شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

چرا با مافیای فوتبال برخورد نمی‌شود

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 393202
مرجع اول ورزش ایران در حالی که از فساد در بیشتر جامعه ورزش باخبر است، اما اقدام لازم را انجام نمی دهد.
به گزارش جهان به نقل از گفتار نیوز، همه چیز به انتخابات فدراسیون فوتبال برمی گردد. در آن زمان علی کفاشیان مقبولیت زیادی در بین رسانه ها نداشت، اما در آستانه انتخابات برخی از رسانه ها اقدام به حمایت همه جانبه و تمام عیار از کفاشیان کردند.

همان زمان حراست وزارت ورزش مطلع شد که در فدراسیون فوتبال برخی افراد برای آنکه جو را به نفع خود تغییر بدهند، به برخی از رسانه ها و سردبیران ورزشی‌شان پول های هنگفت و چندین میلیونی داده تا به قول معروف قلمشان را بخرد

این ماجرا با انتخاب دوباره کفاشیان یعنی همان چیزی که آقای همیشه خندان به دنبال بود، تمام شد. این در حالی بود که وزارت ورزش و سایر مراجع به رغم مطلع بودن از این فساد و رد و بدل شدن پول هیچ اقدامی نکردند و این خبرنگاران در سمت خود باقی ماندند.

 ماجرای دیگر نیز مربوط به تیم ملی فوتبال و سرمربی آن کارلوس کی روش می شود. قبل از جام جهانی اعلام شد که قرارداد این مربی پرتغالی در پایان این تورنمنت تمام می شود و با درخواست مالی سنگین او، فدراسیون کی روش را حفظ نخواهد کرد.

این شرایط تا جام جهانی وجود داشت، اما با بازگشت تیم ملی از جام جهانی به یکباره ورق به نفع مرد پرتغالی و فدراسوین فوتبال برگشت. موج عجیبی در کشور در حمایت از تمدید قرارداد کی روش به راه افتاد؛ موجی که حتی وزارت ورزش نیز نتوانست مقابل آن مقاومت کند.

کی روش قراردادش را با مبلغی نزدیک به ۱۶ میلیارد تمدید کرد و این در حالی بود که او در هیچ جای دیگری در دنیا نمی توانست چنین پولی را به جیب بزند، اما در ایران به راحتی و با خریدن قلم برخی خبرنگاران این کار را کرد و موفق هم بود.

معلوم نبود تیمی که به جز ۴۵ دقیقه موفق مقابل آرژانتین کار دیگری در جام جهانی نکرده، چرا باید قرارداد سرمربی اش تمدید شود.

بعد از جام جهانی پرده دیگری از فساد در فوتبال خودنمایی کرد. مشخص شد که کی روش در همان برزیل زد و بند هایش را کرده تا بتواند روی نیمکت ایران بماند. این زد و بندها آنقدر قوی و موفق آمیز بود که حتی اعتراض مربیان داخلی نیز توان مقاومت را نداشت.

این پرونده ها در وزارت ورزش وجود دارد، اما مشخص نیست که چرا با آنها مماشات می شود؟ یادمان می آید در ماجرای علی دایی و محسن قهرمانی، حساب های شخصی افرادی که درگیر این ماجرا بودند، بررسی شد تا اصل واقعیت مشخص شود. حالا معلوم نیست چرا وزارت ورزش نمی خواهد با این فساد بزرگ که فوتبال ایران را فرا گرفته، برخورد کند؟

در چنین شرایطی ورزش ایران گرفتار مافیایی است که کسی عزم برخورد با آن را ندارد.




لازم به ذکر است قرار بود بعد از جام جهانی فوتبال اسامی افراد متخلف منتشر شود، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.




طی روزهای آینده مسائل دیگری نیز درخصوص زد و بند در فوتبال ایران منتشر خواهد شد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *