جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

افشاگری درباره تخلفات یک شرکت بیمه ای

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 387795
وی درباره تخلفاتی که طی چند ماه گذشته در مجموعه شرکت بیمه دانا توسط این مقام مسئول صورت گرفته تصریح کرد: یک مهمانسرایی در خیابان کردستان با ۱۹۰ میلیون تومان رهن شده و به عنوان منزل شخصی از آن استفاده می شود.
به گزارش جهان، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با دانا در خصوص تخلفات مقام مسئول در بیمه دانا اظهار داشت: با توجه به تخلفاتی که یک مقام مسئول در شرکت بیمه دانا صورت داده بر اساس ماده ۲۳۶ آیین نامه مجلس شورای اسلامی که در آن تاکید می کند که اگر مجموعه ای رعایت شئونات را نکند و همچنین نقض قوانین انجام دهد، چنانچه ده نفر از نمایندگان این گزارش را امضا کنند باید به آن رسیدگی شود، ما این مسئله را پیگیری کردیم.

وی در ادامه گفت: ما گزارشی را در تارخ ۹۳/۷/۲ آماده کردیم که به امضا نه نفر از نمایندگان مجلس رسیده است و بر همین اساس هیئت رئیسه موضوع را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داد تا به آن رسیدگی شود و اقدامات قانونی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: مستحضر هستید که سهامدارن این مجموعه ۵۱ درصد سهام عدالت،۲۳ درصد تامین اجتماعی،۵ درصدبانک تجارت و بقیه هم خرد هستند.

وی درباره تخلفاتی که طی چند ماه گذشته در مجموعه شرکت بیمه دانا توسط این مقام مسئول صورت گرفته تصریح کرد: یک مهمانسرایی در خیابان کردستان با ۱۹۰ میلیون تومان رهن شده و به عنوان منزل شخصی از آن استفاده می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه گفت: این شرکت ۵۳ میلیارد تومان اوراق مشارکت از شرکت مهام قدس بابت بدهکاری از این شرکت می گیرد ولی مبلغ ۱۶ درصد که معمولا باید کم شود را از این شرکت کم نمی کنند؛ این در حالی است که از بقیه شرکتها این مبلغ را کم کردند.

وی تصریح کرد: دو امتیاز نمایندگی به نام های "م.ک" که از بستگان مسئولین شرکت بودند داده شده است که بر اساس رابطه بازی این کار صورت گرفته؛ همچنین به شرکتهای مهام قدس و هلال احمر تاکید شده است که کارهای بیمه ای خود را با این دو نمایندگی که از بستگان مسئولین شرکت هستند انجام دهند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: حدود ده نفر را بدون تصویب در هیئت مدیره در بیمه دانا استخدام کرده اند،همچنین در یک جشنی که این مجموعه برگزار شد معادل ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: این موارد تمانی مستنداتی بود که از تخلفات مجموعه بیمه دانا جمع آوری کردیم که به آنها رسیدگی می شود؛البته اینها اطلاعاتی بود که ما داشتیم و شاید مستندات دیگری هم باشد که ما از آنها بی اطلاع باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد: به اعتفاد ما اگر به این تخلفات دقیق رسیدگی شود می توان جلوی تخلفات دیگر در سایر ارگان‌ها را گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فساد بزرگ بیمه ماحصل نادیده گرفتن حقوق مظلومین

چند سالی است که بحث فساد بزرگ بیمه تیتر اول بسیاری از روزنامه ها و جراید شنیداری ،نوشتاری و دیداری است و بحث داغ در محافل عمومی است که گاه و ناگاه بر سر زبانها می چرخد و انتظار محاکمه عاملان آن خواسته حق و مسلم ملت می باشد.اما در این بین افرادی هستند که توجه بیشتری هرچند با افسوس به این اخبار دارند و آن کسانی هستند که به نوعی حقوق مسلمشان پایمال گردیده و بعضا تعدادی از بازماندگان متوفیان و یا افراد مصدومی که احتمالا حقشان به نوعی نادیده گرفته شده ، با چشمان پر از اشک و یا بغضهای در گلو نظاره گر اخبار مربوطه می باشند .این در حالی است که قانونگذار با صراحت کامل سیاست و اهداف پیدایش صنعت بیمه که همانا جبران و حمایت از زیاندیدگان و خانواده های آنها و توزیع خسارات ناشی ازخطرات زندگی امروزی را در پرداخت دیات مختلف به یک فرد مصدوم در سوانح رانندگی را بیان داشته است که تا حدودی علاوه بر حمایتهای معنوی نیاز به حمایتهای مادی برای نگهداری و درمان این قبیل افراد می باشد و حال شرکتهای متمول بیمه که با تجمل گرایی ظاهری، شیک کردن ساختمانهای اداری متنوع و... روز به روز پر رنگ تر شده و چشم هر رهگذری را به خود جلب می کنند، ظلم فاحشی را با توسل بر موقعیتهای برتر خویش به زیاندیدگان روا می دارند و متاسفانه حقی را به ناحق تبدیل می کنند.
بطور مثال دختر بچه 7 ساله ای که در اثر تصادف دچارآسیب دیدگی بسیارشدید(زندگی نباتی)گردیده است بطوریکه ضمن نابینایی ازناحیه هردوچشم،قادربه راه رفتن،نشستن،بلعیدن غذا،کنترل ادرار و مدفوع و ... نیز نمی باشد و طبق نظریه پزشکی قانونی ورای دادگاه دیه وارش تقریبی معادل پانصد و سی و پنج (35/5) دیه کامل تعیین گردیده است و شرکت بیمه البرز که شرکت برتر بیمه ای معرفی می شود از رای دادگاه استنکاف نموده و به بهانه های واهی از پرداخت خسارتی که از محل بیت المال و جیب مردم تامین می شود،خودداری می کند و علی رغم تاکیدات مقامات قضایی سیر عادی را به پروسه های طولانی وسخت حقوقی کشانده تا در نهایت با منحرف کردن دادگاه رایی کاملا خلاف قانون(براستناد نظریه صریح بیمه مرکزی ج .ا.ا) صادر می شود و بهانه ای به بهانه های زورگویان اضافه شده و به رای مذکور استناد می کنند.
سلولهای بنیادی و توانبخشی های کاملا تخصصی در کشورهای آمریکا و آلمان تنها راه درمان دختر بچه ای است که پس از سالها نا امیدی با پذیرش درمانی از این کشورها مواجه شده است و بدلیل عدم تمکن مالی تنها راه اعزام دریافت حق بیمه ای که نادیده گرفته شده است.
امید به همکاری و مساعدت رسانه وزین قانون در جهت تسریع سیر قضایی و آگاهی مسئولین جهت رسیدن به حداقل حقوق قانونی کودکی که از نعمات بیکران الهی بی نصیب بوده وچشم انتظار نگاه ویژه مدیران دستگاه قضا به منظور احقاق حق از یک طرف و برخورد با مفسدین و عاملین پرونده فساد بزرگ بیمه در هر جایگاه و مقام و بازگشت حقوق مظلومینی مشابه درسا خانم 7 ساله.انشاءا...