پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مدیریت درمان برای بیماران قلبی

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 442306
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در ایران بیماری‌های قلبی- ‌عروقی علت اصلی مرگ و میر است، از ساماندهی تجهیزات و تیم پزشکی مجرب برای استقرار برنامه مدیریت درمان سکته های قلبی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد آقاجانی در نشست آموزشی به منظور آموزش مدیریت درمان سکته حاد قلبی و چگونگی ثبت اطلاعات بیماران در سامانه ثبت خدمات درمانی سکته حاد قلبی، برای پرستاران و کارشناسان بخش های آنژیوپلاستی سراسرکشور در بیمارستان امام خمینی(ره) تشکیل شد، اظهارداشت: در بررسی های انجام شده مشخص شد که در ایران بیماری‌های قلبی- ‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی‌عروقی اشکال مختلفی مانند فشارخون‌بالا، بیماری‌سرخرگهای‌کرونری، بیماریهای دریچه‌ای قلب، نارسایی احتقانی قلبی، تصلب‌شرایین (آترواسکلروز) و سکته مغزی دارند، افزود: آگاهی از این عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این فرصت را این فرصت را بوجود می آورد که بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست.

معاون درمان با بیان این که بیماری‌های قلبی‌عروقی تهدیدی عمده برای جامعه انسانی به شمار می‌آیند ولی می‌توان میزان مرگ و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد، تاکید کرد: بسیاری از افراد می‌توانند تغییرات مثبتی را در شیوه زندگی خود ایجاد کرده و از ایجاد و یا بدترشدن این بیماری‌ها پیشگیری کنند.

آقاجانی همچنین به معرفی و اهمیت این برنامه اشاره کرد و گفت در کشور ما با وجود تجهیزات و تیم پزشکی مجرب تاکنون نظام مدونی برای استقرار برنامه مدیریت درمان سکته حاد قلبی فراهم نشده بود که با اجرای بسته های برنامه تحول نظام سلامت بستر مناسبی برای ساماندهی تجهیزات و تیم پزشکی جهت اجرای این برنامه فراهم شد.

وی همچنین هدف از اجرای این برنامه را ایجاد ساختاری برای دسترسی به موقع بیماران به درمان درست و هزینه اثربخش با حداقل هزینه ها و عوارض درمانی اعلام کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: همان طور که در آمارهای کشوری و جهانی نیز مشخص است، بیماری های قلب و عروق در ایران منجر به ۴۶ درصد کل مرگ ومیر ها در سال ۲۰۱۲ شده است و بیماری های ایسکمیک قلب به عنوان اولین علت مرگ ومیر در ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *