جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اعلام آغاز اعزام زمینی به عتبات عالیات

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 380729
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اعزام زمینی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و گفت: خروج زائران انفرادی و زائران متفرقه از مرزهای زمینی همچنان ممنوع است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محسن نظافتی از اعزام زمینی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از یک هفته تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و گفت: اعزام کاروان‌های زمینی تنها از مرزهای مهران و چزابه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعزام از طریق مرز زمینی شلمچه فعلاً در برنامه‌ها نیست و با موافقت مسئولان امنیتی دو کشور ایران و عراق مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شده است. اعزام‌ها در اولین فرصت که به احتمال بسیار یک هفته تا ۱۰ روز آینده باشد، آغاز می‌شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: در حال برنامه ریزی برای اعزام کاروان‌های ۱۴ استانی که امکان پروازی نداشتند و از طریق مرزهای زمینی وارد کشور عراق می‌شوند هستیم و اعزام آنها از زمان ذکر شده، شروع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خروج افراد انفرادی و زائران متفرقه از مرزهای زمینی همچنان ممنوع است، خاطرنشان کرد: اعزام زائران تنها با مجوز و تحت پوشش سازمان حج و زیارت و مصوبات شورای ساماندهی زائران عتبات عالیات انجام می‌شود.

نظافتی با بیان اینکه ثبت نام عتبات عالیات تا پایان دوره ثبت نام پاییزه یعنی دهم آذر ادامه دارد، اظهار داشت: در مرحله پیش ثبت نام عتبات عالیات حدود ۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند که بیشتر این افراد متقاضی اعزام در روز عرفه و مناسبت‌های ویژه بودند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: ظرفیت ثبت نام کاروان‌های زیارتی اعزامی برای روز عرفه تکمیل شده است و متقاضیان برای روزهای عید غدیر، تاسوعا و عاشورا در حال ثبت نام هستند.

وی گفت: افرادی که در مرحله پیش ثبت نام عتبات عالیات نام نویسی کردند اما به هر دلیلی انصراف داده و اکنون متقاضی اعزام هستند، می‌توانند در کاروان‌هایی که هنوز ظرفیت آنها تکمیل نشده است، ثبت نام کنند.

نظافتی درباره نام نویسی افرادی که در مرحله پیش ثبت نام نامنویسی نکردند و در حال حاضر متقاضی ثبت نام هستند نیز توضیح داد که این افراد با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.atabat.haj.ir و اطلاع از انصرافی‌ها و ظرفیت خالی کاروان‌ها می‌توانند اقدام کنند.

وی با توصیه به متقاضیان زیارت عتبات عالیات مبنی بر داشتن گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار، گفت: در حال حاضر سفر زیارتی عتبات عالیات تنها به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی انجام می‌شود و این شرایط برای کاظمین فراهم نشده است که در حال رایزنی هستیم.

بخش دیگری از سخنان مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت به پیاده روی ایام محرم و صفر زائران اختصاص داشت که وی در این زمینه گفت: تعداد معدودی از زائران تمایل به پیاده روی در ایام محرم و صفر را دارند.

وی ادامه داد: البته زائرانی که در این ایام تمایل به پیاده روی از نجف تا کربلا را داشته باشند می‌توانند همراه کاروان اقدام کنند که یک روز و نصف زمان هفت روزه سفر زیارتی آنها به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به سفرهای زیارتی سه روزه و چهار روزه عتبات عالیات نیز گفت: این سفرها به قوت خود باقی است و در مرحله جدید اعزام‌ها نیز انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *