جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰

تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت پولی می‌شود

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 404803
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت می‌شود.
به گزارش جهان، احمد دنیامالی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه قرار نیست سرمایه‌گذاری‌هایی که در سطح شهر تهران می‌شود، مانند ساخت تونل، پل و بزرگراه از جیب مردمی که خودرو ندارند، گرفته شود گفت: شهروندانی که خودرو دارند اما از این تسهیلات استفاده نمی‌کنند و کسانی که خودرو ندارند نباید هزینه تردد کسانی را بدهند که می‌خواهند با خودروهایشان در خیابان‌ها تردد کنند.

وی ادامه داد: عادلانه این است افرادی که از این معابر استفاده می‌کنند، مالیات یا عوارض راه را بپردازند که خوشبختانه امکانات و زیربناهای این کار فراهم است.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که چرا این لایحه به صورت یک فوریت مطرح شده است، گفت: تمامی ردیف‌های درآمدی در لایحه بودجه باید قبل از ۱۵ بهمن ماه به تصویب برسد و اگر ما بتوانیم این لایحه را تا آن زمان بررسی و تصویب کنیم، امکان محقق شدن آن از سال آینده وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض به صورت الکترونیکی است، گفت: با نصب یک چیپسِت بر روی خودرو به صورت اعتباری، عوارض از خودروها کم می‌شود و کسانی که قصد پرداخت عوارض را ندارند، می‌توانند از این مسیرها استفاده نکنند و در صورت استفاده، جرایم سنگینی باید برای آنها در نظر گرفته شود، این موضوع به تعادل ترافیک در تهران نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تونل‌های پایتخت، پل‌هایی مانند صدر و بزرگراه‌هایی که خودروها در آن با سرعت بالای متوسط حرکت می‌کنند، شامل حال این عوارض می‌شود، گفت: تردد ماشین‌ها در سطح شهر خسارات زیادی به پایتخت وارد می‌کنند؛ مانند آلودگی هوا، صدا و تلفات جانی که به نظر می‌آید که با این کار که پیچیدگی خاصی ندارد، می‌توان این مشکلات را کاهش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
آقای دنیا مالی اگر از عدالت می خواهید باید بدانید عدالت این نیست که کارمندان مالیات بدهند و واردکنندگان خودرو مالیات ندهند
یا عدالت این نیست که پولدارها یارانه بگیرنند و بقیه هم
یا عده ای با رانت دکتری و کارشناسی ارشد حتی کارشناسی بگیرند و عده ای...
یا.....
بنا بر این دم از عدالت نزنید مردم ما گرفتار مسولین بی کفایت و فرزندان و اقوامشون هستند و سختی های حاصل حماقت این دسته داره نابودشون می کنه حالا اگه مردی بگو عدالت چیه!؟
پول میخواهی بگیری بیخود سنگ دیگران را به سینه نزن .دود این قضیه به چشم بی ماشینها هم خواهدرفت .
يه نفر ميگفت 100 روزه همه چي ارزون ميشه!!!!....
Iran, Islamic Republic of
دوباره یه روش اخاذی دیگه از مردم. مگه کم پول میگیرید آقایون؟! هزار رقم مالیات، عوارض، ابونمان و کوفت و زهر مار...
از خودرو دارن این عوارض را بگیرند به جیب بی ماشین دارن واریز میکنند یا به جیب خودشان
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقا جان از پياده روها هم عوارض بگيريد. به من كه ماشين دارم چه ربطي داره كه بايد عوارض پياده رو سازي را بدهم. يا به من چه كه بايد پول اتوبوس و متروسواري ديگران رو بدم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه پول اين پروژه هاي عمراني رو كي ميده؟آيا مردم فقير بي ماشين پول عوارض هم ميدن؟ اين ماشين دارها هستند كه بايد عوارض بدن نه بي پولهايي كه با يارانه از مترو و اتوبوس استفاده ميكنند.
Iran, Islamic Republic of
از اين به بعدبياييد و وضع ترافيك شهر رو ببينيد. تونلها و پلها راساختند تا ترافيك روان بشه حالا ميگن هركي ميخواد عوارض نده نبايد از اونها استفاده كنه. از اين به بعد كوچه پس كوچه ها هم پر ميشه از ماشين. آفرين به اين مسئولين ما كه اينجوري فسفر ميتركونن.بيچاره مردم...
Iran, Islamic Republic of
مردمي كه از پلها و تونلها استفاده نمي كنند مگه عوارض هم ميدن اونا كه فقط يارانه مترو و اتوبوس استفاده ميكنند. آقاي دنيامالي يه چيزي بگو كه بگنجه
Iran, Islamic Republic of
فقط ميمونه يه عوارض واسه نفس كشيدن ! البته خجالت نكشيد دو فوريتي بديد .