سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۵
۸

پیام صادقیان نیاز به مشاوره روانی دارد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 374195
کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است که هافبک تیم پرسپولیس نیاز به مشاوره روانی دارد.
به گزارش جهان به نقل از علی خسروی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد عملکرد تیم داوری بازی فولاد و پرسپولیس گفت: داوری مشکلی نداشت و فقط همان یک صحنه درگیری صادقیان مشکل‌دار شد. واقعاً در آن گرما بازی و داوری کردن کار سختی بود و دیدید که بازیکنان، مربیان و داوران از هر فرصتی برای آب خوردن استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: در آن صحنه بحث برانگیز ۵۰ درصد تیم داوری مقصر بود و و ۵۰ درصد صادقیان. واقعیت این است که در آن صحنه هند اتفاق افتاد چون طبق قانون اگر هنگام تکل دست از بدن بازیکن جدا شود و توپ به آن بخورد هند شده و این مسئله را فغانی در کلاس داوری هم تدریس کرد. در مجموع تیم داوری باید خطای هند بازیکن فولاد را اعلام می‌کرد.

کارشناس داوری فوتبال ایران تصریح کرد: هر چقدر تیم داوری در آن صحنه اشتباه کرد نباید صادقیان آن حرکت را انجام داد و با دست به سینه داور می‌زد. طبق قانون ژست اهنت آمیز صادقیان مقابل داوری کارت قرمز مستقیم داشت. با توجه به اینکه صادقیان پس از اخراج داور را لمس کرده باید بیشتر از یک جلسه محروم شود. مطمئناً اگر این اتفاق در کشوری مانند آلمان یا انگلیس رخ می‌داد بازیکن حداقل ۳ ماه محروم می‌شد.

خسروی در خصوص علت خشونت پیام صادقیان خاطرنشان کرد: نوع تربیت ورزشی صادقیان قابل بحث است، اینکه چرا این بازیکن در هر بازی بازیکنان را می‌زند و دچار مشکل می‌شود. صادقیان برای بهتر شدن احتیاج به مشاوره روانی دارد. من هیچ بازیکنی را مانند صادقیان ندیدم که به این اندازه پرخاشگر باشد. اگر دقت کنید می‌بینید که صادقیان بیشتر از اینکه از پایش استفاده کند از دستش استفاده می‌کند،‌ فکر می‌کنم این بازیکن اگر سمت ورزش‌های رزمی می‌رفت موفق‌تر بود.

وی ادامه داد: بازیکنی مانند صادقیان نباید اینطور باشد. او می‌تواند سال‌ها به تیم ملی کمک کند و بازیکن ۳۵ ساله نیست که به حال خود رهایش کنیم. با این حال فکر نمی‌کنم با محرومیت چیز خاصی درست شود. علی کریمی هم یک سال محروم شد اما در جام جهانی ۲۰۰۶ به ساک پزشکی لگد زد یا در بازی استیل‌آذین و پرسپولیس می‌خواست مسعود مرادی را مورد نوازش قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Mohammad Reza
United States
من از طرفداران بسيار متعصب پرسپوليس هستم،ولی با شرمندگی آنچه را که از آقای صادقيان امروز ديده و شنيده ام بسيار تأسف بار است، و نبايد با بی توافتی ازش عبور کرد.
با چند جلسه محروميت و تنبيه نقدی از طرف فدراسيون فوتبال و نشاندنش بروی بنچ بازيکنان ذخيره برای حداقل سه هفته از طرف کادر فنی پرسپوليس مطمئنن ايشان آدم خواهند شد.
حالا ميفهميم برای انتخاب نشدن ايشان و خلعتبری از طرف آقای کروش دلايلی اينچنينی وجود داشت که آقايان با داشتن تکنيک بالا ولی اخلاق زير صفر نتوانستند نظر اين مربی را جلب کنند
واقعا معلومه طرفدار پرسپولیسی با این حرف های مفتی که زدی
حسین
ایشان احتیاج به تربیت خانوادگی داشتند و نه روانشناس. دوره لات بازی گذشته.
من نمیدونم هفته دوم مثلا چه فشاری روی بازیکن هست که پرخاشگری میکنه.
هم علي كريمي جريمه اش كم بود و هم اين جناب صادقيان كه بايستي مادام العمر كنار گذاشته شود !!! مشكل مربيان و مسولين تيم پرسپوليس هم ميباشد كه به اين بازيكن رو داده اند ....!!!
شاهد
به نظر من کل فوتبال و فوتبالیستها بایستی تنبیه و تحریم شوند. در این شرایط کشور غیر از حیف و میل ثروت چیزی در این فوتبال نیست
یادگار
سلام
واقعا جای تاسف دارد که روزنامه پیروزی هم کار صادقیان را توجیه می کند عزیزان کار اشتباه را باید گفت ببینید همین صادقیان چند با اینکارها را انجام داده بعد عذرخواهی یعنی چه و تاسف بار تراینکه داور را باعث کارهای این اقا می دانند داوری در گرمای خوزستان کار سختی است دایی حرف خوبی زده بود فولاد خوب بود و تمام
Amiri
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مدیریت باشگاه باید در قرارداد بازیکنان این طور مسایل را مورد توجه قرار دهد، یعنی اگر قرارداد این بازیکن 900 میلیون تومان است، به ازای 30 بازی در لیگ می شود هر بازی 30 میلیون تومان، و بازیکنی مانند صادقیان که بیشتر براساس مسایل غیر فنی اخراج می شود و یا بازی بعد را از دست می دهد به تعداد بازی های از دست داده قرارداد آن کسر شود، مثلا در این بازی اگر کمیته انظباطی 3 جلسه محرومیت برای صادقیان در نظر گرفت با بازی مقابل فولاد جمعاً 4 بازی ، که میشود 120 میلیون تومان باید از قرارداد این بازیکن کم شود. متاسفانه نتیجه گرایی حتی به مدیران باشگاهها هم سرایت کرده و بعد از محرومیت این گونه بازیکنان مدیران به دنبال کاهش آن هستند و حامی بزرگ برای این دسته از بازیکنان هستند. در جام جهانی حق تیم های زیادی ضایع شده بود هیچ کس اعتراضی نکرد و این تنها فدراسیون ایران بود که از داور بازی آرژانتین به فیفا شکایت کرد وقتی همچین صحنه هایی را از مدیران ارشد فوتبال می بینیم پس نباید از حرکات صادقیان و امثال آن تعجب کرد.
داوران نیاز به مشاوره روانی دارند تا اینقدر رشوه نگیرن