پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۹

پیام نور هم راه دانشگاه آزاد را رفت!

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 380693
شهریه ثابت دانشگاه پیام نور هم همانند شهریه دانشگاه آزاد برای ورودیهای سالهای گذشته افزایش یافته است این در حالیست که بر اساس گفته های رئیس دانشگاه پیام نور، شهریه ثابت نباید برای ورودیهای قبلی افزایش یابد.
پیام نور هم راه دانشگاه آزاد را رفت!
به گزارش جهان به نقل از مهر، بعد از دانشگاه آزاد اسلامی که شهریه های ثابت و متغیر را با فرمول میانگین ۱۵ درصدی برای تمام ورودیها افزایش داد، دانشگاه پیام نور هم شهریه ثابت خود را برای ورودیهای گذشته افزایش داده است.

بر اساس تصویری که مشاهده می کنید، شهریه ثابت ۲دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است که در ترم جدید سال تحصیلی جاری شاهد افزایش این شهریه هستیم.


همانطور که در این تصویر مشاهده می شود، در جدول نخست شهریه ثابت دانشجوی کارشناسی در ترم جدید تحصیلی ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان شده، در حالی که منهای ترم تابستان که مبلغ ۴۸ هزار تومان پرداخت شده، شهریه ثابت بی تغییر مانده و حتی در ترمهای گذشته هم کمتر بوده است.

در جدول دوم که به وضعیت شهریه یک دانشجوی کارشناسی ارشد اختصاص دارد، شهریه ثابت در ترم جدید تحصیلی ۶۲۱ هزار تومان شده در حالیکه ترمهای گذشته ثابت مانده و حتی نسبت به نیمسال دوم کاهش یافته است.

در همین باره ابوالفضل فراهانی - رئیس دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان افزایش شهریه برای ورودیهای جدید این دانشگاه، تاکید کرد: شهریه برای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که امسال به پیام نور وارد می شود افزایش یافته و برای ورودیهای گذشته بی تغییر باقی مانده است.

وی ادامه داد: هرگونه افزایش شهریه بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه پیام نور اعمال شده و افزایش امسال شهریه های دانشگاه پیام نور برای ورودیهای جدید طبق مصوبه، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر، طبق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاههای شهریه پرداز امسال می توانستند شهریه خود را برای ورودیهای جدید افزایش دهند، هرچند میزان شهریه دانشگاه آزاد و پیام نور بر اساس فرمولی که دیده شده کاملاً متفاوت است اما باز هم دانشجویان پیام نور با شهریه هایی مواجه شده اند که افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که وقتی شهریه ثابت یک دانشجوی کارشناسی ارشد را با ۸ واحد پایان نامه جمع کنیم، آن وقت که می توان به راحتی افزایش شهریه را هم برای پیام نور لمس کرد.

هر چند دانشگاه پیام نور مدعی ارزانترین دانشگاه شهریه پرداز کشور است اما بر اساس اعلام برخی دانشجویان، به هر حال رقمی به شهریه امسالشان افزوده شده که مسئولان احتمالاً توضیحاتی برای این افزایش دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانشجوي مديت -عاشق نظام مقدسش جمهوري اسلامي ايران ودولت اسلامي ايران
Iran, Islamic Republic of
فقط اين نيست براي بنده وچند تن از دوستان رشته مديريت دولتي تهران غرب دواتفاق نادر افتاد كه خيلي جالب وقابل تأثر است :
1- دردرس آمار تحليلي نه تنها شيو ه تهيه وتدوين سوالات ترم قبل نسبت به سوالات ساير ترم هاي قبل تغيير اساسي داشت بلكه ازتعداد 30 سوال آمار تحليلي ،پاسخ 9 سوال غلط بود (8 پاسخ كاملاً غلط ويك سوال هم دوپاسخ درست داشت) انتظار مي رفت كه دوباره امتحان گرفته شوديا حداقل بنوعي جبران شود. اما آنها دراقدامي غير منطقي نه امتحان را دوباره برگزار كردند بلكه با تغيير درنحوه نمر ه دهي تنها مبادرت به افزايش نمرات كساني كه نمره بالا گرفتندنمود ه وبرخي از افراد چون بنده ناجوانمردانه رد شده اند.
2- دردر س زبان تخصصي كه بعنوان جبراني اين رشته محسوب مي شود كارشناس مربوط (اقاي ...)صراحتا اعلام نمود حداقل نمره دانشجويان فراگير 10 است وحتي درسيستم هم دانشجويان با نمره 10 به بالاقبول درج شده بود ولي دركمال تعجب به هنگام ثبت نام بناگاه دارندگان نمره زير 12 ر امردود اعلام نمودند
جناب آقاي رئيس جمهور محترم معلوم نيست دوستان به كدام راه مي روند باور بفرمائيد اگر نياز به كسب درآمد بيشتر داريد اعلام فرماييد كارمنداني چون بنده ديگر ادامه تحضيل ننمايند وگرنه اين راه نه از روي تدبير است ونه اميد به جامع مي دهد پس نگذاريد به آنجايي برسيم كه بگوييم از رأي دادن به شما پشيمان شده ايموعاجزانه ومصرانه
انتظار بررسي داريم
شايان ذكر است امكان اعتراض كتبي به رئيس دانشگاه بعلت عدم تعبيه سيستم پاسخكويي ميسر نبود به همين دليل اعتراض لاجرم بصورت اعلام اينچنيني مطرح مي شود
همشهری
طبق قوانین دانشگاه پیام نرو از بدو تاسیس تا کنون، شهریه ثابت و متغیر دانشجو در دانشگاه پیام‌نور هر سال افزایش می‌یابد. این مساله را در همین تصاویر کاملا مشهود است. بهتر است نویسنده خبر، قبل از قلم فرسایی، نگاهی هم به قوانین و اساسنامه دانشگاه ها که در دفترچه انتخاب رشته همه موجود است بیاندازد تا علی رغم افزایش آگاهی، از تشویش اذهان عمومی همم جلوگیری بعمل آورده باشد.
به چه حقی؟ مگه چه امکاناتی اضافه میکنند؟
نسبت ورودي دانشجودراين دانشگاهها وخروجي ان با توجه به نيازجامعه بسيار زياداست .وقتي دريك سال مالي براي مثال مديريت صدنفراحتياج ميباشد چرا بيش ازچندهزارنفرثبت نام ميشوند.اين كاردانشگاههاي ازادوپيام نوروامسالهم چيزي جز درامدزائي براياقايان هيئت امنا واطرافيان ويك سونامي قشون تحصيل كرده كه تا ديروز ديپلم داشتند وتوقع انها كم بود حال با گرفتن مدرك كارشناسي توقع انها دوجندان ميباشد.ازطرفي امكان جذب اين افراددردستگاههاي دولتي وخصوصي وجودنداردواين خودخطري براي نسل جوان است كه با بيكاري مذمن به مشكلات روحي رواني افسردگي دچار شوند.وليكن اقايان فقط به جيب مبارك خويش فكر ميكنند ولاغير..
عین زمانهای قدیم درس خوندن شده واسه پولدارها.
م
من نمیدانم اگر شهریه ثابت افزایش پیدا میکند، پس چرا اسمش شهریه ثابت! واقعا آدم شاخ درمیاره!
زینب
خدارو شکر اون موقع که من پیام نور درس می خووندم شهریه کم بود وگرنه ........
سلام اینجانب ورودی قبل هستم.شهریه ثابت ارشد ترم قبل بوده 540/000 تومان حالا شده 621/000 تومان شهریه متغیر ترم قبل 14 واحد بوده664/600 تومان حالا که 10 واحد دارم یعنی چهار واحد کمتر از ترم قبل شده 864/600 تومان واقعا که عجب دانشگاهیه هر کاری می کنند کسی هم بازخواستشون نمی کنه
آدم می مونه شکایتشو به کی بگه آخه همه دستشون تو یه کاسه هست