شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳۷
در هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران مطرح شد

رئیس جمهوری: خرمشهرهای جدید را آزاد خواهیم کرد

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 424207
رئیس‌جمهور با بیان "سرزمین نفت ما توسط ۱+۵ و شورای امنیت اشغال شده، باید خرمشهرِ نفت‌مان را آزاد کنیم" گفت: همان‌طور که سرداران نظامی ما خرمشهر را آزاد کردند، سرداران سیاسی هم خرمشهرها را آزاد خواهند کرد.
رئیس جمهوری: خرمشهرهای جدید را آزاد خواهیم کرد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران با اشاره به فداکاری‌های مردم خرمشهر و دزفول و همچنین گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم که هروقت در این کشور سوم خرداد پیش بیاید و هروقت که بخشی از سرزمین ما به‌ناروا به دست دشمنان تصرف شود، اراده ملی ما، آزاد کردن خرمشهر جدید است.

وی افزود: ما امروز با دیپلماسی می‌خواهیم سرزمین‌های‌مان را آزاد کنیم. امروز خرمشهرنفت ما اشغال شده، عفلقیان آمده‌اند و نمی‌گذارند ما نفتی که از آن مردم است بفروشیم تا زندگی مردم اداره شود، جلویش را گرفته‌اند. سرزمین نفت ما توسط ۱+۵، شورای امنیت، قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها اشغال شده، ما باید خرمشهرنفت‌مان را آزاد کنیم. بانک‌ها و روابط بانکی‌ ما با دنیا در سراسر جهان توسط عفلقیان جدید اشغال شده است. ما باید تمامی سرزمین‌های تصرف شده اقتصادی و تجاری‌مان را در سراسر جهان که به‌ناروا اشغال شده به‌عنوان خرمشهر جدید و خونین‌شهر جدید از دست دشمن آزاد کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما در این مکان اجتماع کردیم که بگوییم ملتی هستیم که خرمشهرها را فراموش نمی‌کنیم. ملتی هستیم که خرمشهرهای جدید را آزاد خواهیم کرد. ما آمده‌ایم که بگوییم خرمشهرهایی پیش روی ما است که مصمم هستیم تمامی این خرمشهرها بدون استثنا به دست این ملت و با هدایت مقام معظم رهبری به‌حول و قوه الهی آزاد شود.

روحانی با بیان این مطلب "سوم خرداد ما ادامه خواهد داشت و سوم خرداد یک حادثه نیست بلکه یک حماسه و پروسه‌ای است که ادامه خواهد یافت تا همه خرمشهرهای سرزمین اقتصادی، تجاری، بانکی، بیمه‌ای، اجتماعی، سیاسی، سیاست خارجی، فرهنگی، علمی و همه و همه آزاد شود" اظهار داشت: آن وقت است که باید برای رهایی سرزمین‌مان از دست اشغال‌گران جشن سراسری سوم خرداد بگیریم و این روز دیر نیست. ملت ایران با اراده‌ای که دارند به دولتی که مأمور خودشان است، حرف می‌زنند و حرکت می‌کنند اعتماد دارند و ان‌شاءالله قدم به قدم ما خرمشهرها را آزاد خواهیم کرد.

رئیس جمهور ابراز کرد: همان‌گونه که سرداران نظامی در ایام جنگ خرمشهر را آزاد کردند، سرداران سیاسی خرمشهر جدید را در نبرد دیپلماسی آزاد خواهند کرد که در این صورت شور و نشاط در کشور ما زنده می‌شود و خرمشهرهای متصرف شده را به‌حول و قوه الهی از این پس آزاد خواهیم کرد و نشاط و سرورش از آن ملت ایران خواهد بود.

رئیس جمهور در سخنان ابتدایی خود با اشاره به پرواز ۱۴۰ فروند هواپیمای نیروی هوایی در پاسخ به حمله نظامی عراق گفت: شاهکار ۱۴۰ جنگنده ایرانی در صبح امروز مهرماه با حمله به اهداف تعیین شده در خاک عراق پیام بسیار قوی و تکان‌دهنده برای جهان بود، این نکته را به رژیم صدام فهماند که خواب آنها برای ایران تعبیر شدنی نیست.

روحانی به ذکر خاطره‌ای در این زمینه پرداخت و افزود: ۵ صبح فردای همان روزی که ۱۴۰ فروند هواپیمای ایرانی سالم به عراق رفتند و اهداف را بمباران کردند و برگشتند مقام معظم رهبری که نماینده امام در شورای عالی دفاع بود از من پرسیدند که این عملیات چه شد، آیا موفقیت‌آمیز بود، که بنده گفتم بله و همه آنها سالم رفتند و سالم برگشتند. ایشان آمدند و در مجلس پشت تریبون رفتند و آنجا مستقیماً به ملت ایران خبر این پیروزی را اعلام کردند. (تکبیر حاضرین)

وی گفت: هیچ‌کدام از اهداف صدام که گفته بود: "۳روزه خرمشهر را تصرف و در آنجا نشست خبری برگزار می‌کنم" محقق نشد و اساس ایستادگی ملت ایران نه خاک بود، نه خون بود و نه نژاد، آنچه همه را از آذری تا خراسانی، از سیستانی تا خوزستانی، از دریای خزر تا خلیج فارس و دریای عمان از شهر و روستا و غرب و شرق به میدان آورد جاذبه بالاتری از خاک و خون به‌نام ایمان بوده. جاذبه اسلام بود، عشق به اسلام و وطن بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیاگو
Iran, Islamic Republic of
با این گافی که تیم مذاکره کنندگان شما دادند با بازرسی از مراکزنظامی ما هم چند سال دیگه میشیم مثل سوریه وعراق این را یقین بدانید والله والله والله به باد دادند رفت به حرف رهبری هم اعتنا نکردند بدانید مردم
حتما با تاکتیک زمین بدیم زمان بخریم میخاین خرمشهرها رو آزاد بونومایید
56
Iran, Islamic Republic of
"خرمشهر را خدا آزاد کرد"
بی شک آنچه این لطف الهی را شامل حال ملت ایران کرد، ایمان به نصرت الهی به واسطه ی خلوص نیت ،ایستادگی، شجاعت،ازجان گذشتگی و شهادت طلبی مردان مرد بود
فتح "خرمشهرها" سربازان رشید می خواهدو سردارانی ثابت و استوار در برابر دشمن همچون جبل راسخ!
سرداران سیاسی زمان زمین می دهند و زمان می گیرند. (سیاست بنی صدر)
مها
Finland
به نظرم مطالب حسن فریدون در تناقض کامل با سیره امام راحل و سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم اتکا به درون و دوری از نگاه به بیرون هست
از نظر ایشون مشکلات ما فروش نفت و برگشت پول او ن به کشور هست!!!!
United States
درود
Iran, Islamic Republic of
چرا باید به رهبر «چشم» بگوییم ولی کار خودمان را بکنیم؟/ چرا ایشان باید خون دل بخورند و بگویند اجازه بازرسی نمی دهند؟

