شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

ظریف:‌به مراسم تحلیف اردوغان می‌روم

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 377192
وزیر امور خارجه ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران از هر توافقی بین اربیل و بغداد حمایت می‌کند و افزود: ما خواستار اتحاد و برقراری ثبات و امنیت در عراق هستیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ظریف ضمن حمایت از حیدر العبادی گفت که جمهوری اسلامی ایران از هر توافقی بین اربیل و بغداد حمایت می‌کند و افزود: امیدواریم با شکل‌گیری دولت فراگیر همه مشکلات داخلی حل شود.

وزیر خارجه اضافه کرد: امیدواریم مشکلی بین حکومت اقلیم و دولت مرکزی وجود نداشته باشد و توافق این دو خواست ایران است و این مسئله خواست و پیام ملت و رهبری ایران نیز هست. امیدواریم این دو بتوانند همه موضوعات فیمابین را حل و فصل کنند.

وی داعش را یک تهدید بین‌المللی خواند و افزود: ما خواستار اتحاد و برقراری امنیت و ثبات در عراق هستیم چرا که تمامیت ارضی و امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم و خطر افراط علیه یک حکومت و یا دولت نیست بلکه همه منطقه را مورد هدف قرار می‌دهد.

ظریف افزود: حتی کسانی که زمانی از داعش حمایت می‌کردند امروز مورد هدف داعش هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران نیروی نظامی در عراق ندارد ولی آماده کمک به عراق و کردستان هستیم.

ظریف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بی بی سی درباره حضور نظامی ایران در عراق عنوان کرد: ما با دولت مرکزی و اقلیم کردستان همکاری نظامی داریم اما هیچ نیروی نظامی در عراق نداریم.

وزیر خارجه ایران همچنین عنوان کرد: وظیفه خود می‌دانیم که به دوستانمان در عراق کمک کنیم.

وی در خصوص دستیابی به توافق جامع هسته‌ای عنوان کرد: اگر اراده مشترک وجود داشته باشد، توافق صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه همچنین گفت که برای شرکت در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور جدید ترکیه روز پنجشنبه ۲۸ آگوست (۶ شهریورماه) بدین منظور به ترکیه سفر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
ترکیه باعث بسیاری از فسادهای اقتصادی در ایران است . ایران در رابطه با این کشور باید بسیار هشیار و مراقب باشد.