چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
قادریم نقض برجام توسط ایران را شناسایی کنیم

ادعای عجیب سازمان سیا در مورد برجام

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 435692
مدیر اطلاعات ملی آمریکا، می‌گوید هیچ توافقی نمی‌توان به آمریکا "اطمینان ۱۰۰ درصدی بدهد" که سازمان‌های اطلاعاتی ناظر بر همه چیز هستند اما این توافق از نظر اطلاعاتی "چیز خوبی" است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیا، سازمان جاسوسی آمریکا، ابراز اطمینان کرده که می‌تواند هر نوع اقدامی از جانب ایران برای نقض مفاد برنامه جامع اقدام مشترک را شناسایی کند.

اینترنشنال بیزینس تایمز به نقل از مرد شماره دوی سیا، می‌نویسد که این سازمان "درجه بالایی از اطمینان" دارد که اگر ایران سعی کند "توافق هسته‌ای به تازگی امضا شده را نقض کند، جامعه اطلاعاتی آمریکا مچ آنها را حین ارتکاب جرم خواهد گرفت."

دیوید کوهن، معاون رئیس سیا، در مجمع امنیت آسپن گفت که برجام "دسترسی مداوم و در زمان درخواست به سایت‌های مشخص شده و همچنین مکانیسمی برای دسترسی بر اساس جدول زمانی به سایت‌های مشکوک، ارائه می‌دهد و این اقدام توأم با توانمندی‌ها و اطلاعات می‌تواند با درجه اطمینان بالا انحراف ایران از تعهداتی که بر اساس برجام عهده‌دار شده‌اند را شناسایی کند."

رابرت کاردیلو، رئیس آژانس ملی اطلاعات فضا-مکان، نیز سخنان معاون سیا را تأیید کرد. "با توجه به طبیعت فیزیکی که باید انجام دهند تا به تعهدات‌شان پایبند بمانند، فکر می‌کنم که بتوانیم با کمک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران کار را به خوبی انجام دهیم."

همچنین، جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، می‌گوید هیچ توافقی نمی‌توان به آمریکا "اطمینان ۱۰۰ درصدی بدهد" که سازمان‌های اطلاعاتی ناظر بر همه چیز هستند اما این توافق از نظر اطلاعاتی "چیز خوبی" است.

کلاپر در ادامه افزود که جامعه اطلاعاتی یک ضمیمه درباره "جزئیات اجرایی"‌ توانمندی‌های اطلاعاتی آمریکا برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به کنگره ارائه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ج س
Iran, Islamic Republic of
از نظر کسب اطلاعات ، سازمان سیا برنده اصلی اجرای توافقات است