شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

ساخت قطارمغناطیسی توسط‌محققان ایرانی

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 377093
محققان ایرانی موفق شدند ساخت قطار مغناطیسی با سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را به مرحله آزمایشی برسانند.
به گزارش جهان، عباس شیری محقق ایرانی در گفت‌وگو با فارس، گفت: قطار مغناطیسی با سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت ساخته شده است که این قطار از موتور خطی یک طرفه بهره می‌برد.

وی افزود: کار ساخت این قطار در حال حاضر در مرحله آزمایشی و مقایسه با نمونه مشابه خارجی است، نمونه مشابه این قطار با سرعت ۵۸۹ کیلومتر بر ساعت و توانایی جابه جایی و انتقال مسافران ساخته شده است.

شیری ادامه داد: موتور قطارهای معمولی با سرعت بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت توانایی حرکت و جا به جایی مسافران را دارند در حالیکه قطار ساخته شده بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

به گفته وی، این قطار مغناطیسی علاوه بر سرعت، ایمنی و بازدهی زیاد، انرژی کمتری صرف کرده و مسافران را در مدت زمان کوتاهی جا به جا و منتقل کنند.

وی ادامه داد: این طرح هنوز در مرحله آزمایشگاهی است و به مرحله صنعتی و تولید انبوه نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


على
United States
اختراع يعنى چيزي كه تا بحال بوجود نيامده باشد تازه در خبر امده كه مشابه خارجى 589 كيلومتر سرعت دارد در نتيجه توضيح خبر تيتر خبر را فسخ ميكند. لطفا قبل از درج خبر موضوع را با يك سرچ معمولى راستى ازمائى كنيد چونكه همين قطار مغناطيسي در چين چند سالى است كه كار ميكند
گفته ساخت قطار ,نگفته اختراع,عینکتو بزن جانم