جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۷
۱۴۷
پس از گذشت یک روز؛

پیام‌روحانی؛۱بندمحکومیت‌عربستان ۳ بند محکومیت حمله به سفارت!

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 465293
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت شیخ نمر تاکید کرد:حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.
پیام‌روحانی؛۱بندمحکومیت‌عربستان ۳ بند محکومیت حمله به سفارت!
گروه سیاست جهان نيوز ـ حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر، این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی دولت عربستان را محکوم و در راستای سیاستهای فرقه گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط دانست.
۳۳
متن پیام روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر باقر النّمر موجی از اندوه و تأسف در بین جوامع اسلامی بوجود آورد. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌های اسلامی است، به خانواده شهید شیخ نمر، علمای اعلام و عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.

تردیدی ندارم که دولت عربستان با این اقدام غیر اسلامی، وجهه خود را در بین کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش مخدوش نموده است. چنین اقدامی در راستای سیاست‌های فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سالهای اخیر منجر به بی‌ثبات کردن منطقه و ایجاد جنگ و درگیری گردیده است.

مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.

خداوند روح شهید شیخ نمر را با شهدای کربلا محشور نماید و اسلام و مسلمانان را عزّت عنایت فرماید.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پارمیدا سادات
این آتش زدن سفارت یه فایده داشت...
باعث شد روحانی بخاطراینکه زود بهشون حمله کنه پیام تسلیت رو زودتر بگه
دعا کنید 96 زودتر برسه قبل از این سلسله شاهکارهای روحانی بیشتر بشه این از رکود این از تنبلی دولت این از برجام این از بهانه های دولت برای تنبلی اول تحریم بودن بعد منتظر برجام شدن الانم که پول نفت کم شده نه که ما دومین کشور دارنده منابع گاز دنیا نیستیم خب زنگنه میمرد عوض اصرار بر نفت فروشی و افزایش تولید نفت به فروش گاز بیشتر اقدام میکرد فقط و هیچ حرفی از افزایش تولید نفت نمیداد تا باعث سقوط بیشترش نشه
اولا که ما بیشترین منابع اثبات شده ی گاز را در جهان داریم و دوم نیستیم.
ثانیا ما با وجود این ذخایر، باز هم وارد کننده ی گاز هستیم. دلیلش هم اتلاف وحشتناک انرژی در مصارف مسکونی و صنعتی هست.
ثالثا، استخراج بیشتر گاز، زمان می برد و نیاز به سرمایه گذاری و تکنولوژی بیشتر دارد که هر دو مورد در غرب وجود دارد (شرقی ها در چندین مرحله امتحان خود را پس داده اند).
رابعا، این گاز را باید به کجا صادر کنند؟ اروپا؟ خوب تا الان که با اروپا مشکل داشتیم! در ضمن حتما می خواهید از طریق ترکیه این گاز صادر شود!؟ حتما هم می خواهید با روسیه در این زمینه رقابت کنیم؟! پس چه کنیم؟ به هند صادر کنیم؟ هند و پاکستان؟ اینها که اخیرا قرارداد گاز ارزان قیمت با ترکمنستان بستند و خط لوله ای که در زمان رئیس جمهور قبلی بدون در نظر گرفتن ریسک های موجود تا مرز پاکستان ساخته شد، با دخالت های غرب عملا بیکار مانده.
آن پول نفتی که طی هشت سال بدست آمده بود و معلوم نیست چه شد، باید به کار گرفته می شد. می توانستیم در صنعت گاز سرمایه گذاری کنیم و امروز نتیجه اش را بگیریم. اما متاسفانه آنها فقط تا دو قدمی شان را دیدند و پیش بینی این روز ها را نکردند. البته لازم هم نمی دیدند چون دوره شان هشت سال بیشتر نبود. خون به دل رهبری کردند و رفتند.
خسته نباشید!!!
پول نفت را دور و برت رو ببین، صرف مسکن مهر، پروژه های عمرانی سد و پالایشگاه و جاده و ... شد.
البته نفت را گران نگه داشتن هم عرضه میخواد که بعضی ها دوبار وزیر بودند اما هر دوبار فاتحه خوندند به قیمت
رهگذر
واقعا معلوم نیست پول اون هشت سال کجا رفت؟
یه نگاهی به اعتبار عمرانی «صفر» که در بهار امسال تخصیص داده شده بفرمایید و با حجم عظیم کارهای عمرنی دولت قبل مقایسه بفرمایید تا ببینید چی شده. یه نگاهی به رشد علمی دولت قبل، فاز دوازده پارس جنوبی، پروژه های پالایشگاهی، فضایی و هسته ای بفرمایید ببینید معلوم میشه کجا رفته یا نه.
اظهار نظرهاتون به دلیل خود کم بینی و غرب باوری و عدم اطلاع از هزینه کرد منابع نفتی در 8 سال قبل و عدم روحیه مطالبه گری از دولتهای اولی و دومی و سومی، رنگ و بوی اعتدالگرایانه دارد
من
احتمالا پادشاه عربستان به تاسی از برخی ، احمدی نژاد را مقصر این اتفاقات معرفی کند
احسنت
شهادت شیخ نمر، وسیله ای برای توهین .
Iran, Islamic Republic of
البته اگر از طرف دولت پيام هاي محكوميت به موقع باشه و برخوردهاي قاطع صورت بگيره اين آتش زدن ها كمتر اتفاق مي افتد.
یقینا سیاست خارجی دولت و خصوصا حرفها و برخوردهای دولت و شخص آقای روحانی بسیار بد و ضعیف است

اما در هر حال حمله به سفارت کار اشتباهی بود چون ما گوش به حرف رهبر عزیزمان هستیم و رهبر قبلا درباره حمله به سفارت انگلیس هم گفتند که این رفتار درست نیست، هرچند تفکر و نیتشان خوب است
احسنت به این پیام. این نکته درستی است.
مسافر
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اگه خدای ناکرده روحانی به جای امام خمینی بود، در مورد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سریعا دانشجوها رو جلوی دوربین خودش شلاق میزد و از آمریکا عذرخواهی هم میکرد . همونطور که سفارت روباه پیر رو بازگشایی کرد تا ....
عکس العمل نا صحیح مانند آتش بازی جلوی سفارت فقط بهانه بدست امارات،عربستان و دیگران داده است
این ناخردی هر چه هست مطلوب دشمنان است و عده ای فتنه گر
این اقدام گرچه خوب نبود ولی دیدیم این چند سال هرچقدر ما احتامشون کردیم اونا چقدر شعور داشتن و چطور برخورد کردن
مجتبی
حضرت امام تابع خدا بود
واز غیرخدا دستور نمیگرفت

لعن خدا به ال یهود وهمه ی نوکران جیر خوار امریکا
آخه مومن، نقش رئیس جمهور با عوام فرق میکنه. رئیس جمهور یک دیپلمات هست. رئیس جمهور باید هزار عاملی که ما می دانیم و نمی دانیم را در نظر بگیره و بعد پیام بده. قرار نیست که مثل من و شما راه بیفته تو خیابان شعار بده و سفارت تسخیر کنه. چرا با قضاوت های نابجا، اینطور با آخرت خودتون بازی می کنید؟
اینکه یک وجب در مورد عربستان و دو وجب در مورد اقدامات احساسی صحبت کرده چقدر اهمیت داره؟ مهم این هست که هر دو مورد را در نظر گرفته و ضمن محکومیت عمل عربستان سعی در کاهش عواقب حمله به سفارتخانه ی یک کشور خارجی را داشته.
اولا شما هک هنوز تفاوت یک و دووجب در یک بیانیه سیاسی بین المللی را نمیدانی بهتر است اضهار فضل نکنی
دوم اینکه چطور رییس جمهور برای پیام دادن به مردم فرانسه نیاز به این فکر کردنها و بررسی هزار عامل شناخته و ناشناخته نداشت؟ (ایشان پیام محکوم کردن حادثه تروریستی لبنان که علیه شیعیان هم بود را بعد از پیام به فرانسه صادر کرد!!)

تعصب و توجیه تا کی؟
Germany
من دیپلمات نیستم. من یک انقلابی ام. حرفم را صریح و روشن میزنم...
دوست گرامی جملات بالا برات آشنا نیست؟ این جمله که "لکل مأموم امام یقتدی به و یستضی بنور علمه" چطور؟
اخوی معنی دیپلمات در ادبیات انقلاب اسلامی کلا یه چیز دیگه است.
حمله به سفارت کار غلطیه قبول ولی مرعوب دشمن بودن و یا امید به دشمن داشتن از اون غلط تره
برای آخرت به اندازه مراقبت بصیرت هم لازمه
حسن از شیراز
دادا دولت برا کشتار حاجیان توسط این وحشیها چکار کرد؟
یا اینکه برا تجاوز و اعدام هموطنانمان چکار کرد؟
مگر شعار نمی دادند که پاسپورت ایرانی را محترم می کنیم؟ با این انفعالات می خواهند پاسپورت ما را عزت بدن؟ اینکه عین ذلت است.
آقای روحانی جواب شهدا و امام را جطوری میخواد بده؟
مگه نمی گفت که طرح صد روزه دارند و همه دردای مملکت رو درمان میکنند؟ پس چی شد؟ اونوقت انتضار دارند ملت در مقابل این جسارتها و شیعه کشی ساکت بمانند؟
ما شهید ندادیم که صهیونیستها به ما به به و چه چه بگند.
آقای روحانی بخود بیا و بیشتر از این این مردم را ذلیل نکن.
نصرت اله
با بعضی از حرفهایت موافق بودم، ولی در نهایت رای منفی بهت دادم چون در جمع بندی و کلا نباید به آل سعود اعتنا کرد وتمام این شیخ نشینان که حضرتعالی اسمشان آورده ای مامور آمریکا هستند والسلام. میدانی که مامور یعنی چی؟ یعنی اینکه ما هر کاری بکنیم چه برای آنها مسرت بخش باشد وچه آزار دهنده ، آنها فقط یک واکنش و عکس العمل دارند، میدونی چه عکس العملی دارند؟ درست حدس زدی ، نگاه میکنند که ببینند اربابهایشان چه دستوری میده،همون را بدون کم وزیاد بصورت عکس العمل نشان میدهند. پس بهتره فعل ما برای دشمنانمان آزاردهنده باشد...
United States
نگو که چقد هم سعودی ها از این محکومیت ترسیدن!!خدایا کارمون به کجا رسیده که خانوم الجبیر وزیر رژیم فسیلی برامون شاخ و شونه می کشه
شهادت آیت الله نمر بیش از هر چیز ناشی از عصبانیتی است که سعودی از مرگ ظهران علوش پیدا کرده بود گرچه آغاز نابودی رژیم سعودیه
عزیزمن از همان زمان که چندصدنفرحاجی ایران در سال 66 درمراسم حج شهیدشدند گفتند رژیم عربستان نابود میشه ولی نشد!
علی
به به چه عجب !!
آقای رییس جمهور مگر هتک حرمت دو نوجوان و تباه کردن آینده آنها آبروی نظام نبود ؟ کشتار حجاج ایرانی منا تعرض به آبرو و ناموس نظام نبود !!
اس کاش این پیام نیم خطی هم نمیدادید ؛ بیشتر باعث تسلای دل آل یهود شدید تا حفظ اقتدار ایران!!!
بله منم موافقم، باید حج تعطیل می شد. دلیل عدم این اتفاق را در قم جستجو کنید.
محمدمهدی
آب گل آلود شد که شما ماهیتو بگیری. حج تعطیل بشه که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حج یه واجبه مثل نماز، روزه و بقیه ی واجبات دیگه. حل مشکل جده و منا تعطیلی حج نیست، بلکه اقتدار دولت هست که متاسفانه به خاطر همین موضوع هیچ مشکلی حل نشده.
حسن از شیراز
مگه پیامبر ص حج را تعطیل نکرد؟ خوب یه سال تعطیل شد ولی مسلمانان عزت مندانه سال بعد با اقتدار حج گزاشتند.
اگه تعطیل نمیکنند بیشتر از اینکه دنبال واجب دینی باشند دنبال پول ملت و ماموریت های برجای مانده جک استراو لعین هستند.
شما مگه صاحب فتوایی که فتوای تعطیلی حج رو میدی؟!
دردود بر قم و بصیرت علمای قم که جلوی تحریف دین رو گرفتند.
گل گفتی
احسنت
احمدی جونم
اساساً دلیل زود پیام دادن آقای تدبیر و امید، محکومیت فوریِ جوانان آزاده ای است که به لانه لاشخورهای سعودی حمله کردند؛ والا مانند حادثه لبنان می گذاشت تا شب هفت آن مرحوم مجاهد بعد پیغام می داد!!!
والله قسم حتی اگر روش می شد محکومیت حمله کنندگان را اول پیامش می آورد.

علی ایحال درود بر دیپلماسی زانویی!!!
جوانان آزاده رو خوب اومدی!!!
اینقدر ساده نباشید
از بوی مشمئز کننده توطعه های ریز و درشت برای موج سواری بر افراط و تفریط داریم خفه میشویم.
پیشبینی حضور مردم و واکنش های خشن، و در میان آن سوء استفاده های تقریبا همیشگی نبوغ خاصی نمیخواهد. ولی رها کردن مسئله و ریختن اشک تمساح بعد از وقوع حادثه مقداری نبوغ میخواهد که ظاهرا آقایان در آن کارکشته شده اند.
حالا که دست ها رو شده انتظار میرود وزارت کشور و پلیس دیپلماتیک مورد مواخذه قرار گیرند. فرار رو به جلو هم فایده ندارد.
دیپلماسی زانویی عالی بود
خیلی هم عاااااااالی بود آفرین گل گفتی
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
از رئیس جمهوری مثل روحانی چنین پیامی بعید نیست ایشون حداقل کاری که میتونست بکنه اعلام یک روز عزای عمومی بود. کاش رئیس جمهور نبودی
پيشنهاد ميدم اول سه روز عزاي عمومي اعلام كنه براي جنايت هولناك حمله به سفارت دولت سعودی
بعد يه روز (يا حتي نصفش) براي فوت (!) مرحوم مغفور شيخ نمر كه اونم تقصير خودش بود چون به خاطر افراط به اين روز افتاد!
روحاني مچكريم
Iran, Islamic Republic of
تویی که اون شهید مظلوم رو مرحوم مغفور میدونی چیزی از ایستادگی در برابر ظلم هم میدونی ؟
خب دو تا پیام میداد
این چ سیستم پیام دادنه
نمیخوسته پیام بده بعد از اتفاقات دیشب جلوی سفارت مجبور شده هردورا کنار هم محکوم کند تا اعتدال را نشان همه بدهد حتی وهابیهای کثیف
من واقعا متعجب شدم که اصلا محکوم کرد. بعید می دونم اگه مجبور نبود برای دستگیری افرادی که به سفارت عربستان عزیز حمله کرده اند پیام بده حتی محکوم هم می کرد.
همینطور داره عزت از دیپلماسیمون می باره ...
Romania
انتظاری هم جزاین نبود
مصطفی
تف تو ذات افراطیتون ، تاوان حماقت شما رو همیشه باید ملت ایران بپردازن
تا جایی که ما میدونیم افراطی بازی و آتش زدن کار فتنه گران 88 ی هست. یعنی دنبال این هستن که یه عده یه جا به حق یا ناحق جمع بشن و فرصت طلبان در پناه اون شلوغیها بریزن اونجا رو به آتیش بکشن که بگن ملت و نظام، چنین و چنانند.
و الا اگر این طرفی ها و حزب اللهی ها این کاره بودن همون 9 دی جمعیت میلیونی شون یا اون آرامش وصف ناشدنی علیه فتنه گران،‌ نمی آمدن و نمی رفتن.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه حالا وقتي حقيقت روشن بشه معلوم ميشه كه اينهايي كه سفارت وهابي ها را آتش زدند همانهايي بودند كه در فتنه 88 آشوب كردند حالا بهانه به دستشون افتاد تا شيطنت كنند . و الا مسلمانان و مومنين انقلابي حزب اللهي گوش به فرمان رهبرند و سر خود كاري خلاف انجام نمي دهند . اينهايي كه دست به آشوب زدند و سفارت وهابي ها آتش زدند تحريك شدگان غربي ها هستند كه نمي توانند آرامش را در جمهوري اسلامي ايران تحمل كنند .
حسن از شیراز
دادا این کافرا یه عالم دینی و مجاهدی که امر به معروف و نهی از منکر میکرد را به شهادت رساندند کم مصیبت نیست که مردم ساکت بمانند. دولت و مسئلین بخوان مصلحت اندیشی کنند میشه مثل زمان شاه تهماسب که مملکت را دو دستی تقدیم بیگانگان کردند.
اینا واقعا راست میگن؟
آقای روحانی نا سلامتی رییس شورای امنیت کشوره و روسای تامین استان و شهرستان هم که مدیران و مهره های خودشند چرا اقدامات پیشگیرانه نکردند؟
سلام برادر
اقدام مردم در حمله به سفارت عربستان اقدامی بجا و شایسته بود. وقتی جناب روحانی در روز دانشجو گفتند سلام بر بازرگانها، باید میفهمیدیم که این سلام حساب شده است و در بر دارنده سیگنالهایی خاص برای کدخداست. سال 58 وقتی مردم و دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند و کارکنانش را گروگان گرفتند و اسناد را بازسازی و منتشر کردند، دولت جناب بازرگان از غصه و ترس داشتند قالب تهی میکردند؛ غصه از اسائه ادب به ارباب و ترس از خشم ارباب. اما همان روزها حضرت امام این اقدام را تأیید کردند، از آن حمایت کردند و به مردم تبریک گفتند. امروز هم آنان که دل در گرو عشق کدخدا دارند، از حمله مردم به سفارت عربستان جلز و ولز میکنند و طوری با مردم سخن میگویند که گویی آنها شیخ نمر را گردن زده اند، مردم بارها نشان داده اند و باز هم نشان خواهند داد که غیرت دارند و در این شرایط بی غیرتان باید فکری به حال خود کنند...
Iran, Islamic Republic of
تا قبل از این ماجرا شما تاوان چه چیزی را می دادید آقای تف تو ذات؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای تف تو ذات که اسم قشنگی نیست برای شما فقط برای مخاطب قرار دادن عرض می کنم، وقتی دولت هیچ عرضه ای برای برخورد با رفتارهای عربستان در گذشته و حال از خود متصور نیست نتیجه اش این می شود مردم خود اقدام کنند تا این جرثومه فساد را از کشور خارج کنیم.
تف تو ذات تو که تاوان حماقت و جهل شما را یک ملت باید بدهد
افراطیون همانهایی هستند که برای نشان دادن خودباختگی و وطن فروشی خود بانک و اتوبوس و مسجد آتش میزدند ! یادتون رفته غلطهایی که کردید ؟
خب اگر اینجا کسی تازه وارد اخبار و مسائل سیاسی شده و میخواهد خط و مسیر خودش را انتخاب کند، کافیست به طرفداران جریان های مختلف نگاه کند. یک گروه اصولگرایان یا به عبارت بهتر جریان انقلاب که در آن، مؤمنین با ادب تمام و با استدلال های قوی و هوشمندانه، مسائل رو موشکافی میکنند.
یک گروه هم اصلاحات و اعتدال و غرب گرایان یا به عبارت بهتر جریان نفاق که یکی از طرفدارانش اینجا به همه انسان های هوشمند آزادیخواه، تف خودشو نثار کرد. خودش لایق این عبارت هست نه ما. بی ادبی او، از بی عقلی اوست. به خاطر همین، با انسان بی عقل نمی توان کل کل کرد.
فکر نمیکنم با این پیام، شناخت احزاب سیاسی و خروجی شون، کار سختی باشه.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ناراحتی سفارتخانه داعش به آتش کشیده شد؟!
United States
کار اون افرادی که اتش زدن اشتباه محض بوده ولی تف تو اون غیرت تو وامثال تو و حضرات اع......خاک بر سر بی غیرت شما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دقیقا موافقم... فقط میمونه اینکه ببینیم افراطی نزد خداوند چه کسی است.... آن کسانی که اصرار بر رعایت حریم و حدود الهی و شأن و عزت ملت مسلمان ایران دارند... یا آنها که دائما خاکسار درگاه کدخدا هستند
مثل اینکه حقوق بعضیا ارطرف عربستان قطع شده که اینجوری توهین میکنن
علی خادمی
این خوب اومدی
ای ول
نه که تو با این لحن بی ادبانه و حق به جانبت افراطی نیستی؟
با کی بودی داش مصطفی؟؟ جوووووش نخور تازه اول جوونیته !
ظاهرا بیشتر از اینکه به سفارت حمله شده ناراحته و پیامش بیشتر حول اتفاق شب گذشته است نه شهادت شیخ نمر !
Iran, Islamic Republic of
آخه ایشون ریس جمهور ایرانه نه عربستان
شهادت نمر عربستانی توسط دولت عربستان و در خاک عربستان اتفاق افتاده
اما
آتش زدن سفارت عربستان در ایران و توسط ایرانیان و در خاک عربستان اتفاق افتاده
حالا عزیزای دلم با مقایسه تعداد کلمه عربستان در جمله اول و کلمه ایران در جمله دوم نتیجه میگیریم که اتفاق دوم یعنی آتش زدن سفارت یک کشور برای ریس جمهور اون کشور مهمتره
amin
Estonia
سلام داداشای گلم درسته که عربستان ملعون بدون فکر داره هزار غلط میکنه اما ما نباید کاری کنیم که اون ملعونا زیاده روی کنن
Iran, Islamic Republic of
آخه ایشون ریس جمهور ایرانه نه عربستان
شهادت نمر عربستانی توسط دولت عربستان و در خاک عربستان اتفاق افتاده
اما
آتش زدن سفارت عربستان در ایران و توسط ایرانیان و در خاک عربستان اتفاق افتاده
حالا عزیزای دلم با مقایسه تعداد کلمه عربستان در جمله اول و کلمه ایران در جمله دوم نتیجه میگیریم که اتفاق دوم یعنی آتش زدن سفارت یک کشور برای ریس جمهور اون کشور مهمتره
شانس آوردين نگفته گردن افراطيون داخلي رو بزنند!
روحاني مچكريم!
ما رو بگو فکر کردیم میخواد شهادت این عالم رو تسلیت بگه !!! باید حرف آخری که زده اول میگفت !
سید محمد مهدی مدرسی
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
جناب آقای روحانی ریس جمهور محترم
نامه شما را خواندم و نتیجه گرفتم:
طبق نظر و (فتوای!) جنابعالی حمله واشغال سفارت آمریکا که پدر آل سعود می باشد هم شرعآ و قانونا در زمان امام خمینی اشکال داشت!
چون آن هم توسط افراد افراطی (البته از نظر شما)
صورت گرفت اما امام خمینی چنین نظری نداشتند
لازم است به عنوان ریس جمهور ایران قبل از دادن هرگونه پیام احساسی به تاریخ انقلاب و نحوه برخورد امام خمینی با مسایل و بحرانها یپیش امده رجوع کنید.
باتشکر
حالا میشه انحراف از خط امام را بیشتر دید
United States
حمله به یک سفارت درخاک خودخلاف عرف دیپلماتیک است هرزمانی که می خواهدباشد.هنوزغرامت 36سال پیش راقراراست امریکاازاموال بلوکه شده ی ایران به گروگان هاغرامت بده
برای ما معیار حق و باطل است نه عرف دیپلماتیک
United States
ممنون ک نظرات مخالف رو منتشر می کنین
حمید
آقای روحانی خیلی خیلی زحمت کشیدی ! از پیامت بیشتر عربستان خوشحال شد تا مردمی که منتظر عکس العمل شایسته شما در رابطه با شهادت این عالم بودند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ما گفتيم الان دستور ميده چاهاي نفت عربستان را موشك باران كنند اين مايه فساد در امت اسلامي و شريك امريكاي جنايت كار در قلب جهان اسلام را نمي دونستيم براش دلسوزي هم مي كنه !!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
شما خیلی جدی نگیرید چون در این دو سال و نیم گذشته ملت فقط همین شیوه را از آقایان دیده است نرمش با کدخدا و نوکرانش و تندی با دشمنان کدخدا. خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند
دلیل نداره که یک عده خودسر به هر بهانه ای آشوب درست کنند. پیام دکتر روحانی بسیار مدبرانه بود و باعث عصبانیت دشمنان داخلی ایران یعنی افراطیون شده است.
و باعث تسلی ...
اونموقع که به دعوت رسانه های بیگانه به ادعای تقلب میریختید تو خیابون هم همین نظر را داشتی ؟ یا شاید اون موقع خوب بود و الان که به سفارت پدرخوانده داعش حمله شده آشوبه ؟
مغلطه نکن و صحنه رو غبارآلود نکن. مگر کسی گفت آسیب به سفارت کار درستی است که بحث رو منحرف میکنی؟!
اولاً چرا اصل جنایت آل سعود برای آقای روحانی دردش کمتر بوده از خسارت به سفارت عربستان؟ که باعث شده عمده نامه اش رو به جوانان تخریب کننده سفارت اختصاص بده نه اصل موضوع. ثانیاً چرا در نامه به مقامات عربستات، اومده ایرانی های خودمون رو محکوم کرده؟ نمیتونست جلوی حکام عربستان، هوای مردم خودش رو داشته باشه؟! درست مثل اونا؟!
شما از بی غیرتی و بی عزتی به جایی رسیدید که انسان حالش بد میشود.
Iran, Islamic Republic of
دلیل نداشت سال 88 یه عده خودسر با ادعای خودخواهانه ی ابطال انتخابات حق اکثریت مردم را ضایع کنن. همون خودخواهی ها و خودسری های باعث شدید تر شدن تحریما شد. حالا هی بگو منافع ملی...
ما افتخار می کنیم که امثال روحانی به ما به چشم دشمن نگاه کنن... اگه اینطوری نبود باید به خودمون شک می کردیم.
بله دقیقاً یک پاراگراف راجع به عاملان جنایت اصلی یعنی آل سعود بود. سه پاراگراف راجع به یک مسئله فرعی که جنایت هم نبود. در حالیکه باید برعکس می بود یا حتی عوامل خودسر را موضوعی بین المللی نمی کرد.
به این عدم توازن می گویند باطل یا ناحق. باطل هم نابود شدنی است.
اگر کوتاه نمی امدیم... اگر نمی خندیدم ....اگر اقتدار نشان میدادیم.... اگر ناز نمی کشیدیم.... اگر مردم رو ساکت نمی کردیم... اگر...فدای سرت فدای سرت
اگر وقتی سفیر ما در یمن توسط السعود شهید شد واکنش نشان میدادیم حداقل به مردم میگفتیم حداقل دولتی ها میزاشتن مردم جلوی سفارت عربستان اعتراض کنن این همه خفت و ننگ رو تحمل نمیکردیم...شهید شهادتت مبارک...فدای سرت ظریف و روحانی
اگر در جریان فرودگاه جده با دولت اقتدار جواب میداد و سفیر عربستان رو اخراج می کردیم این همه خفت و ننگ رو تحمل نمیکردیم... ای ایرانی خفت و ننگ که تحمل کردی مبارکه...فدای سرت روحانی و ظریف
اگر در فاجعه منا یه واکنش کوچیک خیلی کوچیک دولت نشان میداد و سفارت عربستان رو با خاک یکسان میکرد و کلیه روابط رو باهاشون قطع میکرد و موشک ها رو به طرف عربستان نشونه میگرفت این همه خفت و ننگ تحمل نمی کردیم نزدیک به 500 نفر کم نیست روسیه یه خلبانش کشته شده ببین داره چطور ترکیه رو نابود میکنه،دیپلمات ما شهید رکن ابادی کم ادمی نبود سرداران سپاه کم ادم های نبودند مردم که شهید شدند کم ادم های نبودند>>این همه خفت و ننگ رو تحمل نمی کردیم....فدای خم ابروت روحانی و ظریف
اگر بعد از فاجعه وحشتناک و مشکوک منا ظریف از برادی با عربستان حرف نمیزد و یه جواب دندون شکن بهشون میداد
اگر هاشمی این همه از السعود تعریف نمیکرد...اگر روحانی و ظریف این همه بهشون لبخند نمیزدند الان این همه ننگ رو تحمل نمی کردیم...فدای سرت رو حانی و ظریف
اگر یه حرف مقتدرانه میزدند نیجریه جرات نمیکرد این همه شیعه رو شهید کنه....فدای سرت روحانی و ظریف
به قران باید با این همه ننگ و خفت که رو شونه مون هست باید بمیریم...فدای سرت روحانی و ظریف
روشنفکران وغربی ها و اروپایی ها چرا خفه خون گرفتند؟؟؟؟چرا ساکتند؟؟؟چرا روحانی و ظریف ساکتند؟؟؟؟چرااااااااااا؟؟؟
..
شیخ شهید نمر امروز شهید شد فردا زکزاکی فردا بحرین فردا یمن،مسلمونا عاشورا داره تکرار میشه ساکت نمونیم،بخاری از این دولت .. بلند نمیشه،خودمون باید جواب دندون شکن بدیم....یا حسین
بنده خدا ناراحت مسئله دیگه بوده نمیتونسته پیام بده گفته با یک تیر دو نشون میزنم
عربستان شاید دلش بخواد نصف مردمش را گردن بزند به ما چه؟شکم سیر و پول یا مفت باعث شده عده ای اینقدر هار شوند که سفارت یک کشور را که خاک آن محسوب می شود را آتش بزنند
یک پیام هم از یک ....ق بشنوید که تا نوک دماغش را هم نمیتونه ببینه اومده پیام بذاره
Iran, Islamic Republic of
خاک نو سرت با این سطح منطق و درک و بینش ات مثلا تحلیل در کردی از خودن!
ابوذر
فرانسه به شما چه مربوط بود؟؟؟؟
Germany
اولا شکم سیر بیشتر سمت شما پیدا میشه. اونایی که درد دین دارند عمدتا کمتر سیرند.
ثانیا برخی افراد به حیواناتی تشبیه شده اند که همشان علفشان است.
ثالثا کسی که مثل شما فکر می کند دقیقا مصداق این مثل است.
صادق
فرانسه چیه جناح چپ چیه؟ این آقا معلوم نیست اصلا کیه به چی اعتقاد داره لابد قیافه روشنفکریم میگیره
واقعا به شماها جماعت اصلاح طلب
عزیز دلم حتی برای شما که به فکر شکم هستید این حمله به سفارت عربستان مبارک بود چون باعث بالا رفتن قیمت نفت شد.
بابا این .. چقدر بی بخاره؟؟؟اصلا داره؟؟؟
می خواسته تجمع کنندگن را محکوم کنه دیگه روش نشد یه جمله کوتاه هم در ال یهود ننویسه، روحانی واقعا مچکریم دیپلماسی تلخند داره جواب میده!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نیمی از مطالب سایت جهان نیوز در مورد شهادت شیخ نمر به نحوی اهداف جناحی داخلی رو دنبال میکنه لطفا از شهادت این شیخ عزیز استفاده جناحی نشه. اینکار بسیار زشت و کثیف است
تو یا خیلی شوتی یا دوست داری این طوری حسابت کنند
اهداف جناحی ؟ مگر میشه ؟ مگر داریم ؟
کل پیامت بسیار زشت و کثیف بود. لطفاً تکرار نشود.
Iran, Islamic Republic of
کثبف تر از همه اینها انحراف از دین و پایمال کردن خون شهید با تحلیلهای از روی سبک مغزی و شخصی خویش است
Germany
حسن روحانی با این محکوم کردنش یکم پاشو گذاشته اونور خط یواشکی
Romania
لطف کنید شما استفاده جناحی نکنید!! مودب باهوش!!
صادق
قلب ما به درد اومده بغض شدیدی تو گلو داریم دستمون به جایی نمیرسه فقط حسرت میخوریم چی میگی شما، به چی فکر میکنی
Iran, Islamic Republic of
ما از اینکه یه همچین کسی بعنوان رییس جمهور شده ننگ می شه ..
از بوی مشمئز کننده توطعه های ریز و درشت برای موج سواری بر افراط و تفریط داریم خفه میشویم.
پیشبینی حضور مردم و واکنش های خشن، و در میان آن سوء استفاده های تقریبا همیشگی نبوغ خاصی نمیخواهد. ولی رها کردن مسئله و ریختن اشک تمساح بعد از وقوع حادثه مقداری نبوغ میخواهد که ظاهرا آقایان در آن کارکشته شده اند.
حالا که دست ها رو شده انتظار میرود وزارت کشور و پلیس دیپلماتیک مورد مواخذه قرار گیرند. فرار رو به جلو هم فایده ندارد.
اسفندیار
بزرگترین خطری که امروز جمهوری اسلامی را تهدید می کند
خطر تحریف آرمانها و خط امام است
من فکر نمی کنم چند تا خودسر و افراطی بتوانند خط امام راحل را تحریف کنند
کار بزرگ و انحراف بزرگ را آدم های بزرگ که صاحب نفوذ و قدرت و ثروت و رسانه هستند می توانند انجام دهند
ملت دست شما را خوانده
انشاءالله با آرای ملت قطار انقلاب به ریل اصلی اش بازگردد
آقای روحانی به کجا چنین شتابان ! محکوم کردن افراطیون و حمله به سفارت در شان شما نبود در حد سخنگوی وزیر امور خارجه است نه شما ! در پیامتان مشخصه که بیشتر جوش چه کسانی را مییزنید
روحانی آرام باش برادر خودت رو از ناراحتی اذیت نکن ... شهادت شیخ نمر را ول کن بچسب به اندوه اصلی آتش زدن سفارت فخیمه و تاج سر داعش !
رضا
ارباب این اقا مدیون حمایت های عربستان در فتنه 88 هست اگر غیر این پایم می داد جای بسی تعجب بود
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بهتره شما و آقای ظریف...
محمدعلی
آقای رییس دولت!
این بیانیه نویسی جنابعالی هم از تعهدات مشعشع برجامه؟
یعنی عهد کردید همیشه نمکی بر زخم مردم مسلمون و مرحمی بر دل چرک و سیاه آمریکا و سگ هارش یعنی آل سعود باشید؟
حداقل این کارها رو به بیانیه نویسهاتون توی وزارت خارجه محول کنید.
شیرین عسل بازی برای بیگانگان هم حدی داره.
دمت گرم جهان تیترت خیلی با حال بود
از تائید کامتنها میتوان نتیجه گرفت که اون افراطیهای که سفارت عربستان آتش زدن از همفکران شما (دلواپسان عزیز) هستند که اینهمه به شما برخورده که هر چی فحش نثار رئیس جمهور کردین
از تایید کامنت شما هم می شه نتیجه گرفت داعش به سایت جهان حمله کرده
Iran, Islamic Republic of
اولا معلوم نیست چه کسانی با سفارت حمله کردن.بعید نیست برای بدنام کردن جوانان ارزشی یه عده اینکار رو کرده باشن تا گردن جوانان حزب‌اللهی بندازن.
ثانیا گیرم کار اونا باشه باز تقصیر دولته اگه در موارد مشابه دستگاه دیپلماسی ما برخورد قاطع کرده بود کار به اینجا نمیکشید خوب وقتی جوانان غیرتمند از اونا نا امید میشن خودشون دست بکار میشن و نتیجه اقدام احساسی هم معلومه
شهاب
نگرانه نکنه دوستان آل سعودش ناراحت بشن بعد چقولیش رو به کدخدا بکنند و کدخدا زیر برجام بزنه !!! نترس حسن جان تو براشون هدیه خداوندی که آرزو میکردند !
تا صبح خوابش نرفته از اتفاقات جلو سفارت !
مواظب باشید حزب اللهی ها برخی دارد شطرنج بازی می کند اینها میخواهند فضای کشور را قبل از انتخابات ملتهب کنند پروژه اینها رو ناکام بزارید با بردباری و صبوری
Romania
مقدمه چینی روحانی است برای فتنه اکبر.
مثلا خواسته گربه را دم حجله بکشه! از بس باهوشه عوضی فهمیده!!
روح اله
Iran, Islamic Republic of
حاج حسن مگه تو و دولت با دیپلماسی خندتون حیثیتیم برا نظام گداشتین که حالا نگرانش شدی؟؟؟
منظور روحاني از دادن پيام به مناسبت شهادت شيخ نمر فقط خط و نشون كشيدن براي معترضان به عربستان جنايتكار بود، وگرنه اصلاً به خود زحمت پيام دادن نمي داد.
Spain
اگر احمدی نژاد بود ... با همه اشتباهاتش افتخار می کردیم که کشور را به دست ریس جمهور ت... نسپرده ایم !

دیپلماسی اعتدال . دیپلماسی لبخند . نتیجه ای جز انفغال سیاسی ایران نداشته
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن. اصلا این اعتدال نیست... این وادادگی است. یاد حرف جلیلی می افتم که می گفت حرکت بین حق و باطل اعتدال نیست
Iran, Islamic Republic of
اگر انتظار دارید این دولت هم مثل ان دولت اینگونه اقدامات غیر قانونی وخود سرانه را تایید نماید بی جهت معطل نمانید برای همیشه کار غیر قانونی از نظر افراد قانون مدار محکوم است حتما موضعگیری مقام معظم رهبری در رابطه با حمله به سفارت انگلیس خبیس یادتان هست.
Romania
بعد از این پیام کارشناسانه جناب حقوقدان، عربستان از ایشان برای دریافت دکترای افتخاری افراطی شناسی دعوت کرده و مفتی عربستان گفته برادر روحانی عجب گلی بود و ما خوب نشناخته بودیمش!
.
. حیف تو ایران بین این همه افراطی هدر بره!!
بسلامت!
مجتبی
از این دولت بیش از این هم انتظار نمیره..
اصلا آقای روحانی می خوای برای شادی و دلگرمی عربستان، متعرضین به سفارت رو گردن بزنند؟؟؟!؟!!
نظرت چیه با تدبیر؟؟؟؟
حمله به سفارتخانه کشورها (هرکشوری که باشد) شرعا و قانونا جایز نیست. این را نه بخاطر طرفداری از روحانی میگویم که هیچ علاقه ای به اصلاح طلبان و دولت فعلی ندارم. باید یادمان باشد عصبانیت واحساساتی شدن باعث خروج از حق نشود.
و حرف آخر : مرگ برآل سعود ملعون و اربابان کثیفش
بنده خدا تو از امام خمینی قانون مدارتر و دین شناس تری؟ امام در شرایطی که دولت وقت از تسخیر لانه جاسوسی داشت جون میداد، این کار رو تأیید کردند و قطع رابطه با شیطان بزرگ را به مردم تبریک گفتند.
Iran, Islamic Republic of
این قانونی که ازش دم می زنی رو همین مردم چه مستقیم چه غیر مستقیم ایجاد کردن و تصویب شده. مشکل ما قانون نیست. مشکل اجرای سلیقه ای قانونه. به خدا دغدغه این دولت قانون نیست...
برو توی سازمان ها مثلا سازمان مناطق آزاد با مدیریت آقای ترکان ببین واقعا قانون داره اجرا میشه؟
گمنام


مرگ بر اردوغان +آل سعود+
جواد
از دولت به اصطلاح تدبیر وامید بیشتر از این انتظار نمی رود.
علی
خیلی واقعا دل انسان می سوزه به خاطر این پیام.
Iran, Islamic Republic of
سر این جریان به سایت شما بر میگردد به خاطر همین دستپاچه شدید
چیه میخواید اینم ببندید که راحت به منتقدانتون فحش بدید و برید زانوبزنید جلوی بیگانه
United States
رهبری فرمود به هیچیک از سیاست مداران دنیای اسلام امیدی نیست
مانی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی شما که اینقدر از این افراد خودسر که سفارتخانه ها را اشغال می کنند ناراحتید چرا از اشغال کنندگان سفارت آمریکا مانند خانم ابتکار و آقای ابوطالبی در دولتتان استفاده کرده اید؟ این یک تناقض بین رفتار و گفتار شماست!
Romania
دقت کردید صبر کرد بعد از اوبامای مودب و باهوش پیام بده و اون هم تقریبا با همان مضامین پیام دولت آمریکا در مورد دامن زدن به افزاط و جالب تر این که مصداق افراطیون را هم تجمع کنندگان مقابل لانه جاسوسی سعودی دانسته است.
شرم آور است والله!
امید
از کرامات شیخ ما چه عجب

شیره را خورد و گفت شیرین است


با تسلیت همه چی درست شد . افراطی ها

یادمان نرود !!!!!
Moldova, Republic of
مرگ بر آل سعود.
مرگ بر قانون شکن.
مرگ بر افراطی.
درود براعتدال.
رئیسی که ترس داشته باشد، بهتر از این هم نمی توان انتظاری داشته باشیم
عبدالله
..حالم ازت به هم میخوره آقای روحانی.
reza
Iran, Islamic Republic of
چون نباشد چوب تر ، فرمان نبرد گاو وخر امثال عربستان سفارت سهله باید ریشه آن ها را خشکاند.
Romania
برادر عزیز جناب آقای روحانی شما به جای محکوم کردن این حرکت خودجوش و عاشورایی بهتر است فتنه گران داخلی را دریابید و مسیر خود را از این آقایون جدا کنید
زرديني
بالاخره آقاي روحاني مانده دل ملت را بدست بياره يا دل ..
Iran, Islamic Republic of
ای کاش برخورد جدی در ممانعت از تخریب سفارت بعمل می آمد . باید با عاملان و آمران اینکار برخورد جدی شود زیرا تاوان این حماقت را مردم ایران با بپردازند.
Iran, Islamic Republic of
شما رسانه ها هم دراین اختشاش شریکید زیرا بجای بالا بردن فرهنگ و درک مردم مشغول غرض ورزی و ایراد به این و آن هستید باید به مردم گفته بودید سفارت هرکشور قطعه ای از خاک آن کشور است ورود به حریم کشور ها مجوز میخواهد این عرف دیپلماسی است . ورود دیمی و بیخردانه تاوان سنگینی در عرف بین المللی دارد این تاوان را مردم خسارت دیده ایران باید پرداخت کنند .والسلام
زنده باد دكتر روحاني .
يقينا تعدادي كه به سفارت خانه مردم عربستان حمله كردند از سر دلسوري نبوده و شايد هم زير سئوال بردن دستاورد هاي هسته اي ايران بوده است
دولت و نيروهاي انتظامي مي بايست جلوي خود سري ها را بگيرند. ضمنا در حاشيه نماز جمعه اين هفته تهران ( در بيرون از شبستان ) تعدادي از جوانان در3 پلاكارت دست نوشته توهين مستيم به رياست جمهوري كرده بودند كه نميدانم چرا مسولين امنيتي جلوي اين خودسري ها و توهين ها را نميگرند.
احمد
United Kingdom
امان از خودسرها
Iran, Islamic Republic of
می دونی تحریم ها به خاطر فتنه 88 بود؟ اون موقع که بدترین توهین ها نثار رییس جمهور قانونی کشور می شد شما خواب بودی؟ یا منافعت ایجاب می کرد خواب باشی؟