 50 هزار تومان رسید البته قیمت هر کیلوگرم پسته سورت شده در بسته‌بندی‌های متفاوت به مراتب بالاتر بود.
 
به گفته رییس انجمن پسته، افزایش نرخ ارز، علت اصلی افزایش قیمت پسته در بازار داخلی بوده اما پسته به اندازه کافی برای تأمین نیاز شب عید وجود دارد و فقط باید قیمت آن را کنترل کرد.
 
جلال‌پور تاکید کرد: توقف صادرات پسته هیچ دردی را درمان نمی‌کند و تنها سبب از دست رفتن بازار‌های صادراتی این محصول استراتژیک می‌شود و پسته‌های مرغوب ایرانی را روی دست تاجران می‌ماند.
 
در پی افزایش قیمت پسته در بازارهای داخلی، مسئولان ممنوعیت صادرات این محصول را به مدت شش ماه برای کوتاه کردن دست سودجویان مطرح کردند که این تصمیم با واکنش‌های متفاوتی همراه شد و نهایتا روز گذشته پس از مذاکرات سازمان توسعه تجارت و صادرکنندگان مقرر شد در صورت تأمین نیاز بازار داخل با قیمت مناسب، صادرات پسته ادامه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ازفرداشاهدصفهای گسترده مردم همیشه درصحنه ... و بی بصیرت ... برای خریدپسته خواهیم بود .
Iran, Islamic Republic of
ببخشید مثلا 50 هزار تومان برای یک کیلو پسته ارزان هست؟
باید مردم این کالای لوکس را امسال تحریم کنند تا در این اوضاع اقتصادی هم به نفع اقتصاد خانوار کمک کرده و هم اتحاد خود را برای کالاهای بعدی نشان دهند
سعید
تصمیمات خلق الساعه و پس از آن تبصره ای برای ماست مالی آن!!!
تا کی این مدیران متفکر باید بر مسندی که شایسته آن نیستند باشند؟ چرا با کسی مشورت نمیکنند بعد تصمیم بگیرند؟
Iran, Islamic Republic of
اسفند ماه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم پسته مرغوب حدود 20 هزار تومان بود که امسال با توجه به افزایش 2.5 برابری نرخ ارز، قیمت این محصول نیز به همین میزان افزایش یافت و به حدود 50 هزار تومان رسید حقوقها چقدر افزایش داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چند صدم درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیماراسخ
چه فکری می کنید؟من و امثال من وبلکه95درصد مردم کجا توان خریدن پسته کیلویی 30 هزار تومان را دارند که برای ابتیاعش صف بکشند؟بنده و خاندانم اگر قیمت هرکیلو پسته 5 هزار تومان هم بشود والله توان خریدنش را نداریم.
عاقلانه هست که مردم خرید پسته رو تحریم کنن هیچ کسی از نخوردن پسته نمرده. بعد اینایی که پسته رو احتکار کردن به زانو در میومدن
م ر
پسته 20 هزار تومانی را کردند 60هزار تومان حالا آمدن پسته درجه چندم را که پارسال مردم تحویلش نمی گرفتند 30 هزار تومان می فروشندآخه جنس خوب مال مردم ایران نیست باید به کشور های خارجی ببرند که حتی در عراق هم پول ایران هیج ارزشی ندارد
mohsen
Iran, Islamic Republic of
تنها چاره کار نخریدن پسته است . مواد غذائی دیگر را هم اگر مردم فقط 2 تا 7 روز نخرند از لبنیات گرفته تا گوشت و مرغ همه آنها فاسد میشوند . در تمام دنیا سندیکاهای مردمی با مدیریت این نوع قضایا مانع از اجحاف تولید کنندگان به مردم میشوند اما اینجا سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات ...
سيد
امسال خريد آجيل را تحريم ميكنيم.
انشا الله شروعي باشد براي نقش آفريني بيشتر مردم در برابر بازار دلال محور كنوني...
United States
اگرچهار تا تاجرپسته اعدام شوند بقیه صنفها هم دیگه جرات بحران سازی ندارند
علی
اگر خودمان هم تمکن مالی داریم همسایه مان ندارد.خوردن پسته در شرایط کنونی حرام است.