سیده زهرا حسینی روای کتاب «دا»:
مجید
وای خدا بازم رئیس دولت راستگویان قول داد.
انرژی هسته ای را آزاد کردی از دستمان پرید. حالا دیگه با خرمشهر چی کار داری؟
كرمي
خرمشهر را خدا آزاد کرد
من و شما کاره‌‌‌‌‌‌ای نیستیم؛ دست قدرت الهی است. من و شما وسائلی هستیم که اگر عقل به خرج بدهیم، اختیار خودمان را به کار بیندازیم، وارد میدان بشویم، از ما برای حصول این هدف استفاده خواهد شد و افتخار و شرفش برای ما می ماند. اما اگر ما هم نباشیم: «فسوف یأتی اللَّه بقوم یحبّهم و یحبّونه».
Iran, Islamic Republic of
خدا خرمشهر را با جنگ و مجاهدت مخلصانه سربازانش آزادکرد . بر شما جنگ واجب شده هرچند خوشایندتان نباشد و از آن کراهت داشته باشید .... خیرتان در آن است و شما نمیدانید . با کدخدا دیدن و از این چرت و پرتها در این خرمشهر پیروز نمیشوید ما زنده و شما مرده خواهیم دید که حق که حزب الله واقعی است پیروز است حقوقدان محترم
علی
شما داشته های هسته ای و نظامی ما را بر باد ندهید ، آزاد کردن ( اقتصادی، تجاری، بانکی، بیمه‌ای، اجتماعی، سیاسی، سیاست خارجی، فرهنگی، علمی و همه و همه )! پیشکشتان.
جناب روحانی خرمشهر با ایستادگی آزاد شد در صورتیکه کل دنیا جز چند کشور معدود طرف صدام بودن شما با این حجم واردات و این تدبیر نداشته تون و اجازه بازرسی از مراکز نظامی و این توافقتون به منظور نه لغو که تعلیق تحریمها اونم در شرایطی که دو تحریم نفتی و بانکی به قوت خودش باقی داری خرمشهرهای ایران رو خدت دو دستی تقدیم میکنی شمایی که تو سخنرانیت میگفتی طرف ما کنگره آمریکا نیست 5+1 ست تحویل بگیرید همون اوبامایی که خیلی بهش امید داشتید که وتو کنه خودش لایحه بررسی کنگره رو امضا کرد یعنی بعد از توافق نهایی و دادن امتیازات از طرف ایران و امضای پروتکل الحاقی تا یکماه کنگره میتونه بررسی کنه و حتی توافق نهایی ایران . 5+1 رو قبول نکنه ان شاالله دو زاری کج شما و ظریف بیفته
خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا
حسین
ما را به خیر توامید نیست شر مرسان.
Iran, Islamic Republic of
اینها خارج از نفت نمی اندیشند اقتصادشون فقط نفتیه
خرمشهر ازاد کردن ،پیشکش ! دشمن رو به خونه های فعلیمون دعوت نکنید تا بازرسی کنند!
Germany
شما چيزهايي را كه داريم از دست نده آزاد كردن چيزهاي ديگه پيش كش
علی
مگر قراره چایی رو از دست بدیم که...!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای روحانی کجای کارید....وقتی رهبری میگه مذاکره ای که عزتوشرف مارو نشانه رفته...دیگه جای بحث نیست...یکم به خودتون بیان...مردم واقعا فهمیدن میفهمن چه خبر چرا فکر میکنید خودتون بهتر می فهمید..امیداورم داخل تقویم دیواری ننویسند خیانت دولت.....به کشور
سرداران سیاسی خرمشهرها را آزاد خواهند کرد یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جوانان ما خون دادند تا خرمشهر آزاد شد ... سرداران سیاسی شما قراره چه چیزی بدهند تا خرمشهرهای شما آزاد شود
Iran, Islamic Republic of
بناست به جای شهید شدن برای آزادی خرمشهر با کری و خانم سیاست خارجه اتحادیه اروپا فالوده بخورند قدم بزنند بعد ازاین با هم سینما هم میروند
من فکر میکنم بهتره رئیس چمهور یک مترجم مثل جهانگیری یا ترکان کنارش داشته باشه تا حرفهای دوپهلو و بعضا نامفهوم ایشون را ترجمه کنه
کاظم
براى ازاد کردن خرمشهر هاى جديد سرداران انقلابى لازم است ديپلماسى ذليلانه
وملتمسانه به کار نمى ايد..
جناب!
شما همون خرمشهری که قبلا آزاد شده را از دست ندید. نیازی به "فتح الفتوح" در مذاکرات نیست.
با این نحوه پذیرش زیاده خواهی غرب، خرمشهر که هیچی دارند کل مملکت را به اشغال دشمن درمیارند. ولی هیهات که فرزندان بیدار ایران اسلامی بگذارند اینان جام زهر دیگری به امام و امت بنوشانند.
محمد
United Kingdom
خرمشهرهارا شماتحويل ندهيد نميخواهدآزادشان كنيد.راستي دشمن ازكي خرمشهرهاي جديد را اشغال كرده ؟
الف. نباتی
جناب آقای روحانی
فکر نمی کنید که صحبت هاتون فرار به جلو است تا ضعف های تیم هسته ای خود را جبران کنید؟!!
چگونه به این اقایان لقب سردار می دهید و حال آن که موجب شرمساری ملت ایران هستند؟!
جناب آقای روحانی! ما از توقع نداریم که خرمشهری را ازاد کنید که چنین کاری از دست شما بر نمی اید، توقع ما از شما و تیم هسته ای شما است که "عزت اباد"های مرم ایران به تبدیل به "ذلت شهر" نکنید.
سرداران غیور ما کجا و تیم شما کجا؟!
آن ها مقابل آمریکای جهان خوار و زیاده خواهی ها او ایستادند. جان خود را دادند تا این کشور اسلامی بماند و همچنان عزیز باشد.
اما تیم شما!!! در مقابل اخم های تحقیر آمیز آمریکایی ها، خنده های ... سر می دهند
جناب اقای روحانی! این سرداران شما چه کردند که بعد از این همه وقت از امضای فکت شیت هنوز هم روی آن را ندارند که دو صفحه فکت شیت خود را به مردم نشان دهند.
جناب روحانی! ما بیگانه هستیم. این سرداران چه کردند که دو فصحه فکت شیت خود را به نمایندگان مجلس هم نشان نمی دهید و در اقدامی کودکانه می گویید: «ارائۀ فکت شیت موجب سوء استافده اسرائیل می شود؟!!
واقعا ملت ایران را چی فرض کردید؟!!!
یعنی فکر کردید که اسرائیلی ها خبر ندارند چی امضا کردید؟!!!
چه کردید که صدای زوزۀ طمعکاری آمریکایی ها بیش از هر زمانی به گوش می رسد؟!!!
چه کردید که ان ها به طمع افتادند تا این گونه ما را تحقیر کنند؟!!
جناب روحانی! اصلا بفرمایید خود شما چند روز در جبهه ها بودید و در کدام علمیات شرکت کردید که حالا دارید تیم خود را با سرداران مقایسه می کنید؟!!
شما از شجاعت و غیر سرداران ما چه می دانید که این چند نفر را با آن رادمردان عرصۀ شجاعت و تقوی مقایسه می کنید؟!!!
جناب روحانی!!! همین قدر بگویم که آزده مرد باشید . همین.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی خوب با کلمات بازی میکنه و کنار هم میچینه و قافیه درست میکنه بهتر بود شاعر میشد نه رئیس جمهور.!!!
تو را به پیر به پیغمبر شما هیچی را آزاد نکن!همین هسته ای را به تاراج ندی والله دور بعد بهت رای میدم!ولی تو را به خدا فکر جای دیگه نباش!
شما هسته اي ما را به اشغال 5+1 درآورده اي ، دانشمندان ما را به اسارت سپرده اي، حالا دم از آزادسازي خرمشهر نفت مي زني؟
امام فرمود:خرمشهر را خدا آزاد کرد. یعنی وقتی به خدا اعتماد کنیم و ما نیز تلاش کنیم ثمره آن فتح و ظفر است که همه از آن خداست.پس آزاد کردن با خداست نه ما .اینرا چرا ایشان نمیخواهد بفهمد. البته طبق رویه ایشان و دوستانشان . باید میگفت هسته ای های دیگر را تسلیم خواهیم کرد.
اعتماد به نفس
ali
بابا شما خونه ما رو حراج نکن آزاد سازی پیش کش
عین سین
Iran, Islamic Republic of
چقدر حرف؟!به قول سعدی که سیاست داخلی و خارجی شما را تعیین کرده، دو صد گفته چون نیم کردار نیست.شما داشته های ما را به دشمن ندید، آزادسازی پیشکش!!!!!!!!!!
من دلدردم !
اگه امکان داره زودتر توافق هسته ای کنید که دلدرد منم خوب شه!
امان از بی تدبیری....وقتی بعضیا اینقدر خودشون رو مشتاق توافق نشون میدن ، باید هم طرف مقابل خواستار بازدید از مکان های نظامی باشه...
شاهد دوران
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید . همان را که زائیدید بزرگ کنید تا بعد
فکرکنم دولت تدبیروامید همین روزا دوباره خرمشهر روبرای وثیقه تیم مذاکره کننده بدهند به امرییکاییها تااونهابدونند ایران انحراف ازهسته ای نداشته است.
اولین خرمشهر آزاد شده بنزین بود هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا