جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲
نتانیاهو در مجلس نمایندگان آمریکا:

محدودیت‌ها علیه ایران نباید برداشته شود/ می‌دانم آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۲۰
کد مطلب: 410725
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنگره ضمن تکرار ادعاهای قبلی خواستار ادامه فشار بر ایران شد.
محدودیت‌ها علیه ایران نباید برداشته شود/ می‌دانم آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد
به گزارش جهان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز سخنرانی در مجلس نمایندگان آمریکا از رهبران کنگره به خاطر دعوت وی به این سخنرانی تشکر کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا را «قدرتمندترین مجلس قانونگذاری در جهان» خواند و گفت از اینکه سخنرانی او جنجال آفرین شده و عده‌ای فکر کرده‌اند او قصد بی‌احترامی به کسی را داشته ابراز تأسف کرد. وی بر رابطه دوستی مستحکم هر دو حزب اصلی آمریکا با اسرائیل تأکید کرد.

نتانیاهو از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تشکر کرد و گفت او کارهای زیادی برای اسرائیل انجام داده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از حمایت دولت و کنگره آمریکا به ویژه از سیستم های دفاع ضد موشکی اسرائیل قدردانی کرد.

وی با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت به کنگره آمده تا درباره موضوعی صحبت کند که موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند: تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی.

نتانیاهو همچنین گفت جمهوری اسلامی نه تنها تهدیدی برای اسراییل است بلکه تهدیدی برای جامعه جهانی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه به حمایت ایران از حماس در غزه، حزب الله در لبنان و حکومت بشار اسد در سوریه اشاره کرد و گفت که اینها تنها نمونه‌هایی از حمایت ایران از تروریسم است.

نتانیاهو در ادامه به یادآوری رزمایش پیامبر اعظم توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس پرداخت و ایران را به دخالت در بمب‌گذاری آمیا در بوئنوس آیرس و حمله به منافع آمریکا متهم کرد.

وی گفت رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله خامنه‌ای با استفاده از فناوری‌های جدید و در شبکه اجتماعی توئیتر به زبان انگلیسی این پیام را منتشر می‌کند که اسرائیل باید از بین برود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت ایران در حال حاضر چهار پایتخت دنیا را تحت سیطره خود دارد: بغداد، دمشق، بیروت و صنعا.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که اقداماتش در غزه با انتقادهای شدید در مجامع حقوق بشری رو به رو شد در ادامه دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد و گفت وضعیت حقوق بشر ایران در دوران ریاست جمهوری او از گذشته بدتر شده است.

نتانیاهو گفت آقای ظریف که اکنون دیپلمات‌های غربی را مجذوب خود کرده است همان کسی است که روی قبر «عماد مغنیه» گل گذاشته است.

این مقام صهیونیست بحث‌ها درباره بازگشت ایران به جامعه جهانی را رد کرد و گفت ریشه ایدئولوژیک حکومت ایران اسلامگرایی مسلح است و به همین دلیل همواره دشمن منافع آمریکا خواهد بود.

نتانیاهو در ادامه به ادعاهایی پرداخت که معتقدند دشمنی ایران با داعش، این کشور را به متحد کشورهای غربی تبدیل کرده است. وی برای رد این استدلال‌ها گفت: در این مورد «دشمن دشمن شما، دشمن شماست».

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و گروه ۱+۵ پرداخت و گفت که توافقی که قدرتهای جهانی و ایران بر سر آن مذاکره می کنند، مانع دست‌یابی ایران به بمب اتمی نخواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت ایران با این توافق احتمالی زیرساخت‌های اتمی خود را حفظ می‌کند و زمان گریز هسته‌ای ایران یک سال یا کمتر خواهد بود.

این مقام صهیونیست که سردمدار تنها رژیم دارنده سلاح‌های اتمی در خاورمیانه است و از امضای هر گونه پیمان بین‌المللی در این باره خودداری کرده گفت ایران در گذشته هم چند بار بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را بیرون کرده و فعالیت های خود را از سر گرفته است.

نتانیاهو به گفته مقام معظم رهبری درباره ظرفیت غنی‌سازی مورد نیاز ایران اشاره کرد و گفت ایران به دنبال دست‌یابی به ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ است. وی گفت این میزان ده برابر میزان قابل قبول سانتریفیوژهایی است که ایران باید داشته باشد.

مقام معظم رهبری پیشتر در یک سخنرانی گفته بود ایران به دنبال دست‌یابی به ظرفیت غنی‌سازی ۱۹۰ هزار «سو» است.

نخست وزیر اسرائیل می گوید که اگر تحریم‌ها برداشته شود، توانایی ایران برای گسترش نفوذش در منطقه بیشتر می شود و می‌تواند حمایت بیشتری از تروریسم بکند.

نتانیاهو افزود اگر کسی فکر می کند با توافق با ایران می تواند مشکل را به تأخیر بیندازد، بهتر است تجدید نظر کند. چون در آن هنگام، با ایرانی خطرناک تر مواجه خواهیم بود.

نتانیاهو گفت ایران قبل از رفع تحریم‌ها باید ایران سه کار بکند: اول تهاجم به همسایگان خود را متوقف کند، دوم از تروریسم در دنیا حمایت نکند، سوم باید تهدید به نابودی اسرائیل را متوقف کند.

نتانیاهو از کشورهای طرف مذاکره با ایران خواست این کشور را به تغییر رفتار وادار کند و گفت نباید تحریم ها و محدودیت ها علیه آن رفع شود. اگر ایران می خواهد مثل یک کشور عادی با آن رفتار شود، باید مثل یک کشور عادی هم رفتار کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت اکنون با توجه به کاهش قیمت نفت می‌توان فشارها را بر ایران ادامه داد.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود دانش هسته‌ای ایران را نمی‌توان بمباران کرد گفت: «دانش هسته ای را نمی توان از ایران گرفت، اما بدون تجهیزات و تأسیسات که نمی تواند کاری بکند.»

نتانیاهو گفت از تهدید ایران به ترک مذاکرات نترسید، آنها بیشتر به مذاکرات احتیاج دارند و به میز باز خواهد گشت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد یک سال است که می گویند توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است؛ وی افزود: «خب! این این توافق یک توافق خیلی بد است و بهتر است که سر نگیرد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: « می‌گویند که جایگزین این توافق جنگ است، من مخالفم، جایگزین آن توافقی بهتر است که با حفظ فشار بر ایران به دست خواهد آمد.»

وی در بخش‌های پایانی اظهاراتش در کنگره گفت حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد. اما می‌دانم که آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و از اسرائیل حمایت خواهد کرد. وی گفت دورانی که اسرائیل در برابر تهدیدها منفعل عمل می‌کرد به سر آمده است و ما می‌توانیم اکنون به عنوان یک «ملت یهودی» از خودمان دفاع کنیم.

****

در روزهای گذشته شبکه خبری الجزیره و روزنامه گاردین اسنادی منتشر کرده‌اند که نشان می دهند هراس آفرینی‌ها و هشدارهای نتانیاهو بیش از آنکه ریشه در واقعیت‌های عینی داشته باشند، از نیاز به هیاهوهای تبلیغاتی نشأت می گیرند.

این اسناد، به عنوان مثال، افشا می کنند تقریباً همزمان با سخنرانی نتانیاهو در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ ارزیابی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) این بوده که برنامه ایران از مسیر قانونی منحرف نشده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آن سخنرانی با ارائه تصاویری مدعی شده بود ایران ۷۰ درصد مسیر ساخت سلاح های اتمی را پیموده و تنها چند ماه با رسیدن به این هدف فاصله دارد.

این ادعاهای بی اساس که غربی ها به آن «نگرانی ها از برنامه هسته ای ایران» می‌گویند بهانه وضع چندین دور تحریم علیه بخش های انرژی و صنعت ایران شده است.

نمایندگان کنگره در نامه روز دوشنبه خود می نویسند خواستار ضمانتی هستند که به آنها اطمینان بدهد مفاد توافق هسته ای با ایران مسیرهای این کشور برای دسترسی به سلاح اتمی را می بندد. آنها می‌گویند تنها در این صورت است که کنگره می تواند کاهش تحریم‌ها علیه ایران را مورد بررسی قرار دهد.

برخی اسناد که پیشتر منتشر شده‌اند نشان می دهند تندروترین نمایندگان حامی تحریم ایران در کنگره کسانی هستند که بیشترین کمک های مالی را از سازمان های رژیم صهیونیستی دریافت کرده اند.

باراک اوباما حدود چند ماه پیش در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دموکرات که رابرت منندز، از سناتورهای پرنفوذ حامی تحریم ایران هم در آن حضور داشت گفته بود از فشارهای برخی حامیان مالی قانونگذاران برای تشدید تحریم ها علیه ایران آگاه است.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ازقرار معلوم ایالات متحده فاقد سیاستمدار و افراد عاقل است که یک فرد قاتل واحمق صهیونیست در کنگره برای آنها تعیین تکلیف میکند و بقیه برایش دست میزنند ابر قدرتی که مطیع این فرد جانی میباشد حال و وضعش را مردم دنیا بفهمند.
United States
انشاالله با یانکی ها به جهنم بروید