شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چه نوع‌کیفی برای دانش‌آموزان مناسب است؟

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 380503
رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان و متخصص تب فیزیکی و توانبخشی، در مورد خرید کیف مناسب برای دانش‌آموزان توصیه کرد: بهتر است کیف‌های مدرسه به صورت کوله‌پشتی باشد، چرا که دانش‌آموزان زمان زیادی در مدرسه هستند و در درازمدت نوع کیف بر سلامت آنها تاثیرگذار است.
به گزارش جهان، دکتر محمدرضا نیکو در گفت‌وگو با ایسنا منطقه همدان، افزود: وزن کیف دانش‌آموزان نباید بیشتر از سه تا چهار کیلو باشد و وسایل داخل کیف باید در حد مورد نیاز پر شود. هم‌چنین والدین باید از حمل وسایل‌ اضافی که دانش‌آموزان در کیف خود قرار می‌دهند، جلوگیری کنند.

نیکو تصریح کرد: در صورتی‌که دانش آموزان کیف دستی حمل می‌کنند نباید وزن کیف بر روی یک دست باشد.

این متخصص با بیان این مطلب که کیف‌های کوله‌پشتی بهترین کیف برای دوره مدرسه است، گفت: وزن کیف‌های کولی پشتی باید بین هر دو کتف تقسیم شود. هم‌چنین از ناحیه جلو با کمربند بر روی شکم بین سایر عضلات تقسیم شود.

وی گفت: دانش‌آموزان در سن رشد قرار دارند، بنابراین باید در این دوران به رشد جسمانی آنها توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: جنس کیف از دیگر مواردی است که برای سلامت دانش آموزان موثر بوده و بهتر است از جنس چرم باشد، چرا که کیف‌های با جنس پلاستیکی ناحیه کتف را دچار تعریق می‌کند.

نیکو تصریح کرد: در صورتی‌که نسبت به خرید نوع کیف بی‌توجهی شود احتمال ناهنجاری‌های گردن و ستون فقرات وجود دارد و احتمال وقوع دردهای ناحیه کتف، شانه، عضلات گردن و عدم تقارن شانه‌ها در این شرایط و در بزرگسالی دور از انتظار نیست.

نیکو در پایان با بیان این مطلب که مدارس باید به گونه‌ای باشند که دانش آموزان نیاز به حمل دفتر و کتاب نداشته باشند، گفت: در برخی کشورها دانش آموزان به صورت الکترونیکی درس می‌خوانند، بنابراین نیازی به حمل کیف ندارند که امیدواریم این روال در مدارس داخل کشور در پیش گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *