جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

دیپلمات ضد مقاومت، جانشین بان‌کی‌مون؟

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب: 386697
شایعاتی مبنی بر تمایل «حمدبن جاسم» نخست‌وزیر-وزیر خارجه پیشین قطر برای تصدی منصب دبیر کلی سازمان ملل به وجود آمده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای، از بروز شایعاتی مبنی بر در اختیار گرفتن پست دبیر کلی سازمان ملل از سوی «حمدبن جاسم آل ثانی» وزیرخارجه سابق قطر خبر دادند؛ کسی که به داشتن مواضع ضد مقاومت بخصوص در سه سال بحران سوریه، شهره شد.

حمد بن جاسم آل ثانی سال گذشته در پی ناکامی در سیاست ساقط کردن دولت سوریه، از مقام خود در قطر استعفا داد. او سردمدار فعالیت‌های ضد سوری در سه سال اول بحران سوریه بود.

بنا بر اعلام دیلی تلگراف، «تمیم بن حمد آل ثانی» پادشاه قظر، تمامی مسئولان قطری را به حمایت از حمد بن جاسم برای در اختیار گرفتن این پست دعوت کرده است.


این روزنامه انگلیسی یادآوری کرد که قطر در سال ۲۰۰۶ برای اینکه بان کی مون به دبیر کلی سازمان ملل برسد، نقشی اساسی ایفا کرد به طوری که آن زمان بان کی مون وزیر خارجه کره جنوبی بود و قطر یکی از معدود کشور‌هایی بود که از وی حمایت کرد.

دوره پنج ساله دوم بان کی مون در سازمان ملل، سال ۲۰۱۶ به پایان خواهد رسید.

از طرف دیگر، شبکه سعودی العربیه از این شایعه استقبال کرد و در صفحه خود، نظرسنجی‌ای در این خصوص به راه انداخت و از کاربران خود پرسید: آیا حمد بن جاسم دبیر کل سازمان ملل می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباسی
فرقی باهم ندارندهرکسی باشد باید نوکری صهیونیسم بین الملل راسرلوحه ی کاری خودقرار دهد .
والبته چه کسی بهترازخاندان حمد.