پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۵
۶۸
پیگیری سیاست دو قطبی سازی در رسانه روباه پیر

حمایت بنفشی و تمام قد بی بی سی از دولت یازدهم و حمله به منتقدان هسته ای

پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 434693
چه چیزی در توافق با ایران هست كه بی‌بی‌سی را اینچنین خوشحال و حامی دولت كرده است؟! و چرا بی‌بی‌سی، منتقدان هسته‌ای و به‌زعم او «عاملان تأخیر در توافق» را مورد هجمه رسانه‌ای قرار می‌دهد؟
حمایت بنفشی و تمام قد بی بی سی از دولت یازدهم و حمله به منتقدان هسته ای
گروه سیاست جهان نيوز ـ بی‌بی‌سی فارسی در یك هفته‌ای كه از توافق هسته‌ای می‌گذرد، تمام قد پشت دولت ایران ایستاده و از طرفی با همان شدت به انتقاد از منتقدان هسته‌ای پرداخته است؛ نشانه‌ای كه كاملاً نگران‌كننده است. چه چیزی در توافق با ایران هست كه بی‌بی‌سی را اینچنین خوشحال و حامی دولت كرده است؟! و چرا بی‌بی‌سی، منتقدان هسته‌ای و به‌زعم او «عاملان تأخیر در توافق» را مورد هجمه رسانه‌ای قرار می‌دهد؟ چرا مجریان بی‌بی‌سی در ۲۳تیرماه روز اعلام جمع‌بندی مذاكرات یكسره بنفش‌پوش می‌شوند و منتقدان هسته‌ای داخلی را در كنار كسانی كه به ادعای این رسانه مانع زودتر تمام شدن جنگ تحمیلی می‌شوند، عاملان بدبختی مردم ایران معرفی می‌كند؟ عكس‌های بنفش‌پوشی كه یك هفته پس از توافق هنوز در شبكه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

می‌توان استنباط كرد توافق حتی جدای از محتوای آن، در ماهیت خود یك دستاورد برای غرب است؛ توافقی كه فقط با نام بدون صفتش هم می‌تواند نظام سلطه را در میان افكار عمومی جهان به یك پیروزی نزدیك كرده باشد.

بی‌بی‌سی فارسی در یك هفته گذشته علاوه بر حمایت از توافق هسته‌ای، خود را در شمایل یك حامی دولت درآورده است. این شبكه رسانه‌ای حتی تلاش كرده از واژگان معمول حامیان دولت استفاده كند تا همرنگی را حفظ كرده باشد: «دلواپسان منطقه‌ای توافق هسته‌ای با ایران»! واژه دلواپسان از واژه‌های مورد علاقه حامیان دولت یازدهم است. گویی كه چیز عجیبی كشف كرده باشند كه نشانه حقانیت آنان باشد! معلوم نیست چگونه از یك واژه متداول و با مفهوم مشخص برای اثبات حقانیت خود بهره می‌برند؟!

رسانه دروغ‌پراكن در همین راستا ضمن پوشش گسترده اخبار مربوط به استقبال داخلی و خارجی از توافق وین، سعی وافر دارد كه توافق در شرایط كنونی را از زبان عده‌ای از كارشناسان و شخصیت‌ها -عموماً اصلاح‌طلبان فراری از كشور- بستاید و آن را نشانه پیروزی جناح حاكم در قدرت بداند و آنگاه از زبان برخی دیگر آن را دیرهنگام توصیف كند تا با تیری كه به دو نشان پرتاب می‌كند، هم از طرفداران توافق با غرب حمایت كند و هم كسانی را كه به زعم او مانع توافق در ۱۰ سال گذشته شدند، عاملان بدبختی! و عقب‌افتادگی مردم و دولت ایران معرفی كند.

بی‌بی‌سی در مطلبی با عنوان «توافق هسته‌ای؛ مهمانان دیر رسیدند، ضیافت شام پایان یافته بود» می‌نویسد: «فرق توافق كنونی با توافق فرضی قبل از ۸۴ در این است كه اكنون جامعه مدنی ضعیف و محافظه‌كارتر شده است. بورژوازی متصل به آن و زحمتكشان كه طی این سال‌ها به حداقل معاش رسیدند، بسنده می‌كنند به اینكه توافق كنونی را گام بزرگی برای تحول بپندارند. اما كدام تحول؟ باید این جمله ماركس را یادآوری كرد كه میهمانان دیر به ضیافت رسیدند، شام پایان یافته بود.»

در مطلب دیگری با عنوان «نارسایی اقتصادی و محدودیت سیاسی ناشی از تحریم‌ها نیست» ابتدا می‌خوانیم: «تردیدی نیست كه توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی به دلیل كاستن فشار مضاعف از روی شانه‌های بخش‌هایی از جامعه ایران و جلوگیری از خسارت‌های فزاینده اقتصادی و اجتماعی قابل مقایسه با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران است» و پس از این عبارت‌های حمایت‌آمیز، بخش‌های غیردولتی را مسئول عمده نابسامانی‌های اقتصادی و محدودیت‌های سیاسی در ایران می‌داند كه ربطی هم به تحریم‌ ندارد: «تقلای جمهوری اسلامی برای حفظ امكان غنی‌سازی و تداوم برنامه‌های موشكی در حقیقت تلاش برای تضمین بقای قدرت الیگارشی حاكم در عین اجرای الگوی اقتصادی نئولیبرالی و ادغام در سرمایه‌داری جهانی است.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000434/nf00434693-1.jpg

رونمایی از اخلاق صهیونیستی بی‌بی‌سی

بی‌بی‌سی همه كینه‌های قدیمی و جدید خود را در تحلیل‌های هسته‌ای كه گویا به دست یك یهودی صهیونیست نوشته شده رو می‌كند: «بلندپروازی اتمی تئوكرات‌های ایران چیزی نبود مگر یك برنامه پر هزینه، بحران‌آفرینی، ضدمردمی و ضدمحیط‌زیستی. این خطر هنوز به تمامی رفع نشده و تنها با دیده‌بانی مستمر و مقاومت مدنی مردم و فعالان حقوق بشر می‌تواند خنثی شود... توافق هسته‌ای نه بر اساس اعتماد میان نظام اسلامی و غرب بلكه بر اساس سوءظن امضا شد؛ سوءظن به ایدئولوژی و ساختار قدرت در یك نظام نفتی بسیجی اسلامگرا، مدرنیته‌ستیز، یهودی‌ستیز و زن‌ستیز كه تنها با نظارت بین‌المللی و فشار جامعه مدنی می‌تواند مهار شود.»

لحظه‌شماری بی‌بی‌سی برای توافق

خبرنگاران رسانه دروغپرداز در فضای ۲۰ روزه قبل از توافق نیز با انتشار گزارش‌هایی همانند «توافق هسته‌ای، همگرایی در وین، یك صدایی در تهران»، «روزنامه‌های تهران: در یك قدمی توافق‌ تاریخی هسته‌ای»، «گفت‌وگوهای هسته‌ای؛ از ابراز امیدواری چین تا تلاش‌های روسیه»، «روزنامه‌های تهران: جشن هسته‌ای نزدیك است» و «تشكر امامان جمعه از مذاكره‌كنندگان هسته‌ای و تأكید بر رعایت خطوط قرمز» به استقبال از توافق هسته‌ای ایران رفتند و فضای پیش از توافق را كاملاً برای انجام آن آماده كردند.

دوقطبی‌سازی معمول بی‌بی‌سی

گزارش‌های بی‌بی‌سی علاوه بر موضوعات فوق دوقطبی‌سازی بین مردم و حكومت و مسئولان دولتی و رهبری نظام را نیز از دست نمی‌دهد.

این رسانه در گزارش «آیت‌الله خامنه‌ای و جواد ظریف؛ دو نگاه متفاوت به رابطه ایران و امریكا» سعی می‌كند از اینكه به اعتقاد ظریف «رابطه با امریكا یا هر كشور دیگری ابزار است و باید در جهت منافع ملی به كار گرفته شود... اصل پیگیری منافع و اهداف ملی است» و سخنان رهبر انقلاب كه «سیاست‌های ما و امریكا در منطقه ۱۸۰ درجه اختلاف دارد، بنابر این چگونه می‌توان با‌آنها گفت‌وگو و مذاكره كرد» و مقابل هم قرار دادن برخی دیگر از اظهارنظر‌های ظریف و رهبر انقلاب نتیجه بگیرد كه ظریف (به زعم بی‌بی‌سی یك اسطوره ملی) یا رهبر انقلاب درباره رابطه با امریكا اختلاف نظر دارند و این موضوع مهمی است (؟!)

اگرچه همه آنچه در گزارش بی‌بی‌سی به ظریف نسبت داده می‌شود، منش واقعی او نیست اما این حقیقت در گزارش مخفی می‌ماند كه اصولاً مقایسه یك مسئول دولتی كه در یك دوره خاص مسئولیت می‌پذیرد با رهبرانقلاب مقایسه‌ای است كه محلی از اعراب ندارد.

اما در گزارش مفصل دیگری خبرگزاری انگلیسی بی‌بی‌سی با دستاویز قرار دادن همزمانی صدور قطعنامه ۵۹۸ و ۲۲۳۱ برای صدور دیرهنگام قطعنامه ۲۲۳۱ خسارت‌‌هایی شبیه پذیرش دیرهنگام قطعنامه ۵۹۸ بر می‌شمارد و می‌نویسد: «هزینه پافشاری بر هر دو پروژه (جنگ و هسته‌ای) به میزانی سنگین بوده كه حتی برخی از ناظران برای توضیح آن به انواعی از نظریه‌های توطئه متوسل شده‌اند»(!) و سپس به همان كینه خود از مقاومت ملت در جنگ تحمیلی و تحمیل‌های هسته‌ای می‌پردازد و می‌نویسد: «شاید تفاوت اصلی توافق هسته‌ای با مقطع پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در این باشد كه در مورد اخیر قبل از آنكه خیلی دیر شده باشد، ‌جمهوری اسلامی ایران راه حل حقوقی برای پایان بحران را قبول كرده است. در مقام مقایسه گویی این بار ایران این قطعنامه ۵۹۸ را نه در تیرماه ۶۷- و به دنبال شكست نظامی در حفظ متصرفاتی چون فاو، مجنون، حلبچه، خرمال، موسیان، دهلران و زمین‌های شرق بصره- كه بعد از صدور آن در تیرماه ۶۶ پذیرفته است.»(!)

به هر حال در مجموع این رویه بی‌بی‌سی، بیش‌تر از همه حمایت‌های دولتی آن جای تأسف و نگرانی دارد و باید دولتمردان ما مواظب اظهاراتی كه به رسانه‌های معاند بهانه همراهی می‌دهد، باشند.
منبع: جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سال 88 همه شان سبز
در سال 92 همه شان بنفش
در سال 94 بنفشتر
.
آیا بی بی سی این حنجره انکر الاصوات روباه پیر که دشمن اسلام و نظام و این ملت است، عابد شده و به اصول اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و ارمانهای امام و رهبری وشهدا ایمان آورده و با ما همگام شده یا این ما هستیم که با این توافق (بازی ظاهرا 3-2 برده فوتبال)شبیه آنها شده ایم و مصلحت ومنفعت آنها را تامین کرده ایم؟!!!
جواد
شما به این سوال جواب بده چرا هم شما دلواپس ها و هم صهیونیست های ملعون هردو ناراحت هستید از توافق؟
United Kingdom
چه توافق بشود چه توافق نشود در سیاست نظام (دلواپس و غیر دلواپس) نسبت به رژیم اشغالگر تغییری ایجاد نمیشود.
این در مورد اسرائیل نسبت به ما هم صدق میکند یعنی:
چه توافق بشود چه توافق نشود سیاست اسرائیل نسبت به نظام اسلامی تغییر نخواهد کرد
United States
چون ما دلواپس آرمانهای انقلاب خون شهدا و دغدغه های رهبر و فریبکاری آمریکا هستیم و صهیونیستها نگران رشد علمی و پیشرفت تجهیزات هسته ای کشور و تبدیل شدن ایران به الگوی کشورهای دیگر هستند... حالا فهمیدی عزیزم....
این دلواپسی کجا و آن دلواپسی کجا ؟ بصیرت داشته باش تا رو دست نخوری....
محمد
آقای جواد؛ سؤالتان از هوش زرنگی ناشی نمیشود. تصور نکنید که خیلی زرنگ هستید. ...
مخالفت دو گروه با یک توافق، به معنی اینست که هر دو آن را نامناسب می دانند. اما به معنای این نیست که این دو گروه با همدیگر دوست هستند. خیر، هر یک از دید منافع متفاوت خود، توافق را خوب نمیدانند.
مثلاً شما ممکن است در یک معامله با یک فروشنده به توافق نرسید. آیا معنایش اینست که با هم رفاقت دارید؟! خیر. شما قیمت را بالا می دانید، او هم قیمت را پایین میداند. الان هم همین است. آمریکا میخواهد با براندازی نرم، جمهوری اسلامی را به خیال خام خودش نابود کند، اما رژیم ...صهیونیستی، این روش ها را برای کشوری مثل ایران، بی فایده می داند و معتقد است باید با یک حمله نظامی، ایران را نابود کنند.
از طرف دیگر، باید ثابت کرد رژیم صهیونیستی، با توافق مخالف است. کجا ثابت شده است که این ها مخالفند؟ این ها دشمنند. آیا حرف دشمن را باور میکنید، اما چشم بر متن توافق می بندید. این جهالت است. باید متن و عمل را دید. متن توافق و قطعنامه در جهت تضعیف ایران و محور مقاومت منطقه است. پس رژیم صهیونیستی چرا ناراحت باشد؟!
مسئله دیگر اینست همین صهیونیست های ملعون، در سال 88 از فتنه گران سبز که ورژن پیشرفته اصلاح طلبان هستند، حمایت ویژه کردند و آنان را سربازان خود خواندند. حالا چه شده که از بابت اصلاح طلبان نگران باشند؟! شعار نه غزه نه لبنان، از سایت وزارت خارجه این رژیم بر دهان چه کسانی آمد و آن افراد، اکنون طرف کدام جریان سیاسی هستند.
اگر به دنبال حقیقت هستید، حقیقت اینست که دو جبهه وجود دارد: جبهه اسلام، و جبهه استکبار و ظلم. هیچ دلیل منطقی و عقلانی وجود ندارد که جبهه استکبار، به جمهوری اسلامی ایران لطف بکند و از سر صداقت و محبت، تحریم ها را بر دارد. پس اگر میگویند کوتاه آمده اند، قطعاً نیامده اند و اگر میگویند توافق به نفع ایران است، قطعاً نقشه ای در ذهن دارند و قابل اعتماد نیستند.
حقیقت اینست. اما تحلیل گران رژیم صهیونیستی نشسته اند و نقشه ریخته اند که با مخالفت های صوری و سپس چو انداختن مخالفت خودشان، مردم ساده لوح را دچار تردید کنند. راه حل، شناخت دوست و دشمن است.
شهروند طبری
United States
محمد آقا گل گفتی همه حرف های مرا زدی فقط متشکرم!
مسعود
محمدآقا حرف حساب زدي و حرف حساب هم جواب نداره مگر اينكه بخواهند به دليل نداشتن جواب درست و حسابي و قانع كننده ,در نهايت شما را به جهنم حواله دهند و بي سواد و بي شناسنامه و... خطاب نمايند!!!!!
جان کری در گزارش به مجلس سنا:این توافقی است که اسراییلی ها میخواستند ومدافع ان هستند!!!!!هموطن خیلی ساده لوحانه است اگر فکر کنید امریکا سندی را امضا میکند که صهیو نیستها را نگران کند!!
Romania
جواد جان دلبندم حرفهای صهیونیستها جنگ زرگری حرفه اصلی رو اوباما تو سخنرانیش گفت اگه هنوز این و نگرفتی که واویلا
ثنا
سلام خیلی جالب دلواپسان شهید داده وجانباز دشمن شده اند واینگلیس وامریکاییکه جنایتشان در قرن اخیر به ملت ایران قابل انکار نیست دوست ؟!!!!!
ب کجا چنین شتابان!!!!!!!
مردم دروازه غار و مردم دریا کنار هر دو عریانند اما این کجا و آن کجا .... هنوز فرقشو نتونستی بفهمی عزیز جان ... یک کمی تلاش کن از سلول های مغز یک کمی کار بکش ...
نیلوفر
جناب جواد سال 88 اسرائیل رسما گفت اصلاحات پیاده نظام ما در ایران است!

یه بار دیگه بخون...

اصلاحات پیاده نظام ما در ایران است!!!

اون موقع احساس اسرائییلی بودن و همخطی با اسرائیل بهتون دست نداد احیاناً؟؟؟؟؟


اسرائیل اگر مخالف توافقه برای اینکه میگه کلاً مذاکره با ایران غلطه و باید بهش حمله کرد!!!

دلواپسان نگران فعل مذاکره کردن نیستد قبلاً هم مذاکره کردیم کسی هم دلواپس نشد . نگران نحوه مذاکره هستند و بده بستانها.

البته شما که حتما دنبال جواب سوالتی. حتما هم منطقی تشریف دارید! من که مطمئنم...

کسانی که یک روز پیاده نظام اسرائیل تو ایران بودند الان نگران همصدایی با اسرائیل شدند! خدای من...
چقدر متاثر میشه آدم...آه....
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
خوش خیال، دویست صفحه گزارش را خوانده ای؟ در ضمن این اداهای صهیونیستهای کودک کش را نباید واقعی تلقی کرد آنها برای مجاب کردن برخی در داخل ، مخالفت می کنند تا احساس شود این توافق خوبی هایی دارد که به نفع آنها نیست یعنی آدرس غلط می دهند. آیا شما فکر می کنید هرآنچه صهیونیستها بگویند واقعیت دارد؟ این متن دویست صفحه ای باید توسط کارشناسان خبره و متعهدغیر از کسانی که پای میز مذاکره نشستند در کمال آرامش و متانت مورد بررسی قرار گیرد. و اما سوال آخر: چرا شماها و انگلیس خبیث از توافق خوشحالید. سابقه انگلیس در ایران عزیز را که می دانید.
شما به بازی زرگری صهیونیستها که دیگه تموم شده و به جاش دارن جشن میگیرن میگی دلواپسی از نوع وطنی؟؟
طبق گفته وندی شرمن و جان کری و اوباما و مقامات آمریکایی و حتی صهیونیستی، آمریکا و فرانسه همه بندهای توافق را بارها با صهیونیستها هماهنگ کردند و بعد توافق را امضا کردند.
به خدا اگر در گفته های آنها دقت کنی می بینی همه شون خوشحالند درست مثل یه عده در داخل.
فهمیدنش به آی کیوی چندان بالایی نیاز نداره فکر می کنم در حد 50-60 هم کفایت بکنه! دلواپس ها از این ناراحتن که این توافق اختیار خیلی از مسائل مهم مملکت از دفاعی و امنیتی و هسته ای رو به دشمنای این مملکت میسپاره باعث از دست دادن خیلی از دستاوردهای فعلی میشه و جناح غربگرا و طرفدار آمریکا رو تقویت می کنه اما صهیونیستها ناراحتند چون به کمتر از نابودی ما راضی نیستند و اینکه در این توافق به حفظ حداقلی از حداقلها به ایران اجازه داده شده باعث نگرانی و ناراحتیشونه، افتاد!!!!!
Romania
الانه که اسرائیل دهنتو ببوسه با این ادبت که مثل خودشونه!!!
مثلا فکر می کنی دلواپس فحشه که هی تکرار می کنید .
خیر .
بی غیرتی و بزدلی ، اونیه که شما فکر می کنید .
با کارهای دولت دلواپس نباشیم مثل بعضیها از بی غیرتیه.
افتاد . !!!؟؟؟
نیلوفر
آخه بنده خدا ها 3-2 باختن! از ذوقشونه...

چرا رنگ تیمی رو که ازش باختن رو نپوشن ؟ واقعا چرا؟؟؟
United States
احسنت
Iran, Islamic Republic of
سوال از رییس جمهور!
اگر این توافق هسته ای یک بازی 3-2 برده به نفع ما بوده، پس چرا حریف اینقدر خوشحال است و پیراهن تیم ما را به تن کرده و به جای تشویق و حمایت از تیم خود، مرتب ما را حمایت کرده و برای ما کف وسوت می زند؟!
مگر آنها خائن به کشور خود هستند؟!
Iran, Islamic Republic of
اولش که میگفتند برد-برد. حالا 3-2.شاید به خاطر گل حریف تو خونه میزبان باشه که خوشحالن. شاید هم مساوی با نیجریه یا شکست از بوسنی و آرژانتین برد محسوب میشه.شاید هم نتیجه بازی با خودمونه...
بنفش
به همان دلیل که ما وقتی به آرژانتین باختیم جشن گرفتیم...
قابل توجه دولت تدبیر وامید
تجب نداره!پس انتظار داشتید این وطن فروشان و بعضا اجنبی طرفدار دولت سخت کوش و انقلابی و متعهد و استکبار ستیز احمدی نژاد باشند!؟؟؟8 سال همنوا با دوستان داخلی خودهر گونه تهمت و افترا و توهین که توانستند علیه دکتر و تیم جوان و متعهدش انجام دادند و حال هم باید سعی در ...!!
حسن
تیم جوان و متعهد منظورت رحیمی-مشایی-مرتضوی-خاوری-جوانفکر -بقایی ..................
هست دیگه؟
نه منظورش باقی مدیران و مسئولان به غیر از این 10 تا اسم است...
Romania
منظورش وزیرائی است که هر کدام در فهم و درک و تلاش بینظیر بودند و در این کابینه به غیر از هاشمی وزیر بهداشت نمیتونی نمونه اش را نام ببری
منظور من باقری لنکرانی فتاح رستم قاسمی .....بود تازه همانهایی هم که نامبردی یا دوره هاشمی تخلف کرده اند ویا هنوز هیچ مدرکی علیه ایشان ثابت نشده!
اصولگرایان تندرو و دلواپسان عامل بدبختی و فلاکت مردم هستند.
United States
تو برای خوشبختی مردمت چکار کردی؟؟؟
چقدر موقع رای دادنها به عقلت رجوع کردی؟
Romania
الان ما خیلی خوشبختیم !!! الان که دشمن میخواد بدون جنگ و بعضا چراغ سبز سازشکاران کشور را تحت کنترل در بیاره؟؟؟
میخواهید از .....حمایت نکنند ؟
خوب راست میگن دیگه....باب حرف بسه.یه نفر یه راهکار ارائه بده که جلوی این سقوط رو بگیریم.والا بلائی که سر عراق ولیبی اومد ،در مقابل سرنوشت ما ،هیچ حساب خواهند شد.
شما حالتان خوب است هرچه بگویند را بر ضد دولت و ملت تفسیر می کنید خجالت هم خوب چیزی است
خدا میداند دشمنان مردم ایران شما افراطیون داخلی هستید نه گویندگان بی بی سی
Iran, Islamic Republic of
یعنی این بصیرت و دشمن شناسی ات منو کشته!
Romania
نتانیاهو :قربون دهنت داش!!!
خدا رو هم می شناسی .
ارتباط ها رو ببینید!
Romania
یکی از این ضدا انقلاب بپرسه پس 30 ساله با چی مخالفت میکردن؟ نکنه نمی دونن ملکت به غیر از 8 سال احمدی نژاد 30 سال کلا دست این جماعت یعنی موسوی و خاتمی و رفسنجانی و روحانی و دارو دسته ی سبز و بنفششون بوده؟!
حتما میگن از 30 سال قبلش داشتن با برنامه هاشون از ورود احمدی نژاد یا 4 تا دلواپس که به گفته خودشون خیلی هم قلیل هستن پیشگیری میکردن؟!
کاملا گل گفتی
دوست طرفدار توافق
با سلام
حتماً شما صحبت های اخیر رهبری رو گوش کردید، یه پیش بینی دوباره و کاملاً متفکرانه ایشان داشتن و گفتن دشمنان انقلاب برنامه ریزی کرده اند که داخل کشور دوگانگی و دودستگی ایجاد کنند و همه رو برحذر داشتن که تفرقه ایجاد نکنند و همونطور که خودتون میدونید انگلیس روباه پیر فقط قصد تخریب دولت و ایجاد تفرقه بین مردم ایران رو داره . بهتره گفته های رهبری رو یه بار دیگه آویزه گوشمون کنیم
مهدی
بسمه تعالی

در خباثت انگلیسیها و دیگر کشور های غربی و یا شرقی شکی نیست . در دنیای امروز هر کشور سعی در سوء استفاده و غارت منابع دیگر کشور ها دارد. البته پرونده انگلیسی ها از همه سیاه تر است.
خدا را بخاطر داشتن رهبری فرزانه و عملگرا و واقع بین شاکریم.
اگر کاری در سطوح عالی انجام میشود بدلیل مدیریت مدبرانه ایشان است .
همانگونه که تا کنون گوش به فرامین ایشان داده ایم بعد از این هم مطیع امر رهبر هستیم.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
"چه چیزی در توافق با ایران هست كه بی‌بی‌سی را اینچنین خوشحال و حامی دولت كرده است؟!"
همان چیزی که اسرائیل و عربستان را دیوانه کرده است.
مگر اینکه بگوئیم از واکنش های دشمنان انقلاب فقط آنها مهمند که شما بگویید.
United Kingdom
عملیات دو دستگی و شکاف در ملت ایران با این نماش کلیک خورد رسانه ها مراقب باشند
اینا 88 همم طرف جنبش سبز بودن ضمنا پول از انگلیس میگیرن برای ایرانیها حرفهایی که به نفع منافع انگلیس بزنن خودتون دیگه تا ته ماجرا رو بخونید
واقعا چرا بی بی سی اینقدر مشتاق توافقه ؟؟؟
جواد
در شرایطی که صدا و سیما مدام فوتبال و سریال بخش میکند و هیچ مناظره ای ترتیب نمیدهد " رسانه های خارجی افکار و تحلیل های جهت دار به خورد ملت میدهند. چون میدانند که رقیبی وجود ندارد تا دروغهای انها را برملا کند.بخش های خبری صدا و سیما دکلمه و انشا خوانی شده است. صدا و سیما از این که مثلا سریال بایتخت 70 درصد بیننده داشته است " راضیست ! در شرایطی که جان کری در کنفرانس خبری از توافق از دید امریکا سخن میگفت" و همه شبکه های بین المللی ان را بخش میکردند " شبکه خبر از مضرات زولبیا و بامیه در ماه رمضان گزارش میداد.
Romania
رسانه ها ی خودمون در این زمینه دست اونا ا از پشت بستن!
چپ و راست این توافق را یه پیروزی بزرگ معرفی کردن و تبریک میگن. خوب دیگه کی میتونه در برابر این اتفاق که پیروزی نامیده شده انتقاد کنه؟!
چون فهمیدند داخل ایران عده ای هستند که تعریف بی بی سی، از یک فرد را نشانه انگلیسی بودن می دانند فلذا اقداماتی انجام میدهند تا داخلی ها را به جان هم بیندازند.
اونا فهمیدن که یه عده قلیلی در ایران هستن که هرچی بی بی سی بگه دربست قبول می کنن و لبخند بی بی سی را نشانه توسعه و پیشرفت میدونن!
به همین دلیل اینا رو تشویق می کنن!

امام فرمودند اگر آمریکا از شما تعریف کند عزا بگیرید.
این روزها برنامه بی بی سی ، طوری شده که انگاری شبکه خصوصی دولت ندبیر و امیده !
خوب معلومه که هست ...
حسین
Iran, Islamic Republic of
جالبه تقریبا همه بنفش پوشیده اند.
در ضمن تراز حجاب برای بعد از توافق برای زنان ایرانی را هم به نمایش گذاشته اند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
پوشیدن لباس بنفش واینگونه سخنان از بی بی سی فقط وفقط هدفش اختلاف افکنی وایجاد دودستگی بین مردم وبین مسولان است ولاغیر
نگران نباشید دستشان رو شده.
خوب به خوبی مشخصه چون زمان فتنه هم از فتنه گران تمام قد دفاع کردند
سینا
برادران اینها هدفشون حمایت نیست همین که یه کاری کنند که ما فکر کنیم دارن حمایت میکنن خودش ماموریتی که دارن به بهترین شکل انجامش میدن
از سار کاشان
گاهی دشمن برای شما هورا میکشد که شما را بخطا انداخته و زمینه دو دستگی را فراهم سازد
علی
بله فقط عربستان و اسرائیل و برخی دشمنان داخلی (لعنت الله علیهم) از این توافق عصبانی هستند.
اگر به حرف رهبر است که توافق هیچ مشکلی ندارد. اگر به سنت پیامبر نگاه کنید روشش قطع رابطه با هیچ کس حتی یهود هم نبود.
خدا این کشور ار از دشمنان داخلی که از پشت خنجر می زنند را نجات دهد.
کمی اندیشه کنید به این سخن پیامبر که می گفت: هر کس ذره ای معصبانه فکر کند بهشت نمی رود.
اسراییل در مخالفت با برنامه هسته ای ما تحریمها رو برنامه ریزی کرد دانشمندان هسته ای ترور کرد ویروس استاکس نت را وارد سیستمهای ما کرد وخیلی کارهای دیگر حالا لطفا بفرمایید برای مخالفت با توافق هسته ای بجز حرف زدن چه کار واقعی انجام داده ؟
کمال
اگر جنگ خیبر و غزوه بنی قریظه جنگ پیامبر با یهود نبود پس یک شوخی بود؟! اگر از تاریخ سر در نمی آورید، اظهار نظر هم نکنید.
خوب بلدی معاویه وار خلط مبحث کنی.
بزرگ ترین عامل عدم توافق در دولت قبل جنبش نا مشروع سبز بود خود ابطحی هم بهش اشاره کرده بود گویا .. در ضمن اگه اقتدار هسته ای دولت قبل نبود این دولت معلوم نیست سره چه چیزی می خواست مذاکره کنه .. شاید سره لبخند ظریف !
liv
وقتی اصول گرا ها همدیگر رابدون سند می کوبند امرو ز دیگر این حرفها سودی ندارد
احمد
Iran, Islamic Republic of
لطفا یک بار و برای همیشه تکلیف خودتان را روشن کنید که :
آیا خوشحالی ویا ناراحتی مخالفین ودشمنان جمهوری اسلامی ملاک تعیین حق هست یا نه؟
چون هرجایی بنفع شما است استفاده ابزاری می کنید اگر خوشحالی انگلیس ملاک عمل شما برای خوب نبودن توافق است باید خشم و فریاد اسرائیل نشانه خوب بودن توافق باشد.
میگویند وقتی که فردی را فریب میدهید درواقع خودتان رافیب میدهید
کجا اسرائیل خشمگینه ساده لوح؟؟
سیاستمداران اسرائیل ناراحتی شان اینه که چرا به جای حمله به تاسیسات ما اونا را تعطیل کردن و از کار انداختن!
احتمال میدن که بعد از اجرای توافق و بستن و تعطیل کردن و فروختن تاسیسات هسته ای بازم یه دولت انقلابی بیاد روی کار و دوباره پیشرفت هسته ای را در برنامه اش قرار بده و بعد از چند سال که عقبگرد این دولت بوده، بتونیم دوباره یک قدرت هسته ای در دنیا بشیم.
انشاءالله این هراس اسرائیل هم به وقوع خواهد پیوست.
کری با ارائه سند: این توافقی بود که صهیونیست ها می خواستند و مدافع آن هستند؛ با اعمال تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای، توافق نقض نمی‌شود/ مونیز: ایران را از توانمندی هسته‌ای دور کرده ایم؛ این توافقی نبود که ایران می‌خواست
حسن
Iran, Islamic Republic of
تاریخ نشان داده هر جا نام انگلیس مرموز جاسوس صفت در بین بوده جز جنگ وقحطی و.... چیز دیگری در پی آن نیامده فهم آن ساده است از قدیم گفتند هر کسی را میخواهی بشناسی از دوستانش بشناس فعلا قدرتمندان (وترجیها اصلاح طلبان) به این بازی نیاز داشتند وطراحی این سناریو(مذاکرات) از داخل گرا داده شد (مثل ستون پنجم زمان جنگ) که آدرس میدادند وموشک بود که روانه تهران وشهر های دیگر می شد...خلاصه...برای به قدرت رسیدن باید خرج کرد چه راهی بهتر از کیسه مردم
خرج کز کیسه مهمان بود حاتم طاعی شدن آسان بود، درآخر میتوان در یک جمله گفت :اگر توافق نهایی شود ...فاتحه خواندن بر ایران حداقل کاری است که از دست مردم بر میآید.