شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تصويب موارد اصلاح الگوی مصرف برق و آب

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 51560
وزير نيرو گفت: كميته 5 نفره دولت به رياست معاون اول رئيس جمهوري ديشب آخرين جلسه خود براي اصلاح الگوي مصرف آب و برق را برگزار و مواردي را تصويب كرد اما اين مصوبه‌ها به هيچ وجه در راستاي افزايش تعرفه آب و برق نيست.
به گزارش فارس، سيدپرويز فتاح در حاشيه هشتمين كنفرانس تونل ايران در جمع خبرنگاران افزود: كميته پنج نفره دولت به رياست معاون اول رئيس جمهوري شب گذشته آخرين جلسه خود را تشكيل داد و در اين جلسه به جمع بندي‌هايي براي آغاز اصلاح الگوي مصرف آب و برق رسيد.

وي ادامه داد:‌جلسه ديشب و تصميمات اتخاذ شده داراي موارد و مزاياي زيادي بود كه هفته آينده ابلاغ مي‌شود.
فتاح تأكيد كرد: اين موارد تصويب شده به هيچ وجه در راستاي افزايش تعرفه برق و آب نيست چرا كه تا زمان مشخص شدن لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها نمي‌توان رأسا تعرفه‌ها را افزايش داد.

وزير نيرو گفت: در موارد تصويب شده براي آغاز اصلاح الگوي مصرف دولت ابتدا از خود آغاز خواهد كرد چرا كه اگر اين موارد را دولت اجرا كند هزينه‌ها كاهش اصلاح الگوي مصرف رعايت مي شود.

به گفته وي، يكي از موارد مربوط به بالابردن راندمان نيروگاه‌ها است البته اين برنامه يكساله نبوده و در سال‌هاي بعد نيز ادامه مي‌يابد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص بودجه آب گفت: قرار بود كمبود 8500 ميليارد تومان بودجه آب از محل هدفمند كردن يارانه تأمين شود اما به دليل تصويب نشدن اين لايحه بودجه آب از ابتداي سال جاري (بر خلاف سال‌هاي گذشته) با كمبود مواجه شد.

به گفته وي، بودجه آب در سال جاري 28 درصد كاهش يافته است.

وي در خصوص واگذاري 10 نيروگاه دولتي به بخش خصوصي گفت: واگذاري 10 نيروگاه تماما در حال حاضر در اختيار سازمان خصوصي سازي است.

فتاح در خصوص تأمين بودجه براي ساخت سد گفت: بودجه ساخت سدهاي بزرگ هم از درآمدهاي داخلي وزارت نيرو و هم از طريق بودجه عمومي و فروش اوراق مشاركت تأمين مي‌شود.

وي افزود: سال گذشته 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت به فروش رسيد كه امسال هم همين ميزان به فروش خواهد رسيد.

حاشيه كنفرانس تونل:

* در اين كنفرانس بيش از 9 دسته گل بزرگ خودنمايي مي كرد كه اصلا بودنشان بر روي سن سخنراني لزومي نداشت.

*برگزاركنندگان ( شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران)و حاميان اصلي كنفرانس(وزارت نيرو) بايد بدانند كه اين گونه كنفرانس ها نياز به توجه بيشتر براي دادن اطلاعات به مدعوين است و با پايان يافتن كنفرانس در ساعت 11 صبح نبايد اطلاعات و مشخصات سخنرانان را به خبرنگاران ارائه دهند.

* اين كنفرانس همچنين با بي نظمي هاي زيادي همراه بود.
https://jahannews.com/vdcgzn9n.ak9q34prra.html
jahannews.com/vdcgzn9n.ak9q34prra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *