پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

تأیید ۷۰۰ رد صلاحیت شده شورایاری‌‌ها

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 410202
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران از تأیید صلاحیت ۷۰۰ نفر از کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد سالاری' با بیان اینکه صلاحیت این افراد بر اساس بند ه ماده ۴۲ آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری ها رد شده بود، افزود: این بند از آیین نامه اجرایی بر داشتن سابقه یکسال سکونت در محل برای شرکت کنندگان در انتخابات تاکید دارد.

وی گفت: صلاحیت این ۷۰۰ نفر به دلیل عدم احراز سابقه یکسال سکونت در محله ای که از آن کاندید شده بودند، از سوی هیات اجرایی رد شده بود.

سالاری عنوان کرد: پس از بررسی های لازم و برگزاری جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران، با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد، صلاحیت همه کاندیداهایی که به موجب این بند، رد صلاحیت شده اند، دوباره تایید شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری های شهر تهران تاکید کرد: این دسته از کاندیداها که به موجب بند ه ماده ۴۲ رد صلاحیت شده باشند، می توانند به عنوان کاندیدای تایید صلاحیت شده قطعی، در فرآیند انتخابات حضور داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی شورایاری ها، به عنوان معتمدین محلات، شناسایی مشکلات و چالش های محله و انتقال آن به مدیریت شهری برای تصمیم گیری و تصمیم سازی واقع بینانه است لذا همه کسانیکه به عنوان شورایاری محل در این دوره انتخاب شوند، باید در محل انتخاب شده ساکن باشند و نیازی به سابقه یکسال سکونت در گذشته نیست.

۱۳ هزار و ۸۱۵ نفر به عنوان داوطلب در چهارمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران موفق به دریافت کد رهگیری شده اند که با اتمام کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی انتخابات، رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات نظارت براین دوره از انتخابات شورایاری ها آغاز شده است.

چهارمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران ۲۲ اسفند ماه به صورت همزمان در ۳۵۴ محله برگزار و سه هزار و ۵۴۰ نفر به عنوان اعضای شورایاری های محلات شهر انتخاب انتخاب خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *