جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۶

رأی تقلبی آخوندی در مجلس؟

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 424595
عباس اخوندی وزیر راه شهرسازی در هفته گذشته در مجلس حضور یافت تا به سوال نمایندگان مبنی بر کم کاری وزراتخانه متبوع در اتمام طرح مسکن پاسخ دهد؛ بعد از توضیحات وزیر، رای گیری از نمایندگان، نشان از قانع شدن لب مرزی نمایندگان مجلس از جواب وزیر یعنی با دادن ۱۰۷ رای از ۲۱۱ نماینده مجلس داشت.
رأی تقلبی آخوندی در مجلس؟
به گزارش جهان، طبق قانون از ۲۱۱ نماینده مجلس در روز سوال از آخوندی باید نصف +۱ نفر (یعنی ۱۰۶.۵ و با رند کردن به بالا، ۱۰۷ نفر) به آخوندی رای مثبت می دادند تا مجلس از توضیحات آخوندی قانع اعلام شود؛ دقیقاً همین اتفاق افتاد و ۱۰۷ نفر به عباس احمدآخوندی رأی مثبت دادند تا وی بعد از دوبار سوال به فاصله یک سال بار دیگر از اخذ کارت زرد سربه سلامت ببرد.

اما در این میان صحبتی در مجلس مبنی بر تلاش برخی نمایندگان حامی آخوندی مبنی بر متقاعد کردن نمایندگان مخالف رد و بدل شد که گویا این تلاش به مرحله عملی و عوض کردن رأی نمایندگان مخالف نیز با زدن دکمه ۴ (موافقت) نیز رسیده است.

به گزارش مسیرآنلاین، سایت حق مسکن در اینخصوص می نویسد: روز سه شنبه ۱۳۹۴/۲/۲۹ وزیر راه و شهرسازی، دکتر آخوندی، برای پاسخ به سوال نمایندگان پیرامون عملکرو وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر، در مجلس حضور یافتند. بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران، دکتر آخوندی دفاعیات خود را ارائه دادند. پس از ایشان آقای رسایی به نمایندگی از طراحان سوال مباحثی را مطرح نمودند که پس از یک دور رفت و برگشت پرسش و پاسخ در وقت معین، از جواب دکتر آخوندی قانع نشدند و طبق قانون هیئت رئیسه مجلس طرح سوال را به رای گذاشتند.

از تعداد حاضرین در جلسه طبق آمار رسمی که ۲۱۱ نفر بودند ۱۰۷ نفر به ایشان رای موافق دادند تا تنها با یک رای وزیر کارت زرد نگیرد. پس از رای گیری اخباری پیرامون تقلب یکی از نمایندگان حامی ایشان در رسانه منعکس گردید. لذا کمیته مطالبه حق مسکن طی مصاحبه ای با نماینده مخالف، دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان، که رای ایشان توسط یکی دیگر از نمایندگان به تقلب موافق زده شده بود، صحت موضوع را پیگیری نمود که متاسفانه توسط ایشان تایید گردید.

کمیته مطالبه حق مسکن قسمتی از فایل صوتی مصاحبه شده را برای ثبت در تاریخ منتشر می کند. ... مردمی که با این رای عجیب از نمایندگان فعلی در مجلس دلسرد شدند و منتظر برخورد قانونی و قاطع هیئت رئیسه با نماینده متخلف هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راي يكي از نمايندگان توسط ديگري داده شد و موافق زده شد.
عجب اوضاعيه !!
United States
خاک بر سر نماینده ای که اینجور با مردم بازی می کنن
United States
بدبخت این مردم ...
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
عجب ادم های نامردی ..تو مثلا می خواهی از حق مردم تو هسته ای دفاع کنی
پت و مت
Iran, Islamic Republic of
ای ببم این چیزادیگه داره عادی میشه داخل مجلس هم داره تقلب رخنه می کنه مردم دیگه به کی اعتماد کنند و به چه کسانی رای بدهند . هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
اگر برای رای خودش احترام قائل بود باید می رفت و پیگیری می کرد . اما اصراری هم ظاهرا ندارند ایشان .