پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۹

درباره قطع روابط دیپلماتیک کانادا با ایران

محمدحسن قدیری ابیانه
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 243893
وزیر خارجه استرالیا حدودا 20 سال قبل گفته بود که اگر وجود سفارتخانه های استرالیا در کشوری برای ما امتیاز مالی به دنبال نیاورد، وجودش لازم نیست.
درباره قطع روابط دیپلماتیک کانادا با ایران
به گزارش جهان دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در سایت شخصی خود نوشت:
کانادا با بحران مالی روبرو است و ناچار شده است سفارت خویش را در 25 کشور ببندد، تا هزینه ها را کاهش دهد و از ماه ها قبل خود را برای بستن سفارتش در همه این 25 کشورها آماده کرده بود و ایران نیز جزو این کشورها بود. سالها قبل نیز کانادا با استرالیا
بر اهمیت سفارت کانادا در تهران بویژه پس از تعطیلی سفارت انگلیس افزوده شده بود، زیرا آنها بیشتر به گزارشات جاسوسی سایر سفارتخانه ها نیازمند بودند
توافق کردند که برای کاهش هزینه ها، سفارتخانه های خود را در برخی کشورها تعطیل کرده و هر دو از مکان و پرسنل هم مشترکا استفاده کنند. وزیر خارجه استرالیا حدودا 20 سال قبل گفته بود که اگر وجود سفارتخانه های استرالیا در کشوری برای ما امتیاز مالی به دنبال نیاورد، وجودش لازم نیست.

البته وجود سفارت کانادا در ایران بیش از اینکه به نفع دولت کانادا باشد در خدمت سازمان سیای آمریکا و ام آی شش انگلیس و موساد اسرائیل بود و برای آنها اطلاعات جمع و مخابره می کرد.

بر اهمیت سفارت کانادا در تهران بویژه پس از تعطیلی سفارت انگلیس افزوده شده بود، زیرا آنها بیشتر به گزارشات جاسوسی سایر سفارتخانه ها نیازمند
وجود سفارت کانادا در ایران بیش از اینکه به نفع دولت کانادا باشد در خدمت سازمان سیای آمریکا و ام آی شش انگلیس و موساد اسرائیل بود
بودند.

به هر حال کانادا که از طریق بستن سفارتخانه های خود در صدد کاهش هزینه های دولت بود، برای خود شیرینی نزد صهیونیستها دست به اقدام عجولانه ای زده و آن بستن سفارت ایران در این کشور بود.

کانادا متاسفانه نظام مستقلی ندارد و فرمانداری کل است. یعنی ملکه انگلستان، ملکه کانادا نیز محسوب می گردد و او است که حکم فرماندار کل کانادا را صادر می کند. استوارنامه سفرای کانادا را ملکه الیزابت، باید امضاء کند و دیگر کشورها نیز باید استوارنامه سفیر خود را خطاب به ملکه الیزابت بنویسند!

استوارنامه خود بنده به عنوان سفیر ایران در استرالیا خطاب به ملکه الیزابت،
حتی زمین های استرالیا متعلق به ملکه الیزابت است و فروش زمین در کار نیست، بلکه به جای فروش زمین، اجاره های 99 ساله می دهند!
ملکه استرالیا!! نوشته شده بود.

چنین وضعیتی در مورد استرالیا نیز صدق می کند. حتی زمین های استرالیا متعلق به ملکه الیزابت است و فروش زمین در کار نیست، بلکه به جای فروش زمین، اجاره های 99 ساله می دهند!

حتی کسانی که تابعیت کانادا و یا استرالیا را بر می گزینند باید قسم یاد کنند که حافظ منافع ملکه الیزابت خواهند بود، کاری که آقای خاوری فراری نیز برای کسب تابعیت کانادا انجام داده است.

هر چند با نظام سلطنتی مخالفیم ولی اگر قرار باشد نظامشان سلطنتی هم باشد، آیا یک کانادایی یا استرالیایی پیدا نمی شود که او را به سلطنت برسانند، تا این ننگ بر
انگلستان وقتی می خواست یک شاه برای ایران برگزیند رضا پهلوی را که مسئولیت نظافت اسبهای سفارت هلند را بر عهده داشت و گوش به فرمان بود انتخاب کردند
پیشانی ملتشان نباشد که ملکه آنها نیز از کشور دیگری است.

البته سفارت کانادا یک امتیاز برای کانادا داشت و آن اینکه به دنبال جذب افراد تحصیل کرده به کانادا بودند تا به خدمت کانادا در آیند. کسانی که با هزینه مردم ایران تحصیل کرده و خدماتشان را به کانادایی ها ارائه می دهند.

هر چند بسته شدن سفارت کانادا در ایران و سفارت ایران در کانادا مشکلات عدیده ای برای ایرانیان مقیم کانادا و نیز خانواده هایشان برای رفت و آمد ایجاد می کند، لیکن بسته شدن سفارت کانادا را به فال نیک می گیریم.

عکس رضا پهلوی مسئول نظافت اسب های سفارت هلند در کنار کاردار سفارت

واقعا از پذیرش این همه حقارت توسط مردم کانادا
باید یک تسلیت نیز نثار سازمان سیا و موساد و اینتلیجنت سرویس کنیم که یکی از پایگاههای جاسوسیشان در ایران تعطیل گردید
و استرالیا که رئیس کشورشان از خودشان نیست متاسفیم.

آنها حتی به اندازه اردن و مراکش نیستند که انگلستان پادشاهی مزدور از اتباع همان کشور را برگزید.

انگلستان وقتی می خواست یک شاه برای ایران برگزیند رضا پهلوی را که مسئولیت نظافت اسبهای سفارت هلند را بر عهده داشت و گوش به فرمان بود انتخاب کردند. آیا در کانادا یک نظافت چی اسطبل ها که کانادایی باشد پیدا نکردند.

 از این بابت باید یک تسلیت نیز نثار سازمان سیا و موساد و اینتلیجنت سرویس کنیم که یکی از پایگاههای جاسوسیشان در ایران تعطیل گردید. معتقدم دولت کانادا از این بابت مورد انتقاد آن سازمان ها قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه بدجور از این اتفاق ناراحتید که دست بردار نیستید؟!
واقعا هم کاهش روابط با هر کشوری هم باشد (البته غیر اسراییل و آمریکا) باعث تاسف فراوان و ضعف شدید دیپلماسی خارجی ما را نشان میدهد.
راستی ملکه انگلیس ملکه اصلاح طلبای خودمون هم هست؟ رابطه اصلاح طلبان با الیزابت مثل را ملکه و کاناداست یا مثل رابطه مراکش و ملکه؟
Germany
چه اشکالی داره که یه ملکه اصیل ملکه یه کشور دیگه هم باشه. خاندان ملکه انگلیس قدمت چندصد ساله دارند و اهل حاشیه سازی هم نیستند. کانادا خودش دوست داره که ملکه بالا سرش باشه.
رئیس کشورهای ...و زئیر و ... از خودشان است!! نتیجه چه شده است؟
Iran, Islamic Republic of
حالا که کانادا این قدر ورشکست شده است که از پس هزینه های سفارت بر نمی آید چرا آمریکا و اسراییل بودجه این مکان جاسوسی را ندادند؟ چرا با دست خودشان مرکز جاسوسی را تعطیل کردند؟ بعد از تعطیلی چرا این قدر خوشحالی کردند؟
Iran, Islamic Republic of
ملکه چیه که اصیلش چی باشه مردم دارند برای دموکراسی خون و کشته میدن اونوقت یه تعداد عقب مونده میگن چه اشکالی داره چند تا کشور یه ملکه داشته باشن!!
اصلا ملکه به چه درد میخوره؟!
Italy
کیف کردم اقای دکتر
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال باغ انگوري كه شغال از آن قهر كند !!!
اين قطع رابطه را به فال نيك مي گيريم و خدا را به خاطر آن شاكريم !
بدبختند دیگه. تازه به دوران رسیده هم هستند
مرگ بر کانادا
این دوستمون هم که نظر گذاشته احتمالا خودش به سر ملکه قسم خورده...
آره واسه شما اشکالی نداره!
خاندانی که دستش مستقیم و غیر مستقیم به خون میلیونها بیگناه در جهان آغشته است "ملکه اصیل است" و "حاشیه " هم ندارد...
Iran, Islamic Republic of
شما که راست می گید.باید دید دنیا در مورد ما چی فکر می کنه که این اتفاقات می افته...
Iran, Islamic Republic of
اصلا کشوری که عمرش و تمدنش به دویست سال نمیرسه ارزش بحث کردن هم نداره
Pakistan
ما نفهمیدیم اگر رابطه با ایران این همه نفع داشته که نباید می بسته و به خاطر مقدار کمی بار مالی خودش رو از این همه امتیاز محروم کنه
از طرفی می گید برای موساد اطلاعات جمع میکرده از طرفی هم میگید برای خودشیرینی جلوی اسراییل سفارت رو بسته
United States
جهان خداييش يه كم منطقي مطلب چاپ كن . چرا تا ديروز اين مطالبو در مورد كانادا نمي نوشتي حالا كه سفارتشو بسته اين طوري مي نويسي ؟
يادته اون موقع كه تركيه در مورد جريان هسته اي بهمون كمك مي كرد چه چيزايي مي نوشتي و بعد كه به تروريست ها توي سوريه كمك كرد چطور نظرتو برگردوندي ؟
يه كم منطقي تر و به دور از احساس مطلب بنويس ميدونم كه اينو چاپ نميكني
Australia
کانادا سرزمین وحشی های همجنس باز
Iran, Islamic Republic of
کاش قبل از اینکه اونا اقدام کنند خودمون اخراجشون میکردیم
خدائيش من خيلي حال كردم. قطع رابطه با كانادا و انگليسي و استراليا و همه اين اراذل از واجبات بود كه شكر خدا كم كاري مسئولين اومر خارجه رو خود كانادا جبران كرد و كشيد كنار. الهي شكر. عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد!
Iran, Islamic Republic of
کانادا کیلو چند؟