جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

اصفهان پایتخت سرطان سینه در ایران

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 337907
رئیس معاونت بهداشتی استان اصفهان گفت: اصفهان پایتخت سرطان سینه در ایران است و آمار تجمعی سرطان‌ها در شهرستان‌های لنجان و فریدون شهر اصفهان به چشم می‌خورد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عباسعلی جوادی صبح امروز در هشتمین همایش سالانه کلینکال انکولوژی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سرطان‌ها در استان اصفهان روند صعودی دارد و آمار سرطان در استان اصفهان بیشتر از دیگر استان‌های کشور است.

وی شایع‌ترین سرطان‌ها در استان اصفهان را سرطان سینه، پوست، معده، تخمدان و مثانه دانست و افزود: شایع‌ترین سرطان‌ها در استان اصفهان، سرطان سینه، پوست، معده، تخمدان و مثانه می‌باشد که سرطان مثانه و پستان در شهرستان‌های لنجان و فریدون شهر اصفهان روند صعودی دارد.

رئیس معاونت بهداشتی استان اصفهان اخیرا سرطان تیروئید را یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان دانست و عنوان کرد:‌سرطان تیروئید از جمله سرطان‌هایی است که به تازگی در بین زنان ایرانی روند صعودی داشته و در اصفهان این سرطان نسبت به آمار کشوری بسیار زیاد است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عوامل محیطی و استرس‌ها نقش مهمی در انواع سرطان‌ها در استان اصفهان دارد.

جوادی سرطان مثانه در بین مردان را دومین سرطان شایع استان دانست و گفت:‌ استان اصفهان رتبه دوم سرطان مثانه در بین مردان را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان آلودگی هوا را یکی دیگر از عوامل سرطان‌ها اعلام کرد و گفت:‌ آلودگی هوا سبب افزایش سرطان‌ها در استان اصفهان است و این موضوع سبب شده که استان اصفهان پایتخت سرطان سینه در کشور را به خود اختصاص دهد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *