جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش نرخ فروش برنج از سوی هندی ها

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 458291
رئیس انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه با آزاد شدن واردات برنج در ایران، هند قیمت برنج برا برای ما ۳۰۰ تومان در هر کیلو بالا برد، گفت:نخستین محموله برنج هندی ۱۰ روز دیگر به کشور وارد می‌شود.
به گزارش جهان، سید احمد بحق رئیس انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با فارس در مورد افزایش ۳۰۰ دلاری در هر تن برنج توسط تجار هندی به دنبال آزاد شدن واردات برنج به ایران، گفت: این موضوع حقیقت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تقاضا در هر کالایی منجر به افزایش قیمت می‌شود، افزود: از زمان اعلام آزاد شدن واردات برنج به ایران هر کیلو برنج هندی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج بیان داشت: قیمت هر کیلو برنج هندی حدود ۴۷ روپیه بود که در حال حاضر به حدود ۵۳ روپیه رسیده که این نوسان با توجه به افزایش تقاضا کاملا طبیعی است.

وی با اشاره به رکود شدید بازار داخلی ایران، گفت: توان افزایش قیمت برنج بیش از این وجود ندارد.

بحق در مورد مشخص نشدن سقف برای واردات برنج نیز اظهار داشت: با توجه به شرایط بازار واردکنندگان با تردید ثبت سفارش انجام می‌دهد و بازار داخلی ایران تشنه واردات نیست.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج با تاکید بر اینکه محدودیت واردات منجر به افزایش واردات می‌شود، گفت: وقتی تقاضایی در بازار نباشد واردکنندگان هم تمایلی به واردات ندارند.

بحق با اشاره به تعرفه ۴۰ درصدی و مابه‌التفاوت ۵۰۰ تومانی برای واردات هر کیلو برنج تصریح کرد: به ازای هر کیلو برنج وارداتی باید حدود ۱۷۰۰ تومان تعرفه به گمرک پرداخت کنند که این موضوع تمایل به واردات را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعرفه بالا منجر به افزایش قاچاق می‌شود، گفت: عمده قاچاق برنج از طریق مرزهای شرقی و جنوبی کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج اظهار داشت:مازاد یک میلیون تنی برنج در کشور حقیقت ندارد و هدف از بیان این موضوعات خرید برنج ایرانی با قیمت پایین‌ است.

وی با تاکید بر اینکه مازاد برنج در کشور موجود نیست، گفت: با ممنوعیت واردات برنج بخشی از برنج مورد نیاز کشور از طریق قاچاق تأمین می‌شد.

بحق بیان داشت: اولین محموله وارداتی برنج از ۱۰ روز دیگر به کشور وارد می‌شود و قطعا ورود محموله‌ها منجر به کاهش قیمت برنج در کشور می‌شود.

براساس این گزارش: قاسم علی حسنی عضو هیأت رئیسه بنکداران مواد غذایی تهران گفته است بعد از اعلام دولت مبنی بر آزاد شدن واردات برنج، هندی‌ها از این مصوبه سوء استفاده کرده و قیمت آن را از هر تن ۶۵۰ دلار به ۹۵۰ دلار افزایش دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *