جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حفر چاه‌های غیر مجاز رو به افزایش است

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب: 376599
فرماندار شهرستان پردیس گفت: حفر چاه‌های غیر مجاز و استفاده غیرمجاز از ذخائر آبی عامل کاهش ظرفیت منابع آبی کشور محسوب می شود و این اتفاق در پایتخت رشدی قارچ گونه دارد.
به گزارش جهان، مرتضی حیدری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، اظهار کرد: فعالیت های عمرانی در شهر رودهن با اعمال سیاست های نظارتی گسترده کنترل شده و با ساخت و ساز های غیر مجاز به شدت برخورد می شود.

وی در مورد کاهش ذخائر آبی در رودهن این پدیده را تنها مختص به پایتخت ندانست و با تاکید بر اینکه بخشی از این کم آبی به کاهش بارندگی ها بر می گردد، تصریح کرد: نزورات آسمانی در سال گذشته و ماههای بهار نتوانست تامین کننده آب سد های کشور باشد و این کاهش میزان بارندگی به ساختار محصولات کشاورزی نیز آسیب هایی وارد کرده است.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر این موضوع که افزایش چاه‌های غیر مجاز در تهران یکی از عوامل موثر در کاهش ذخائر آبی کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: عدم کنترل در این زمینه بستر را برای استفاده غیر مجاز از ذخائر ملی فراهم کرده است و این موضوع در سطح مناطق کشاورزی خیز به ویژه دماوند دیده می شود.

وی افزود: حفر چاههای غیرمجاز بیشتر شهرستانهای تهران را شامل می شود و در این رابطه دماوند استثناء نیست به همین خاطر کشاورزی در این مناطق با مشکل مواجه شده و این استخراج غیر مجاز از منابع طبیعی تعرض به بیت المال و ذخائر ملی محسوب می شود که قوه قضائیه در کنار بررسی پرونده‌های فساد مالی به پرونده استخراج غیر مجاز منابع ملی هم رسیدگی کند.

حیدری گفت: طرح توسعه استانها بروی کاغذ، زمینه ساز رشد کشور است ولی استانهایی که از ساختار ضعیف برخوردارند نمی توانند در این رابطه ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان پردیس زیر ساخت ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان از ساختاری بسیار ضعیف برخوردار است.

فرماندار شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: افزایش میزان اعتبار شهرستانها در راستای رفع نقاط ضعف و کمبود های موجود و ساماندهی امور در ابعاد مختلف زیر بنای تحقق توسعه استان به شمار می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *