شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۱

۹۷ درصد بورسیه‌ها بی مشکل تشخیص داده شدند

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 436160
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط کمیته ۵ جانبه بررسی پرونده بورسیه ها، ۹۷ درصد بورسیه ها بدون مشکل تشخیص داده شد.
۹۷ درصد بورسیه‌ها بی مشکل تشخیص داده شدند
به گزارش جهان، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های بورسیه ها در مجلس گفت: کمیته پنج جانبه بررسی پرونده بورسیه ها متشکل از وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و درمان، کمیسیون اصل ۹۰، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پرونده های مورد اختلاف را مورد بررسی قرار داد.

پورمختار ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۹۷ درصد بورسیه ها بدون مشکل تشخیص داده شدند.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ گفت: غیر از حدود ۱۸۰ پرونده که فعلاً در خصوص سن و مدارک تحصیلی آنها بحث است، مابقی پرونده های بورسیه ها مسئله شان حل شده است.

وی ادامه داد: اعتقاد قاطع بنده این است که مشکل قانونی در پرونده بورسیه ها وجود ندارد، نتیجه رسیدگی ها نیز اعتقاد بنده را تایید کرد و حدود ۹۷ الی ۹۸ درصد از پرونده ها در کمیته پنج جانبه تایید شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: تنها ۱۷۵ تا ۱۸۰ پرونده مورد اختلاف است که باز هم اعتقاد من این است که شورای عالی بورس و وزیر علوم وقت بر اساس اختیارات قانونی خود تصمیم گرفته اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در وزارت علوم افرادی حضور دارند که نمی خواهند پرونده بورسیه ها حل شود. ما با آنها تعارف نخواهیم داشت و اگر این کار به نتیجه برسد که هیچ، وگرنه گزارش را منتشر کرده و به عنوان متخلف این افراد را به مرجع قضایی معرفی می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
مطابق امار اين آقا هم 6% مشکل دارند نه 2-3%
ناصر
سکوت مجلس و دیگر دستگاههای نظارتی در مقابل این حق کشی ها غیر قابل بخشش اس ، باید قاطع و سریع مسببین را به مجازات رساند تا افراد دیگر هوس خیانت نکنن ، سکوت خیانت اس ، سکوت خیانت اس ، سکوت خیانت اس ، سکوت خیانت اس ، سکوت خیانت اس ، سکوت خیانت اس و ......؟!
هه هه هه
بورسیه و ما ادراک مالبورسیه!
حسن
Iran, Islamic Republic of
برای این مجلس و این کمیسیون اصل 90 متأسفم
سیاوش
United States
آره دیگه. وقتی شرط معدل رو بکنید 12 دیگه همین طور میشه. همشون بدون مشکل خواهند بود. برای آغا زاده ها و گردن کلفتها قانون رو هم میشه عوض کرد.
لطفا نظر کمیسیون را دقیق بخوان متوجه میشوی فقط 180 نفر مشکل معدل و سن دارند که هنوز بررسی نشد. آنها گفته بودند 3700نفر مشکل دارند!
لطفا در درج نظرات مواظب حقیقت نظر باشید تا در محکمه الهی موفق شوید
برات دعا میکنم
چی میگی بنده خدا؟! خبر نداری چه تعداد از دانشجوهای نخبه و با استعداد و جوانهایی که با طی کردن مراحل قانونی بورسیه وزرات علوم شدند با شانتاژ بازی و شوی سیاسی حضرات دولتی باپشتیبانی رسانه هاشون مورد ظلم و احجاف واقع شدند و آینده علمیشون را سیاه تباه کردند
کم اوردید سوت بزنید ....
کاملا درست ی فرمایید برای مثال اصغرزاده و حجاریان از بورسهای دولت قبل بودند
علی
سلام
وزارت علوم با زیرکی جلوی اعزام برخی بورسیه های خارج 92 را گرفت
فکری هم به حال اینها کنید
فقط 180 نفرشان مشکل سن و معدل داشتند که به همه نسبت ندهید