جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

"آماری که به روحانی می دهند اشتباه است"

جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 381007
عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: آماری که در خصوص عبور از رکود اقتصادی به رئیس‌جمهور می‌دهند اشتباه است
به گزارش جهان؛جاوید در گفتگو با «نسیم» افزود: آمار و ارقامی درباره عبور از رکود منتشر نشده که با قاطعیت عبور از رکود را نشان دهد؛ لذا در حالتی می‌‌توانیم بگوییم از رکود خارج شده‌‌ایم که رشد اقتصادی کشور بیش از ۴ درصد باشد

دکتر علیرضا دلداده جاوید عضو انجمن اقتصاددانان ایران در خصوص کاهش نرخ تورم در کشور گفت: از نظر من این آمار با واقعیتهای جامعه انطباق ندارد، چون کاهش رشد سطح قیمت‌ها را مردم باید لمس کنند که نمی‌کنند. وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید ما از رکود عبور کردیم ولی آمار مشخصی از عبور از این رکود را هیچ‌ جا بیان نمی‌کند، نمیتوان با قاطعیت گفت ما از رکود عبور کرده ایم.

وی با طرح این سوال که عبور از رکود چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ گفت: زمانیکه رشد اقتصادی کشور بیش از۴ یا ۵ درصد بشود و روند نرخ تورم نیز نزولی باشد میتوانیم بگوییم کشور از حالت رکود تورمی عبور کرده است.

عضو انجمن اقتصاددان ایران گفت : چه طور میشود با ارائه نکردن آمار و ارقام در این باره گفت از رکود عبور کرده ایم؟برای اعلام رسمی عبور از رکود حتما باید آمار داد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال خبرنگار «نسیم» که با توجه به آمار بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ تورم آیا در ادبیات علم اقتصاد جهان شاخصی به عنوان تورم نقطه به نقطه داریم؟ اینچنین پاسخ داد: "خیر؛ تورم نقطه به نقطه را کشورهای معدودی استفاده می‌کنند و در علم اقتصاد تورم و میانگین ملاک عمل است، شاید دولتها در برخی موارد تورم نقطه به نقطه را به یک شاخص درنظر بگیرند اما هیچ گاه به عنوان مبنای تصمیم گیری محاسبه نمی کنند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يا اشتباه آمار ميدهند يا اينكه چاره اي ندارد چون اكثر وزيران راهشان با شعار آقاي روحاني فرق دارد!
زهیر
یعنی ایشان خودش متوجه نشده ؟همه تو این دولت خوابند
بجز وزیر بهداشت که واقعا مرد عمل