پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ورود یک ایرلاین آلمانی به آسمان ایران

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 392690
یک ایرلاین آلمانی برای نخستین بار از ۲۴ آذرماه پروازهای برنامه‌ای خود را در شهرهای تهران و مشهد آغاز می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پس از تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته علیه صنعت هوایی ایران اعمال شد، ۷ ایرلاین بزرگ تردد به ایران را محدود و یا متوقف کردند بطوریکه در حال حاضر برخی از این شرکت‌ها پروازهای فوق العاده و موردی را به ایران برقرار می‌کنند و غیر از این پروازی به مقاصد پروازی ایران ندارند.

به غیر از این ۷ شرکت، در حال حاضر ۳۳ شركت هواپيمايي خارجي در ايران فعال هستند كه در سال گذشته در مجموع بالغ بر ۳ ميليون مسافر از سوی اين شركت‌ها جابه جا شد ضمن آنکه در این سال‌ها ایرلاین‌های ایرانی توانستند جابجایی اغلب این مسافران را به مقاصد مختلف انجام دهند.

البته در چندماه اخیر مكاتباتي با برخي از اين شركت‌ها انجام شده است و تعدادی از آنها براي بازگشت به آسمان ايران ابراز تمايل كرده‌اند ضمن آنکه در این مدت تفاهم نامه هایی هم با برخی از کشورها از جمله پرتغال و آلمان به امضا رسید که می‌تواند افزایش مسیرهای پروازی و ورود ایرلاین های خارجی را به ایران به دنبال داشته باشد.

براین اساس، یک ایرلاین آلمانی که تاکنون به ایران پرواز نداشته است، قصد دارد که با انجام پرواز از سه شهر آلمان، تعداد پروازهای این کشور را به ایران افزایش دهد. بنابر اعلام مسئولان این ایرلاین، هواپیماهای این شرکت در مسیرهای هامبورگ - مشهد - هامبورگ، دوسلدورف - تهران - دوسلدورف و برلین - تهران - برلین پرواز خواهند داشت.

چندی پیش هم مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از افزایش تعداد پروازهاي ايران و آلمان به ۲۲ پرواز در هفته خبر داده بود. مرتضی دهقان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۸ پرواز در مسير ايران و آلمان به صورت هفتگي برقرار است گفته بود: تعداد ۱۱ پرواز توسط شركت هاي هواپيمايي ايراني از جمله ايران اير و ماهان از تهران به مقاصد هامبورگ، كلن، فرانكفورت، دوسلدورف و ۷ پرواز توسط شركت هواپيمايي لوفت هانزا از فرانكفورت به تهران در حال انجام است.

در واقع افزایش تقاضای بازار و درخواست این شرکت هواپیمایی منجر به انجام موافقتنامه بین سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولان بخش هوایی آلمان برای افزایش مسیرهای پروازی به ایران شد بنابراین این شرکت هواپیمایی با داشتن ۲۳ فروند هواپیما از انواع بوئینگ ۷۳۷-۷۰۰، ایرباس ۳۱۹ و ۳۲۱ از ۲۴ آذرماه فعالیت خود را در ایران آغاز می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *