پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

بیانیه انصارحزب‌الله به‌مناسبت سال جدید

چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 414307
انصار حزب الله در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» بر ضرورت نقد منصفانه عملکرد دولت و دوری از تخریب این قوه تاکید کرد.
بیانیه انصارحزب‌الله به‌مناسبت سال جدید
به گزارش جهان به نقل از فارس، متن کامل بیانیه انصار حزب الله به مناسبت نامگذاری سال ۹۴ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «همدلی و همزبانی دولت و ملت» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِذَا کَانُواْ مَعَهُ عَلىَ أَمْرٍ جَامِعٍ لَّمْ یَذْهَبُواْ حَتىَ‏ یَسْتَأذِنُوهُ (سوره نور، آیه ۶۲)

پیام های نوروزی هر ساله رهبر معظم انقلاب رفته رفته به سنت حسنه جاریه‌ای مبدل شده که دلدادگان اسلام و انقلاب در زلال جاری آن سر فصل‌های گفتمان و عمل انقلابی سال جدید را همگام با نو شدن طبیعت می‌جویند.

باورمندان ولایی امام راحل(ره) نه تنها این سخن جاودان آن حضرت را که «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است» در گوش جان دارند، بلکه به مثابه راهنمای اندیشه و عمل صالح در سنگ بنای اعتقادی خویش به مترقّی ترین و تنها حکومت ولایی عصر غیبت پذیرفته اند. تعیین شعار سال از سوی مقام ولایت را به حق باید همان «امر جامع» ادبیات قرآنی تلقّی کرد که مومنان در مواجهه صادقانه با آن، کمترین کج روی و تأویل ناروا و نفسانی در مخیّله خود عبور نمی دهند و همگی یکدل و یک جهت چونان صف پولادین در تحقق آن از صمیم جان تلاش مومنانه و جهاد مقدس می کنند.

سال جاری خورشیدی که مصادف با بهار فاطمی -آن شهیده مظلوم راه ولایت- است و از سوی رهبری معظم به «سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامبردار شده به رغم رسایی و بلاغت و بی نیازی از هر شرح و تفسیر اضافی، در عین حال اما در بردارنده تکالیف و وظایفی جدی برای ارادتمدان به ویژه یاران حزب الله است که بازخوانی و مرور آن فریضه ای انقلابی و چه بسا شرعی و عبادی باشد.

نخست آن که برای عمل به شعار امسال نه نیازی است که فی المثل انصار حزب الله و جناب شیخ حسن روحانی پسرخاله شوند و نه آنکه -لاسمح الله- دین خود را با فتاوای رئیس دولت اعتدال تعدیل کنند، در عین حال اما اعتراف صادقانه این واقعیت که دولت، دولت متوسّط الحالی است ولی بار مسئولیت های اجرایی در شرایط کنونی بسیار سنگین است. به ویژه آنکه متاسفانه طیفی از ورشکستگان سیاسی که علیرغم رسوایی و بی آبرویی و پیرو یک تصمیم خسارتبار و فاحش سیاسی هنوز از بدنه قدرت حذف نشده‌اند و در همان حال که ادعای رفاقت با قافله دارند، ابایی از همنوایی آشکار و تکرار و همگامی با دسیسه های نخ نمای دزدان باج خواه زمانه ندارند.

در چنین شرایطی عاقلانه ترین و در عین حال مومنانه ترین راهبرد جز همدلی و همراهی صادقانه دولت و ملت و تبلیغ قولی و فعلی در بسط و گسترش این راهبرد نخواهد بود. در عین آنکه فراموش نمی‌کنیم دولت در تحقق وعده‌های خود و امید واهی به مذاکرات موفق نبوده است و نه – چنانچه رسماً مدعی است- به همه وعده ها عمل کرده است اما به رغم همه کاستی ها، دولت را نماد سازش نمی‌دانیم و با بزرگنمایی ضعف های دولت مخالفیم.

مگر نه این است که طیف دشمن و در رأس آن آمریکا در صدد است با فشار، مردم را عاصی کند. آیا در چنین مواجهه آشکاری جز قرار گرفتن در جانب و دوشادوش دولت و یا همان همدلی و همزبانی چاره دیگری متصوَر است؟! قطعا التزام به همین راهبردِ متین و ضروری است که هم راه سوء استفاده بر «رفیقان ادعایی قافله و شریکان دزد» را می بندد و هم تضمین گر ناامیدی خصم دغلکار خواهد شد، افزون بر آنکه دشواری های عبور از پیچ تاریخی فراروی ملت را تسهیل می کند.

و نکته اخیر آنکه حزب الله و یاران انقلاب به خوبی واقفند که اولین بند مرامنامه مصوّب انصار از آغاز پیدایش تاکنون همانا «عکس العمل فوری و مناسب به رهنمود ها و فرامین مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین که به حسب مناسبت ها و ضرورت های حیاتی انقلاب از سوی معظم له ایراد می شود» بوده و هست، ضمن آنکه نصیحت و خیرخواهی مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی و نیز مساعدت و همکاری فعال با ارگان های ذیربط حکومتی در حُسن اجرای وظایف قانونی محوله از دیگر مفاد مرامنامه انصار حزب الله بوده است-و من الله توفیق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *