دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۴
۱۵
جنگ روانی واشنگتن علیه تهران همزمان با مذاکرات هسته‌ای

آماده باش سنای آمریکا برای تشدید تحریم ایران در صورت شکست مذاکرات ژنو ۳

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 326891
در حالی که مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در ژنو درباره برنامه هسته‌ای به روز سوم کشیده شده، گروهی از سناتورهای آمریکایی آماده می‌شوند که اگر این دور از مذاکرات به نتیجه نرسید، تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کنند.
آماده باش سنای آمریکا برای تشدید تحریم ایران در صورت شکست مذاکرات ژنو ۳
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: عصر روز پنج‌شنبه ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) و پس از پایان روز دوم مذاکرات، گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، در بیانیه‌ای مدعی شدند تلاش می‌کنند ظرف هفته آینده، مواضع این هر دو حزب را به یکدیگر نزدیک کنند تا هرچه زودتر تحریم‌های بیشتر علیه ایران تصویب شود.

از جمله این ۱۵ سناتور که این بیانیه را داده‌اند، جان مک‌کین (جمهوری‌خواه)، رابرت منندز (دموکرات)، مارک کرک (جمهوری‌خواه)، چارلز شومر (دموکرات)، لینزی گراهام (جمهوری‌خواه) هستند که معمولا مواضع تندی علیه ایران داشته‌اند و در روزهای گذشته از دولت خواسته‌اند مواضع سرسخت‌تری در قبال تهران بگیرد.

تلاش‌های کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا برای پیش‌گیری از تشدید تحریم‌های ایران تا قبل از مذاکرات جاری در ژنو به نتیجه رسیده بود اما دولت آمریکا پیش‌تر خواستار مهلتی دو ماهه در این باره شده بود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از کنگره خواسته است در مقطع فعلی در این باره دست نگه دارد تا فرصتی به دیپلماسی داده شود.

اما در مقابل، برخی از اعضای کنگره با ابراز تردید در نتیجه‌بخش‌بودن سیاست دولت آمریکا برای مذاکره با ایران، پیگیر اقدام فوری برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران بوده‌اند.

آنان از جمله پیشنهاد داده‌اند این تحریم‌ها به لایحه دفاعی ایالات متحده افزوده شود که ظرف روزهای آینده به صحن می‌آید.

لابی‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی، حامی تشدید تحریم‌ها قبل از دور سوم مذاکرات ژنو بوده‌اند.

رهبر اکثریت دموکرات سنا نیز روز پنج‌شنبه ادعا کرده است اگر مذاکرات جاری به نتیجه نرسد، تحریم‌های جدید در سنا بررسی می‌شوند.

در همین حال باب کروکر، سناتور جمهوری‌خواه، طرح اولیه‌ای را آماده کرده است که به موجب آن سنا، اختیارات دولت باراک اوباما در انعطاف در تحریم‌ها علیه ایران را محدود می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام
در 8 سال دولت احمدی نژاد، ایشان با قدرت تمام جلوی آمریکا و غرب ایستاد ولی در این سه ماهه با عملکرد دولت اعتدال و راستگویان کار به جایی رسیده است که آمریکا می گوید ایران به خاطر تحریمها پای میز مذاکره آمده است و حالا مدعی هستند که باید تحریمها را تشدید کرد.
شده ایم مسخره آمریکا و غرب
این هم از سیاست خارجی دولت اعتدال!!!
سعید
خودشان هم میداننداثرتحریم های اضافی صفراست.
Norway
... اتفاقا بد نشد بهانه ها از دست برخی داخلی ها گرفته میشود ...
من
ما فرصت بسیار خوبی در اختیار غرب گذاشتیم اگر عاقل باشند می پذیرند در غیر اینصورت هر گزینه ای دوست دارند انتخاب کنند با یاری خدا دیگر هیچ حجتی بر ما باقی نمی ماند درس تاریخی در راه است و غرب در تاریخ سرافکنده و ما سر بلندیم
وای چقدر ترسیدیم !!!
اسکندری - کارمند
مردم عزیز ما در معرض ازمایشی الهی هستیم
ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم وعده خداوند متعال است که فرمود ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا خداوند هیچ وقت به کافران اجازه تسلط بر مومنین را نخواهد داد
قال امام خمینی( ره) امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
احسنت به این درایت، کاش بعضی ها قدرت درک فرمایش شما را داشتند.
Netherlands
این بازی های اوباما و کنگره برای سیاه کردن ایرانی هاست. بین آنها هیچ اختلافی در مورد نحوه برخورد با ایران وجود ندارد یعنی هر دو خواهان نقض و پایمال کردن حقوق مردم ایران هستند اما برای فریب دارند نقش های پلیس خوب و پلیس بد را بازی می کنند و اوباما شده است پلیس به اصطلاح خوب.
مجید مجد
United States
مرگ بر آمریکا
از این آدمکشا هرچی بگی برمیاد
United States
همشون باهم دستشون یه کاسست
United States
غلط کردن
United States
مرگ بر آمریکا
اخه کسی نیست به این نفهمها بگه بعد ازگذشت سی سال و این همه توطئه چه غلطی توانستند بکنند این دفعه هم داغ به دلشان خواهیم گذاشت
Sweden
دستشون برای مردم ایران رو شده این مستکبران وحشی و زورگو. مرگ بر امریکا
گورپدرشون هرعلطی میخوان بکنن