شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۶
۱۷

قرائتی: ازدواج دانشجویی را قبول ندارم!

يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب: 360893
عضو شورای زکات کشور گفت: مسئله ازدواج جوانان با حمایت دولت در کنار اختصاص زکات به این امر قابل حل است و مسئولین باید در فرهنگ سازی این مهم تلاش نمایند.
قرائتی: ازدواج دانشجویی را قبول ندارم!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش مبلغین و عاملین زکات اظهار کرد: نهضت قرآن‌آموزی باید توسط مسئولان جامعه راه‌اندازی شود و هر مدیرکل و مسئولی خود را ملزم به برگزاری کلاس قرآن در محل خدمت خود کند تا کارکنان آن مجموعه از کلام وحی بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: برای راه‌اندازی نهضت قرآنی در جامعه تنها همت و تلاش لازم است و در این زمینه باید شکل، شیوه و سواد استاد تدریس‌کننده مطلوب باشد. قرائتی گفت: گاهی در یک جلسه ۲۰۰ نفره همگان منتظر حضور قاری برای قرائت قرآن می‌مانند در حالی که همه باید با قرآن انس داشته و بتوانند به شکل صحیح این کتاب الهی و هدایت بشری را بخوانند.
 
وی به مسئله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی جامعه ازدواج‌های دانشجویی را قبول نداریم بلکه ازدواج‌ها باید از دوران دبیرستان شکل گیرد چراکه سومین نیاز انسان پس از نیاز به اکسی‍ژن و آب، داشتن همسر و همدم است. رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: بدون شک مسئله ازدواج سن و سال نمی‌شناسد و حتی پیرزن‌ها و پیرمردها هم نیاز به همسرگزینی دارند.
 
عضو شورای زکات کشور گفت: مسئله ازدواج جوانان با حمایت دولت و اختصاص زکات به این امر قابل حل است. وی اظهار کرد: باید طعم انس با قرآن را در ابتدا خود بچشیم و سپس به جوانان بچشانیم و در این زمینه ادارات اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند فعالیت‌های قرآنی جامعه را اشاعه دهند.
 
عضو شورای زکات کشور گفت: در قرآن کریم ۳۲ مرتبه از کلمه زکات استفاده شده است و این عمل پرداخت زکات به اندازه‌ای دارای ارزش و اهمیت است که انسان را پاک و مطهر کرده و بخل را از وجود وی می‌زداید. قرائتی بیان کرد: ۸۰ درصد پرداختی‌های زکات مردم باید به دست فقرا برسد چون سایر ادارات متولی و پشتیبان دارند اما فقیران و نیازمندان دارای حامی و سرپرست نیستند. رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: راهکار گرایش یافتن جوانان به امر نماز این است که آثار و برکات نماز برای جوانان تبیین شده و جوانان را به خداوند متعال علاقه‌مند کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مخاطب
آقای قرائتی می فرماید : سومین نیاز انسان پس از نیاز به اکسی‍ژن و آب، داشتن همسر و همدم است ، اما ازدواج در حال حاضر به کالای لوکسی تبدیل شده که دسترسی به آن فقط برای اقلیت امکان پذیر است .
فرهاد
احسنت
Iran, Islamic Republic of
.... شايد بهتر باشه
حاج اقا شوخی که نمیکنند فرزندان خودشون هم دوره دبیرستان ازدواج کرده اند؟
بله ایشان در یکی از برنامه های خود اعلام کردند که دخترانشان دبیرستانی که بودند ازدواج کردند
یونس
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی دادم!
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا پناهیان در بعضی سخنانشان تصریح می کنند که دوران نوجوانی و دبیرستان موقع مناسبی برای ازدواج نیست بلکه این سنین را خدا برای مبارزه جوان با هواهای نفسانی قرار داده است. البته ایشان منظورشان غالبا پسران بودند و نه دختران.
Iran, Islamic Republic of
خب یک دانشجو نمی تواند با.. ازدواج کند پس چکار کند؟
محل مصرف زکات مشخص است خداوند در قرآن می فرماید:"صدقات تنها به تهيدستان و بينوايان و متصديان [گردآورى و پخش] آن و كسانى كه دلشان به دست آورده مى‏شود و در [راه آزادى] بردگان و وامداران و در راه خدا و به در راه مانده اختصاص دارد [اين] به عنوان فريضه از جانب خداست و خدا داناى حكيم است". اما در باره ازدواج و کفایت مالی خداوند می فرماید: "بى ‏همسران خود و غلامان و كنيزان درستكارتان را همسر دهيد اگر تنگدستند خداوند آنان را از فضل خويش بى ‏نياز خواهد كرد و خدا گشايشگر داناست".
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم حاج آقا بيشتر از شما قرآن ميفهمه ها!
لطفا تیترتون رو بهتر از این انتخاب کنید.
ای خواب ؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر یکی به فکر ما هست
حسن
البته این پیشنهاد همانطور که خود ایشان گفته اند باید با حمایت دولت و فرهنگ سازی قابل اجرا است چون در حال حاضر هزینه های زندگی را یک شخص دبیرستانی نمی تواند متقبل شود و بلوغ فکری برای داشتن همسر را ندارد.
آقای قراءتی پدر من ما دندون ازدواج رو کندیم چه دانشجویی چه غیر دانشجویی
حقگو
ترا خدا تیتر را عوض کنید وبجای آن بنویسید"ازدواج‌ها باید از دوران دبیرستان شکل گیرد "
البته به عنوان یک نیمه کارشناس میگویم : مشکل در امر ازدواج سن یا امر اقتصادی آن نیست بلکه مشکل اساسی در فرهنگ آنست تجملات وبایدهای پنداری کار را گره زده وراه فقط در ازدواج آسان است در هر سن وسالی
احسنت به دیانتت